1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik spott altijd eerst een hal dan de trekker over. Soms zelfs als sniper met die verrekijker alleen maar spotten en af en toe schieten.

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

2. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ik spot ze meestal ook eerst voordat ik schiet, zodat als ik mis ik ze de tweede keer weer kan terug vinden als ze zich ergens achter schuilen ;)
    Spotten is gewoon zó belangrijk in BF..

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Pfff, ik wil een PS4... :+!!!

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Skydrive is gewoon cloudopslag. Voordeel is dat wat op Skydrive staat niet gelijk geshared is (je wilt niet alles sharen, of direct onbewerkt sharen) en dat je vandaar makkelijk overal naar toe kan zetten. Bovendien heeft niet iedereen Facebook (ikke bijv) en niet iedereen wil opgenomen dingen gelijk met de wereld delen! Dus imho Skydrive > Facebook in dit geval.

Precies. Gebeurt vaak genoeg dat je iets cools, geks, awesome, weird, glitch, etc meemaakt in een game en dat je dat dan direct kunt recorden met "xbox record that" is echt een big deal. Werkt echt zo soepel en snel en het onderbreekt het gamen niet. Echt een GEWELDIGE feature!

Sowieso is de voice recognition op de One echt super. Ik was net eerst als jij ook zo van ga toch niet tegen mijn console staan roepen. Maar toch wel. Het werkt zo goed en snel dat je het automatisch gaat doen. FF naar Friends ""Xbox goto friends" Dan ff naar Achievements "Xbox goto achievements" en dan weer terug naar de game "Xbox resume <game name>" . Dat werkt echt lekker. Of als je een game wil starten uit je collectie, niet eerst het icoontje opzoeken en aanklikken maar gewoon direct "Xbox <game name>" en je game start, Frigging awesome! :)

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Je kunt als je zooi op FB ook op private zetten zodat alleen jij je zooi ziet. Zodra ik het eenmaal van mijn FB heb haal ik het ook meteen weg.

6. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Of een dedicated FB aanmaken voor je PS4-uploads

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Skydrive is dan toch makkelijker :)

8. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Dit soort dingen kan ik gelukkig allemaal sneller met een paar drukken op de knop zonder als een idioot tegen een console te roepen of dat mijn vriendin mij uitlacht.:+

Maar goed dit is dan ook niet het VS topic, dus onnodig om hier over X1 te praten.

Laatst bewerkt: 20 jan 2014
  9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is niet het VS topic maar ik moet wel zeggen dat ik het friends/party deel van het ps4 OS een stuk minder vind dan het op de 360 was

Notifications ook, zie in game niet eens dat ik uitgenodigd word (bf4)

Daar is nog aardig wat werk aan de winkel

10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zo heeft iedere console wel wat, ik maak me mezelf niet druk om bovenstaande.
    Zal zeer waarschijnlijk ook door een patch worden opgelost.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is alleen van de zotte dat zulke dingen er niet nu al inzitten. Het OS is lekker clean dat wel, maar er mist gewoon nog teveel (idem op de X1).

Ik ben zelf iemand die 95% van de tijd alleen de sp van een spel speelt, niks shared, streamt, of in parties zit. Mij zal het dus een zorg zijn, maar de beloofde update van Sony had er al lang moeten zijn.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ben ik het absoluut mee eens, het had er inderdaad allang moeten zijn, er zijn mensen die zich wel degelijk irriteren aan het ontbreken van bepaalde functies.
    Het is ook best belachelijk dat Sony nog niets hieraan heeft gedaan.

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Wat is er minder aan dan?

Ligt dat niet aan de game dan? Ik krijg wel gewoon een melding als ik een berichtje ofzo krijg....(ik join meestal zelf een party dus geen idee of het bij BF niet zo is maar dan lijkt het mij aan BF te liggen)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien doe ik zelf wel iets verkeerd, maar ik kan geen settings vinden voor notifications verder? BF geeft netjes aan als vriend X een server joined maar verder krijg ik van het dashboard volgens mij geen meldingen

Wat ik er zelf minder aan vind is eigenlijk iets wat ik in het hele OS minder vind.

Het is volgens mij een beetje dat ik een bepaald design idee mis wat ik bij MS wel zie en dat komt neer op: de gebruiker zo relevant mogelijke info en menu opties tonen op ieder scherm EN de gebruiker zo kort mogelijke routes op een zo gebruiksvriendelijk mogelijke manier bieden naar de relevante schermen

We doen bijvoorbeeld wel wat lacherig over 'Xbox go to friends' en zo maar qua design is het wel wat je wil (niet via kinect misschien maar dat is een ander verhaal :+). Maar we kunnen niet ontkennen dat het wel een manier is (naast de al bekende weg) om DIRECT daar heen te gaan waar je wil zijn in het OS)

het gaat er om dat wat voor mij als gamer op dat moment relevant is getoond word en dat ik daar zo snel mogelijk op kan handelen als ik dat wil

even BF4 weer als voorbeeld

stel ik speel BF4 en jij komt online en gaat dat ook spelen

dan wil ik dat weten en dan wil ik kunnen besluiten of ik daar wat mee wil (je een invite sturen of een party starten ofzo) en dan met 1 druk op de knop in het relevante scherm kunnen komen

Dat hele idee was door het oude 360 dashboard doorgevoerd (en volgens mij op de One ook, al heb ik dat nog niet in detail kunnen bekijken)

Maar op de PS4 is dat niet zo

ik heb sowieso nog niet echt een beeld van wat nou de design filosofie achter deze dash was

want aan de ene kant geven ze heel erg veel schermruimte op aan die facebook achtige activity feed (die ik persoonlijk totaal niet relevant vind, kijk er nooit naar) maar aan de andere kant zitten andere sociale aspecten zoals berichten, parties, friends e.d op het moment dat je in een game zit echt flink diep weg gestopt. Ik had dat veel liever andersom gehad. Trek friends, parties, messages e.d naar de voorgrond en als ik zin heb om een activitiy feed te bekijken laat me daar maar ergens voor op klikken

alsof ze het 1 richting sharen naar je friends toe wel relevant vonden maar verdere interactie niet :+

Hier is natuurlijk een easy fix voor, bijvoorbeeld een shortcut in het menu wat je krijgt als je de PS knop ingedrukt houd naar party en of friends. Of nog liever (en dan moet ik toch weer refereren naar het MS dashboard) meer relevante notificaties , bijvoorbeeld MAD1976 has started playing BF4 en als ik op dat momentt op de PS knop druk kom ik meteen op jouw friend detail scherm zodat ik je meteen kan chatten of inviten

Ik mis gewoon een beetje een logica in dat alles, alsof er niet echt een duidelijk idee qua gebruiksvriendelijkheid achter zit

Ik hoop dat hier nog wel veel aan verbeterd gaat worden maar ergens heb ik er ook een beetje een hard hoofd in.

Sony is wat dat betreft gewoon nooit heel erg van de veranderingen geweest. Als ik kijk naar de 6 of 7 jaar dat ik een PS3 gehad heb dan is de enige OS update die ik me kan herinneren het verwijderen van OtherOS ondersteuning geweest :+

Hopen dat het deze gen anders gaat en dat ze toch anders naar dat dashboard design gaan kijken

Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  15. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Tja de roots van MS liggen in software, Sony hardware. Denk dat de filosofie achter het PS4-dashboard een beetje een Apple-insteek is; minimalistische UI op de achtergrond, content op de voorgrond. Ik vind het OS wel smooth en snappy aanvoelen maar ben het met je eens dat bepaalde onderdelen van het OS beter kunnen/moeten. Waarom kan je bijv. nergens instellen dat je een notiification wil als een friend online komt? 8)

16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Misschien een hele gekke vraag maar game je niet toevallig op de verkeerde console?
    Bovenstaande komt de X1 als een pareltje uit je verhaal, geen probleem uiteraard maar dan snap ik niet waarom je op de PS4 zit.:+

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als ik (imho) een aantal verbeterpunten voor het OS opnoem zit ik meteen op de verkeerde console?

Mag ik niet verwachten dat Sony een beetje pas houd met de concurrentie op dit vlak? Ik verwacht van Sony meer dan van bijvoorbeeld Nintendo :+ Ook al zijn zij van origine geen software bedrijf , ze doen op dit moment wel alsof ze ook meer gericht zijn op het hele online verhaal dus wil ik ook dat ze dat laten zien.

Als dit OS altijd zo gaat blijven kan het best zijn dat ik (op het moment dat er echt een killer app voor de One is) dat ik ervoor ga kiezen om daar vooral MP games op te gaan spelen want ja, het OS weegt voor mij wel mee in de ervaring.

Maar het is niet alles bepalend, er weegt natuurlijk meer mee

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het was geen aanval, maar uit je punten kwam een One gewoon positief eruit.
    Zo zie je maar hoe een mening kan verschillen, ene vind dit belangrijk ander juist weer niet.

Bij mij gaat het om de games.:+

19. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Heb precies hetzelfde als Delphiki zegt. Ik ben overgestapt van 360 naar PS4 en mis dit allemaal wel heel erg. Daarbij mis ik Forza ook. Ik vraag me dan af heb ik nu een verkeerde keus gemaakt?? En als ik mijn PS4 nu verkoop, krijg ik er dan later spijt van? hmm.. moeilijk :)

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat vind ik nogal een dooddoener 'bij mij gaat het om games'..

bij mij gaat het om gamen

Dus de games en alles er omheen. Als de PS4 de allerbeste en mooiste games had maar je elke keer als je de controller aan zette je eerst een flinke schok zou geven zou je dat toch ook niet okay vinden :+

dat is natuurlijk nogal een overdreven voorbeeld maar ik vind dat we best aandacht mogen geven aan de mindere kanten van de PS4

en voor mij zijn dat er op dit moment 2. De build quality van de DS4 (imho echt niet goed genoeg voor een controller van 60 euro en erg jammer want het design is wel een enorme verbetering) en de hele software kant

dat zijn gewoon dingen die ik beter wil zien (en waar ik best voor wil betalen zelfs)

En ja , ik vergelijk veel met de MS platforms want de software kant vergelijken met Nintendo heeft niet zoveel zin. Ik zou ook wel dezelfde vergelijkingen met desktop OS varianten kunnen gaan maken of mobile besturingssystemen als je dat leuker vind

Ik heb geen spijt hoor, maar als ik gewoon droog naar de PS4 kijk zie ik nog wat dingen die beter kunnen

dat zou ik vast met de X1 ook hebben, kan er zo een paar noemen. Geen DD ondersteuning via optical en geen HDD management zoals in de 360 en zo is er vast nog wel wat

Laatst bewerkt: 21 jan 2014

Deel Deze Pagina