1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Interessante discussie. Er zijn geruchten dat deze upgraden hoofdzakelijk gericht is om de nieuwe 4k tv's van Sony beter te ondersteunen.

Dat zou logischer zijn dan een krachtigere console om games op 4k weer te geven. Om 4k resolutie stabiel en met redelijke performance te draaien heb je behoorlijk stevigere hardware nodig. Op de pc: denk aan 980gti gpu en *veel* intern geheugen. De sprong is echt gigantisch hardwaretechnisch vs current console tech.

Nee, hier is denk ik weinig aan de hand mensen. Tenzij je natuurlijk een 4k tv hebt of wilt aanschaffen. Btw de reden waarom Sony dit allemaal lekker vaag houdt en toch steeds een beetje informatie "lekt" is om vooral microsoft lekker onzeker te houden. Maar voor veel gamers is dit niet meer dan een storm in een glas water.

EDIT: Oh, ik lees dat de hardware wel iets verbeterd zal worden. Maar ook hier alleen maar geruchten. Wat deze verbetering precies inhoudt is nog onduidelijk. Sprong naar 4K gaming output lijkt me nog steeds veel te groot, tenzij het hier om een nieuwe generatie gaat (wat niet het geval is).

Laatst bewerkt: 29 mrt 2016
    fredfenster en AnubisNefer vinden dit leuk.
  2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Zolang mijn ps4 nog ondersteund wordt vind ik het prima allemaal. Je kunt toch niet altijd alles het nieuwste kunnen hebben. Tenzij je natuurlijk niet weet wat je met je geld moet doen.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb geen 4K TV, en was het ook nog niet van plan voorlopig.

Ik game gewoon in de woonkamer, dus dan is een 4K sowieso niet aan te raden ivm latency....dat is erger op een 4K dan op een HD TV.
    (tenzij dat verbeterd is het afgelopen jaar?)

Games maken er ook geen gebruik van, dus totaal geen nut om mn huidige PS4 te vervangen.

4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Delphiki heeft een 4k 55 inch Samsung en die is er erg tevreden over. ;-)

Maar ook voor mij voorlopig geen 4k hoor. Tv's zijn bij mij net mobiele telefoons. Het liefst na een jaar een nieuwe.... Of 2 jaar.

5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou heb vorig jaar een 55 inch samsung tv gekocht, gewoon recht en geen 4k. Ik hoop dat die nog wel een paar jaar meegaat hoor. Vind het zelfs een mooie tv om te zien.

Zifnap en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gecontroleerde source op Neogaf

"Related info from a meeting we had yesterday was waiting for it to be approved before posting.

Price is currently $399.99 they were discussing a better CPU which would raise the price to $499.99 we were guaranteed the price will be no higher than $499.99 (He mentioned the CPU upgrade quite a bit almost as if they haven't really decided on a final spec could be a pricing issue.) also there is currently no plan for any type of trade in program for current PS4 users but that could change.

They stated that the GPU is twice as powerful as standard PS4 and much faster. They did not say exactly how fast but that is was running at a higher clock speed while being much smaller than the original.

It will have a 4k blu ray player and will upscale games that are not natively 4k.

Also there was talk of some sort of VR lounge for the media player app which is supposed to be getting a substantial upgrade.

It was stated plainly and with no room for interpretation that there are developers that already have development kits for the PS4K and that they are making games that will directly target and take advantage of the higher specs of the PS4K. It was also stated that these games will in fact work for the PS4 but with considerable sacrifices made to performance.

It was also made very clear that current games would not be getting any type of performance upgrades by being played on the system and any benefits to older games would come via patch per game and per developer. When asked if this was going to happen the response was "Its a possibility but doubtful with the exception of a handful of games."
    We were also given a list of games that will be available at launch that will directly take advantage of the PS4K where the differences are and I will quote him "Significant."

For the PSVR

Eve Valkyrie
    Robinson
    GT Sport

For the PS4K

Deep Down (Thought this was dead)
    GOW4 (This was the exact abbreviation on the sheet I can only assume its god of war 4)

There were more games on the list but these are the ones that stood out to me.

That's all I can remember off the top of my head I'll see if I can get any more information."

Laatst bewerkt: 30 mrt 2016
  7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Oke, dus de specs zijn wel flink ge-upgrade. Vraag blijft: welke games gaan er *echt* gebruik van maken? Op de PC is zoiets heel normaal: hoe krachtiger de CPU/GPU etc, hoe hoger de resolutie, hoe meer details, meer fps etc. Maar op de consoles zijn al dat soort settings gestandaardiseerd. Enkele uitzonderingen daargelaten (sommige console games laten tegenwoordig een locked 30 fps of unlocked framerate toe).

Ik vind die PS4.5 door de betere specs best interessant, maar dan wil ik dat wel terugzien in de grafische kwaliteit. In 4K bluray weergave ben ik niet geinteresseerd, wel in een 60 FPS 1080 p resolutie met maximale details.

EDIT: En dan blijft een andere vraag ook nog open staan: hoe lang nog tot de volgende nieuwe generatie, de PS5? Uiteindelijk blijft de PS4.5 een lapmiddel.

P.S. een 55 inch LED is totaal niet voor iedereen weggelegd. Heeft weinig met geld te maken: die tv is gewoon weer erg groot. Plat wel ja, maar het vult desondanks weer een flink gedeelte van je muur op.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    En geen trade in program vooralsnog. Tuurlijk je kan hem zelf verkopen je oude PS4. Maar ja die is dan "outdated" en minder waard.
    Weet persoonlijk niet wat ik van moet vinden van alles. Ene kant cool. Maar aan de andere kant als ik een PS4 zal hebben dan zal ik ook iets minder vinden. Ik bedoel console is pas 3 jaar oud en haalt het principe van een console een beetje weg.

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik baal wel een klein beetje dat ik het niet iets eerder hoorde van die nieuwe PS4. Aan de andere kant, heb nu een ps4 voor een leuke prijs. Vind 500€ toch wel weer een boel geld.

55 inch tv is hier geen overbodige luxe hoor. Wij hebben een behoorlijke grote kamer. 8x10mtr dus dan moet je ook wel een beetje een flinke tv hebben anders zie je nog niets. Eigenlijk had ik een 65inch moeten kopen voor de grote van de woonkamer. Haha, nee hoor ben erg happy met deze.

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Geloof er nog steeds geen bal van. 1 april grap anyone? :oops:

11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja zou zomaar kunnen. Mja je weet het maar niet met die japanners..

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vergeet niet dat er een grote kans dat MS dit ook doet. Spencer heeft het al een keer gezegd een beetje. Kan je straks die ook nog een keer kopen. :p

En oh ja Nintendo komt ook met een nieuwe console..

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha precies.. Ik vind het wel even mooi zo.

14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    De ps4 is goed zo. Fok de 4k versie. Komt wel bij de nieuwe generatie consoles. Niet nu. ;-)

MAD 1976 en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    De VR had nog een kastje ofzo toch om VR mogelijk te maken? Of zou die 4.5 daar ook beter voor zijn? Dat zou voor mij het enige kunnen zijn. 4k blu-ray mogen ze lekker zelf kijken. Daar heb ik geen enkele behoefte voor.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heel bizar dat ze dit doen. Veel mensen hier hebben op dag 1 een ps4 gekocht maar er zijn genoeg mensen die dat pas de afgelopen periode hebben gedaan of de komende periode nog gaan doen. Allemaal in de veronderstelling dat je per generatie 1 console koopt. Vervolgens komt Sony halverwege de generatie met een upgrade en zo te lezen een flinke ook. Geen goede ontwikkeling als je het mij vraagt, zoals zoveel ontwikkelingen in consoleland.

17. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Ja en ja zoals de geruchten nu zijn wel.
    En games als GOW4 zouden er beter op draaien.

18. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Eigenlijk komt het er dus op neer dat je er niks aan hebt als je geen 4k tv hebt.
    Aangezien ik niet van plan ben een 65" tv te kopen en daar 2 meter vanaf te gaan zitten maak ik me geen zorgen.

Het zal me trouwens ook niks verbazen als hij morgen word aangekondigd. ;)

19. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Nee games draaien er ook beter op en VR games ook.

20. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Lol een 1 april grap.. denk niet dat Sony zo'n grap zou uithalen.

Deel Deze Pagina