1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Intressant stukje over de koeling van de PS4 op Tweakers vandaag.

Een engineer van Sony heeft in een presentatie in Japan uitleg gegeven over het koelsysteem van de PlayStation 4. Het systeem splitst de lucht in twee delen om de bovenkant en onderkant van het moederbord te koelen. Bovendien is er een thermometer die meet hoe heet de lucht is die eruitkomt.

Na het koelen van het moederbord gaat de lucht langs het koelblok, waarna het de interne voeding moet koelen, legde Sony-engineer Yasuhiro Ootori uit in een presentatie waar onder meer de Japanse site Famitsu bij aanwezig was. De lucht verlaat na het koelen van de voeding het apparaat, waarbij de temperatuur van de lucht gemeten wordt. Door de temperatuur van de lucht te meten wil Sony in de gaten houden of het oppervlak van de PlayStation 4 niet te heet wordt. Metingen van Tweakers wezen uit dat de console aan de onderkant het warmst wordt: de maximale gemeten temperatuur is rond 62 graden.

Het koelsysteem heeft elementen van de twee laatste versies van de PlayStation 3, concludeert DualShockers op basis van de artikelen van diverse Japanse sites. Het stroomverbruik van de fan blijft dankzij het koelsysteem lager dan dat van PS3-modellen: de fan heeft 10W nodig. Ook het geluid zou door het systeem binnen de perken moeten blijven, ondanks dat de console in staat is tot betere grafische prestaties.

De PS4 kwam afgelopen najaar uit en in diverse landen gebeurde dat bijna tegelijkertijd met de release van grote concurrent Xbox One. De console heeft onder meer een AMD-apu met ingebouwde cpu en gpu en 8GB ddr5-werkgeheugen. De acht processorkernen draaien op maximaal 1,6GHz, terwijl de 1152 streamprocessors op 800MHz geklokt zijn.

Goh een thermometer, wie had dat gedacht! Microsoft niet 10 jaar geleden in iedergeval :+

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    62 graden? is dat de temperatuur van de gemeten lucht aan de onderkant of hoe warm de onderkant zelf kan worden?

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Eigenlijk best erg hoeveel beter het 'sociale' gedeelte werkt op de Vita. (mja, eigenlijk alles is qua OS beter op de Vita)
    Maar als ik hier een Like geef aan iets in de What's New feed zal die persoon het nooit weten, tenzij hij/zij het specifiek gaat opzoeken of iemand dat heeft gedaan. Op de PS4 is het niet eens mogelijk om comments geven op dingen in die feed.
    Op de Vita krijg je dus een melding als er activiteit op een item is geweest en kun je er met een klik direct naartoe gaan:

Op de Vita kun je draadloos verbinding maken met de PC om alle gemaakte screenshots over te zetten naar de PC. Op de PS4 is de enige optie Facebook. Gisteren 100 screenshots overgezet van de Vita naar de PC. Geen centje pijn. Moet er niet aan denken om dat te doen op de PS4.

Blijft apart hoe ongelofelijk basic het OS is. In ieder opzicht.
    Gelukkig werkt het OS verder goed, maar de patches met nieuwe features mogen inmiddels wel komen/aangekondigd worden. :+ Een handheld werkt gewoon beter en logischer...

4. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Wellicht dat ze het in de toekomst verbeteren door een update uit te brengen?

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vast wel Hopelijk wel. Ik breng het gewoon even onder hun aandacht. Anders wisten ze niet goed wat verbeterd moest worden.
    Graag gedaan Sony! :+

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Heb de PS4 nu een dikke week en ben er op zich wel content mee. Wel minder een next gen feeling dan de one en dat komt met name door de simpele UI en dergelijke. Vind de UI ook mager en sommige online dingen zijn van tijd tot tijd erg traag, zoals de store en my profile.

Ook maakt de PS4 beduidend meer herrie dan de One. Controller is een positieve meevaller. Heb nog een lichte voorkeur voor de One controller vanwege de plaatsing van de sticks, maar de DS4 controller is best ok en veel beter dan de DS3 controller.

Gelijk ook maar een jaar plus genomen. En als games Knack en Killzone. Knack ondertussen uitgespeeld.

Nu wachten op de eerste echte games; Thief (multiplatform) en Infamous. Thief wordt wel een beetje de doorslaggevende factor voor mij wat mijn main console gaat worden. Waar de game het vetst op is. Hoop dat er voor release comparison videos verschijnen. Qua interface, dvr, voice, control, kinect etc heeft MS een dikke streep voor. Maar in the end wil ik gewoon leker gamen, dus dat is het belangrijkste ...

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat doet MS precies anders met hun DVR tov de Share van de PS4?

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    1. "Xbox record that!"

2. Makkelijk te delen (Skydrive)

3. Upload Studio

4. Betere video kwaliteit

5. Geen problemen (op de PS4 klopt de opgenomen footage soms niet enzo)

6. Auto recording (van achievements / game moments, door games zelf te regelen)

Zoiets ?:)

Overigens is de smartglass app van MS ook superieur aan de Playstation app van Sony. Deze is zelfs alleen maar in een phone (geen tablet) versie te krijgen en deze moet steeds uit de app naar de browser voor authorisatie ...

/Mod Gakkie, de edit-knop is er ook nog. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2014
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Geen idee, ik heb geen Xbone. Is gewoon een vraag.

Wat is het voordeel van Skydrive tov Facebook? Is het delen naar Facebook niet minstens zo gemakkelijk?

De kwaliteit vind ik overigens helemaal niet zo slecht van de PS4 capture, het is Facebook wat het lelijker maakt. Niet gezegd dat de Xbone capture beter is, zou best kunnen, maar de PS4 is niet slecht.

Vooral 6. vind ik een heeel groot voordeel. Heel zonde dat de PS4 dat niet doet.

En trouwens; 1. ik zie me dat echt nooit gebruiken, haha. :+ Ik heb al jaren een Kinect en ik voel me altijd zo een gigantische malloot als ik tegen dat ding zit te lullen. Geef mij maar knoppen.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Werkt wel super. Ik speel veel FPS games en dan heb ik geen tijd als er iets tofs gebeurd om een menu in te gaan en de laatste 30 seconden ofzo aan te klikken. Die command is super snel en je kan gewoon doorspelen. :)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik denk dat ik het zeker wel ga proberen, maar man wat zal ik me idioot voelen. :+ Is er echt geen dedicated knop voor op de Xbone controller?

Ik kijk zelf gewoon vooral uit naar die automatische clips wat ie opslaat voor achievements etc. Dat is geniaal :D

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nope. :)

Laatst bewerkt: 20 jan 2014
  13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Lame!

Share op de PS4 kan nog een patch hier en daar gebruiken, maar 1 druk op de knop voor een screen, en een dubbeltap voor een recording werkt gewoon heel erg fijn.
    Het is dat ie soms je laatste 15 minuten opeens vergeet... :+ Stomme dementie.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gister sloeg die bij BF4 ook iets automatisch op. Was wel tof. Ik werd gekilled door een sniper in de bergen bij een van onze vlaggen die dichtbij onze spawn ligt. Dus ik spawnde op onze basis pakte een jeep reed de bergen in naar opzoek naar die sniper. Toen ik hem vond knifde ik hem. Automatisch sloeg de game dat op als payback knife haha.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, geweldig. :D Alleen al die feature maakt het de aankoopprijs van de Xbone waard. :cool:

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is hem. Je ziet de jeep nog even voorbij vliegen. :+

http://sdrv.ms/1jhSj3g

Helaas record die ook standaard als je een level omhoog gaat. Vind dat wel irritant. Zeker in het begin toen ik nog een laag level was. Echt ieder potje ging die weer recorden.

17. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    De instant laatste 15 min opneem functie maakt die auto opneem functie vrij nutteloos toch of niet? :+ Sowieso lijkt het mij echt een nachtmerrie om dat allemaal uit te zoeken en te sorteren! 8) Zit nu al met een gigantische lijst en neem gigantisch veel minder op dan ik zou willen.

Het doet m'n gebroken BF hart wel goed om te zien dat jij tenminste de moeite neemt om te spotten :)

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Eerst spotten, dan schieten! Altijd.
    Dan is mijn zekere dood tenminste nog nuttig geweest. :+

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Spotten moet een tweede natuur zijn imo als je BF speelt. :)
    Eergisteren nog een filmpje gespost in het BF4 topic. Waar teammates goed aan het spotten waren. Zag iedereen aankomen.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Jammer dat het zo een zeldzaamheid lijkt te zijn dat mensen spotten. Ik zie nooit rode driehoekjes op me afkomen. :mad:

Deel Deze Pagina