1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind je? Heb het een keer gehad toen er echt van alles ontplofte maar de rest loopt gewoon lekker smooth. :)
    En vergeleken met current gen is het dag en nacht haha. :D

2. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Net 3 potjes BF4 gespeeld en toen kreeg ik ineens een foutmelding te zien en ging het spel vanzelf uit !

Gameplay is wel butter smooth vergeleken met de PS3/360 versie :D

Ga nu even Resogun proberen.

3. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik vond het zelf echt een geweldige dag vandaag, de console opgehaald, de games kwamen niet veel later via de post binnen.

Met een maat eigenlijk heel de dag achter de console gezeten.
    Hieronder mijn impressie over console, controller + games.

PS4:
    Het loopt erg vlekkeloos allemaal, het switchen van game naar PSN (in de ochtend voordat de hele meute een PS4 had en savonds)
    Het snelle installeren en spelen van de games was echt voor mij een WOW, daar waar je voorheen echt lang moest wachten is het eigenlijk nu erg snel!

Het is gewoon heel raar om na een PS3 zo een fantastische snelle console te hebben die verschrikkelijk snel is met alles eigenlijk.

DS4:
    Absoluut de beste controller die ik ooit in mijn handen heb gehad, het voelde meteen goed en vertrouwd aan, enige minpunt is dat deze snel leeg is.
    Ik hoop dat dit in de toekomst met een nieuwe DS4 snel omhoog gaat.

Nog even snel een korte impressie op de games die ik gespeeld heb

Killzone:
    Visueel geweldig, misschien wel de mooiste next gen game die ik tot nu toe gezien heb, gameplay wise is het niet hoogstaand, een gemiddelde shooter in mijn ogen.
    Owl is een leuke toevoeging!

Battlefield 4
    Hiervan was ik misschien wel het meest van onder de indruk, er gebeurt zoveel op het scherm zonder haperingen en je hebt echt het gevoel dat je in een oorlog zit.
    Je wordt er echt helemaal in gezogen.

Fifa 14
    Next-gen voetbal, het spel loopt vlekkeloos en ook in de menu's!! op de PS3 was alles zo traag met Fifa 14, maar hier gaat het erg snel en gameplay is het gewoon heerlijk.

Lego Marvel Super Heroes
    Grappige game waar ik denk ik veel uurtjes plezier aan gaat beleven!

Need for Speed
    Een redelijke game tot nu toe, geen minpunten kunnen ontdekken maar ik vind het nog niet hoogstaand.
    Het verdien model hierin vind ik dan wel leuk!

Assassins Creed 4
    Voelt weer aan als de oude AC series, echter vind ik het grafisch niet hoogstaand! typische game die zweeft tussen last en current gen!
    Maar zoals Ubisoft nu bezig is met AC gaat het eindelijk weer de goede kant uit (qua verhaal)

4. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Echt, het zit niet mee vandaag. 3 upgradable games gedownload wat FUCKING lang duurde waarna er ook nog eens een installatie moet gebeuren. Voor bf4 alleen al duurt de installatie langer dan 3 uur!! En ik lieg niet!

Installatie van de andere games laat ik maar tot morgen. De tering

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Dat klinkt als een groot pluspunt. De PS3 was sloom met zowat alles, in tegenstelling tot de 360. Ben blij dat alles een stuk vlotter verloopt op de PS4.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yup alles is echt supersnel. Zonde dat Lijpe zoveel problemen heeft, dit geldt niet voor mij. KZ is erg mooi, maar ik moet er wel echt inkomen.

Rivals is tof, maar wel een gigantische bende af en toe. Resogun is echt te gek. Net een potje co-op gedaan met Mad (fix een headset! ;)) en dat was ook zo opgezet.

Allemaal super. Echter ik mis een systemseller.

7. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Heb ook een leuke dag gehad met de PS4.

Maar ik heb toch mixed feelings.

Ik kon pas om 23:00 inloggen op mijn oude account om online te kunnen spelen (heb op mijn oude account nog PS+ tot dec).

Nieuwe PSN account aanmaken kan nog steeds niet !

Toen ik BF4 eenmaal geïnstalleerd had kreeg ik een fout melding: You must be signed in to playstation@network and EA servers to access online features.

Terwijl ik gewoon online was !

Even op google gezocht: En ik moest dus mijn BF4 disc eruit halen, naar meldingen gaan, BF4 update file installeren (werkte niet als de disc in PS4 zat) en BF4 disc weer in mijn PS4 zetten.

Beetje omslachtig voor een next-gen apparaat.

Maar goed, verder genoten van de Killzone SF campaign. Heb ook genoten van die 3 MP potjes in BF4. Helaas kreeg ik toen een foutmelding en viel het spel uit (gelukkig liep mijn PS4 niet vast, wat ik wel vaak had op de PS3 ).

Ik heb The Playroom ook even met mijn vriendin getest. Die wou alleen maar met die robots spelen, terwijl ik gewoon verder wou met Killzone

Na een half uurtje kreeg ik eindelijk mijn controller terug :+

Morgen uitgebreid AC4 spelen.

Al bij al ben ik zeeeeer tevreden met de PS4 (ondanks de kleine minpuntjes die ik heb beschreven).

DS4 voelt trouwens erg goed aan. Moet wel even wennen aan de options en share knopjes. Die zijn best klein !

Laatst bewerkt: 30 nov 2013
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ze steken niet uit, dat vind ik vooral wennen.

wtf...

[yt]avokeDxQdw[/yt]

9. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Dan post ik ook mijn eerstedagservaringen maar even! Ik vind het geweldig! Op het begin problemen met het inloggen op PSN maar dat gaat nu vlekkeloos.

Een heerlijke controller, lijkt wat zwaarder dan de PS3 controller maar hij ligt echt heel prettig in de hand. Ook vond ik het wel grappig toen er opeens geluid uit kwam zetten tijdens Killzone.

Heb tot nog toe nog maar 2 games gespeeld:
    Killzone: Grafisch een pareltje tot nu toe, wel een erg lange intro met veel dialogen!
    CoD: Ghosts: Multiplayer like dingen zien er niet zo bijzonder uit. De singleplayer is daarentegen tot nu toe wel RETEvet!

Enige smetje is dat ik mijn codes niet kan inlossen, zowel de PS+ als 20 euro tegoed kaarten werken tot nog toe niet, ik word dan teruggestuurd naar het beginscherm van het dashboard.

En oja, de snelheid en soepelheid waarmee alles gaat, in 1 woord: WOW!

10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een ongelofelijke vette console, we gaan echt pracht jaren tegemoet.

Sony heeft echt alles aangepast wat minpunten waren:

- Lange downloads en installaties = opgelost
    - Controller = opgelost
    - Party chat = opgelost
    - Moeilijk om voor te programmeren = opgelost
    - Patches nu allemaal tijdens standby

Killzone echt prachtig mooi, qua gameplay zal het mij niet heel lang boeien ben ik bang.
    Battlefield is fantastisch, 60 FPS, 64 man, vette graphics, deze gaat twee jaar lang non stop gespeeld worden
    Resogun leuke arcade game, ACIV voor lange singleplayer.

Daarbij is het menu supersnel, partychat en joinen makkelijk, de 3.5mm plug in de controller briljant, het streamen is cool, en na een dag lang gamen in bed nog een half uurtje ACIV spelen op VITA via remote play is mindblowing. Zonder lag, goede graphics, vanaf je VITA de PS4 aan en uit zetten, echt de UBER nextgen feature.

Ik kan echt niet wachten op de komende jaren. Bravo.

11. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ook dan maar even:

Controller is subliem, alles eraan voelt goed en "af" had niet verwacht dat ie zo goed zou zijn. Toen ik hem uitpakte schrok ik van het formaat maar was al snel gerust gesteld, ligt goed in de hand en de sticks hebben zo goed als geen deadzone. Snap de kritiek niet dat ze iets te veel weerstand hebben, er is bijna geen weerstand.
    De touchpad opent veel mogelijkheden voor extra skills en andere functies en zeker in RPGs zie ik hier een grote toekomst voor.
    Het speakertje leek mij eerst wat onnodig maar na Resogun en Killzone te spelen voegt het zeker wel een extra dimensie toe.

De interface werkt ook lekker snel, na die trage 360 ellende is dit een hele verademing \o/ Er is duidelijk nog een update hier en daar nodig maar het ziet er goed uit en werkt razend snel.

Geen problemen met het netwerk gehad eigenlijk, logde in no-time in en downloaden ging als een raket.

Screenshots en filmpjes maken werkt uitstekend, expect teh spam!

Remoteplay werkte ook goed, moest naar de plee en nam de Vita mee , binnen een paar sec heb je complete toegang tot je PS4 en kan je gewoon verder gaan waar je gebleven was. _O_

Killzone heb ik nu wat uurtjes inzitten en vind nog steeds een hele vette game, grafisch is het geweldig en het speelt ook superlekker weg. De OWL is leuk maar maakt het soms misschien wat te makkelijk voor Hard mode (imo). Kan stiekem niet wachten om zo verder te gaan :)

Resogun is heel vet maar niet echt een game waar ik voor thuisblijf, wel erg leuk voor tussendoor.

DC Universe ook geprobeerd, char customization is heel uitgebreid maar de combat zelf vond ik wat tegenvallen, moet het wel nog een eerlijkere kans geven. Schrijft'm zeker nog niet af iig.

Warframe hetzelfde eigenlijk, even gespeeld maar het klikte nog niet echt voor me. Na de dikke KZ singleplayer ga ik me daar als eerst aan wagen!

Contrast was ook wel leuk maar grafisch vond ik het tegenvallen, het had zo een PS3/360 titel kunnen zijn. Ga hem wel uitspelen en ongetwijfeld mee vermaken.

Warthunder nog niet geprobeerd.

Knack gaat iemand anders halen, heb er weinig zin an eigenlijk maar ze wil graag weer co-oppen dus het moet maar 8)

Morgen hopelijk BF4 binnen van 12game.

Filmpje werkt niet :mad:

12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb ik (AX Pro). Chat doet het alleen nog niet.:+

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ook dan
    Ik had een kutdag. :+ Wat een mooie eerste dag moest worden met de PS4 werd eentje vol hoofdpijn (letterlijk). Net een half uurtje Resogun gedaan, maar daar ook snel mee gestopt. Niet de manier waarop je next-gen wilde beginnen.
    Hopelijk voel ik me vandaag wat beter.

Eerste indruk was redelijk goed, maar ja... niet veel meegekregen en de dingen die ik probeerde werden gefucked door PSN wat dood ging.

14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik was gewoon te moe.... Ps4 en alle andere onderdelen lagen gewoon in de woonkamer, maar ben in slaap gevallen.

Vanochtend om 8:30 begonnen met installeren en ben momenteel alles aan het downloaden.

Moet zeggen dat alles verdomd gelikt eruit ziet ;-)

Ghosts en Rivals waren binnen no time geïnstalleerd en ben momenteel Resogun, contrast, flower en een paar apps aan het binnenhalen.

15. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Idd, iedereen prijst Resogun de lucht in. Voor mij is het niet anders dan een vliegtuigje wat kan schieten, zo mooi is het niet. Killzone daarentegen!

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik was meer gestopt vanwege de hoofdpijn, want ik vond het verder wel een leuke game. :+ Maar ik was dan ook een fan van Geometry Wars op de 360 en Stardust op de PS3.

17. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik vraag me af op de Xbox One toch niet sneller is dan PS4? Ik vond de trophies toch nog wel ietwat lang duren, aangezien ze ook iedere keer gesynchroniseerd moet worden. Wellicht dat dit nog aan het PSN ligt hoor, vanwege drukte enzo.

Ow en als ik een melding krijgt van een trophy, is er dan een mogelijkheid om daar direct heen te gaan? Of moet je eerst naar de homescreen en dan naar trophies.

Merk ook inmiddels dat ik geen notificatie's krijgt als er een vriend online of offline gaat.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    X is Offline melding was ook irritant op de PS3. Ik zal het niet missen. :p

Wat ik irritanter vind is dat ik geen manier had gevonden om trophies te sorteren op datum gehaald. Nu moet ik door een hele lijst scrollen om te zien welke trophy ik heb gehaald, en welke ik als laatste had gehaald.

edit: Review topic

19. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Resogun vind ik echt gaaf. Ik vond Defender vroeger altijd al een gaaf spel en dit is eigenlijk precies Defender voor 2013. Grafisch tof, lekker hectisch, uitdagend, score based. Nice.

Killzone anderhalf uur gespeeld, hmm mooi wel, (als vind ik Ryse indrukwekkender nog toe), maar ik ben nog niet echt meegenomen door het spel. Ik speel en vind alles wel oke.

Bij ACIV schok ik aan het begin van de wat matige graphics. Maar die wennen snel en als je over Havana kijkt wil het toch wel redelijk overtuigen. Het blijft een opgewaardeerd spel. Het begint in elk geval al toffer dan het matige derde deel.

Knack alleen co-op gedaan. Toen was het leuk om samen te spelen, al is het erg voorspelbaar. Vandaag even alleen spelen om te kijken of het dan ook overeind blijft.

NBA2K14... postbode, werk even mee please ;)

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Is idd ontzettend irritant. Was wel mogelijk op de PS3 dus geen idee of z het nu gewoon "vergeten"zijn of dat er een andere reden achter zitdat het niet kan. Verwacht wel dat ze dit nog gaan patchen

Deel Deze Pagina