1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 3 [Deel6]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door WinterBase, 9 dec 2012.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Alleen is het bij MS (tot nu toe bekend) maar TOT de lancering van de Xbone....hmm, nu dat ding is uitgesteld, meer free games voor de gedupeerde landen?:9

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    nvm

Laatst bewerkt: 6 sep 2013
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Ja en nee. Via USB ondersteunt de PS3 alleen FAT en FAT32, wat betekent dat je geen grotere files dan (ik geloof) 4GB kunt opslaan. Of ze moeten ondertussen NTFS ondersteunen?

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan een PS3 overnemen van iemand. Hij kan alleen in het safe mode menu komen. De console geeft de volgende melding:

""connect the controller using a usb cable and press the ps button"

De controller die hij heeft, is niet van Sony.

Is dit simpel op te lossen door er een originele controller aan te hangen?

5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Kan, maar ik zou dit toch eerst testen voor aankoop....misschien kun je een PS3 controller van iemand in je buurt lenen?

6. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja idd. Op de vraag of hij het altijd had gedaan:

"Dat klopt tot ik er een grotere schijf van 500 gig ff had ingedaan om wat muziek op te zetten, nadat ik die schijf van 120 gig inzette vroeg hij om de firmwire"

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Dat scherm kreeg ik ook toen ik een Hdd swap deed. Misschien een defecte Hdd of dat de software een update moet hebben.

Heeft ie iets met de Hdd gedaan toevallig?

Heeft iedergeval niks met de controller te maken ;) Maar met de software. Denk dat bepaalde software mist, net zoals toen ik een nieuwe Hdd erin zette. Dan krijg je ook die melding die jij kreeg.

8. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    En wat deed jij toen? Lastig te verhelpen?

Hij heeft idd een andere schijf erin gehad, een 500 gb schijf. Quote van die kerel op mijn vraag of hij het wel altijd goed heeft gedaan:

""Dat klopt tot ik er een grotere schijf van 500 gig ff had ingedaan om wat muziek op te zetten, nadat ik die schijf van 120 gig inzette vroeg hij om de firmwire" "

Ja ik las op internet dat het misschien aan de controller lag. Dat die dat gepaird is met een andere console.

Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Nee, was even kutten, maar is zo klaar als je weet hoe het moet ;)

Is het toevallig een ps3 phat? Dus de eerste generatie ps3?

In dat geval weet ik 99% zeker wat het is :)

10. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
  11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ok, beschrijving is niet echt volledig. Hij heeft er een andere Hdd ingezet en met die schijf kreeg hij de ps3 niet meer aan de praat en kreeg hij die melding van connecten met controller aan kabel?

Kreeg dezelfde melding toen ik een nieuwe Hdd erin zette. Heb toen bepaalde oudere firmware van internet in bepaalde mapjes op stick gezet en de ps3 met die firmware geupdate. Daarna starte de ps3 op en zette die de laatste firmware erop en deed alles het prima.

Denk dat die ps3 hetzelfde heeft of iets soortgelijks. Is iedergeval niks met de controller oid.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Geen HDD betekend vaak ook dat er geen bracket aanwezig is.
    Bracket kan ook gesloopt zijn bij het wisselen van de HDD's

13. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Zou ik niet doen. Je moet sowieso een controller erbij halen. En als de HD stuk is moet je ook een hardeschijf kopen.

De goedkoopste dualshock 3 kost volgens budgetgaming €36 excl. (€43 incl.). Voor een hardeschijf betaal je ook €50.

Dan zou ik liever die nieuwe bij intertoys halen. Heb je een splinternieuwe PS3 waarvan je zeker weet dat het werkt.

En die move starters pack kan je altijd nog doorverkopen als je het niet gaat gebruiken.

Laatst bewerkt: 8 sep 2013
  14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Maar hij heeft er nu nog wel een HDD inzitten hoor. Bij het aanzetten gaat hij in de safe modus en komt dit er te staan:
    " connect the controller using a usb cable and press the ps button"

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De melding krijg je ook in beeld als er geen controllers zijn aangemeld bij de PS3.
    Deze melding krijg je namelijk ook bij de imitatie rotzooi uit China.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Zou het kunnen zijn. de controller die hij gebruikt is niet een originele.

Maar ik loop morgen ook even naar de Intertoys hoor :)

17. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Maar dat het is het niet. Dit geval is het een probleem met de firmware die mist. Ook omdat ie zelf aangeeft met de Hdd aan het kutten geweest is. Geeft ie precies die melding, omdat de firmware mist en hij dan niet draadloos controllers kan vinden zonder die software.

18. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Momenteel bij zavvi originele controllers voor rond de 35 euro nieuw incl. En als je me een pm stuurt, voor rond de 22 refurbished controllers.

Dus 55 euro console. Hdd zit erbij met bracket. Moet je alleen de juiste firmware erop zetten. Eventueel nieuwe Hdd kopen wat je 40 euro ongeveer kost voor +- 160 gb. En controller tussen de 22-35 euro.

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De firmware staat toch in het flash geheugen van de PS3 en niet op de HDD ??

Toen ik de HDD verwisselde van mijn 60GB FAT werd alleen de HDD opnieuw geformateerd !
    Kan me namelijk niet herinneren dat ook de firmware opnieuw gedownload moest worden.
    ---
    Wat bedoelt de verkoper met de tekst , De ps3 kan omgebouwd worden ??
    Hij heeft toch niet met de firmware lopen rotzooien.

20. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Klopt, maar er zit beveiliging op de systeemfirmware oid. Die klopt dan niet met bepaalde software die op de Hdd staat. Heb er toen een heel gekut mee gehad. En dit is niet voor alle ps3's zo, bij maat van me werkte het wel in 1x maar mijn ps3 niet. Op internet opgezocht en bepaalde ps3 versies hadden een extra beveiliging erop zitten.

Heb toen oude systeem firmware op de Sony website gedownload en die systeem software met stick op de ps3 gezet. En na die update start de ps3 pas normaal op en kan je de normale firmware updates doen.

Deel Deze Pagina