1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Vind de stick layout van beide consoles zeker niet slecht. Alleen DS4 voelt overall erg krakend plastic aan, en kwaliteit is ver onder de maat, zowel van buiten als van binnen.
    Had altijd op Xbox 360 gespeeld en toen ik de PS4 in huis had vond ik de (symmetrische) plaatsing van de stickjes van de DS4 fijner dan de Xbox controller. Eindelijk geen kramp meer in mijn linker duim. Zou geweldig zijn als ze bij een nieuw model de kwaliteit flink verbeteren.
    Toen ik de Xbone Elite binnen had voelde ik pas wat het gebruik van kwaliteitsmaterialen voor een premium feel kunnen geven. Daar maakte de stick layout niet meer uit :+

Laatst bewerkt: 19 apr 2016
    AnubisNefer en Rienbu vinden dit leuk.
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Jij hebt de strategie van Sony stiekum goed door. ;)

In een MP FPS omgeving is dit inderdaad interessant. Hoe gaat Sony met het FPS verschil om? Zou het niet weten. Misschien dat de Neo wel gecapped wordt op 30 FPS bij online competitive shooters? Maar voor andere genre (SP) games maakt het natuurlijk niets uit en kan die FPS boost gewoon worden toegepast.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Kwalitatief zijn de DS4's ondermaats. Erg slecht. Zou graag een Elite DS4 willen zien.

Daarentegen is mijn mgsv ds4 nog steeds in perfecte staat nu honderden uren spelen. Maar gezien die nog niet eens een jaar oud is is het schandalig dat ik het als een goed punt benoem. Dingen moeten gewoon jaren mee kunnen gaan. Mijn ds3 doet het nog perfect sinds 2008 en heb ondertussen 3 DS4's versleten.

Edit:

Begrijp niet waarom Sony niet zo'n elite willen zou maken? Met zo'n flinke userbase valt er toch een leuk centje mee te verdienen lijkt mij. Niet dat iedereen overstag gaat maar lees genoeg berichten die het graag zou zien komen.
    Net als de NEO mensen opties geven voor net wat meer kwaliteit voor wat meer geld of de gebruikelijke voor een stukje minder geld.

4. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Lol.. Je hebt gelijk hoor. Het is ook niet negatief bedoeld... Foute woordkeuze..

fredfenster, AnubisNefer en Rienbu vinden dit leuk.
  5. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
  6. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Weet niet of ik een overstap ga maken naar de NEO (ONE). Weer 400 voor een kleine upgrade is een beetje gortig imo. Framerate verbetering klinkt wel aantrekkelijk.
    Aan de andere kant zal ik de dag van release wel weer fijn mijn pinpas door het apparaat halen en met een gloednieuwe ps4 NEO (ps4k) thuis komen. Mijzelf kennende :+

Kijken of ik mijn special MGSV+typo editie ps4 kan verkopen voor een leuk prijsje.

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik pas even. Ik geef liever dat geld uit aan een VR set. Om nu alweer zoveel uit te geven aan een nieuwe PS is echt een no go. Die van mij staat er net een maand. :D

8. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Begrijpelijk man. Ook mijn eerste ingeving hoor. Ben niet zo'n heel groot fan van de tussentijdse upgrade met deze generatie.
    Heb ondertussen al 2 ps4's gehaald. 1 weliswaar verkocht, en een 3e is ietwat te veel van het goede.
    Mocht er een inruilactie komen dan ben ik om. Maar verwacht er niet te veel van

Olijke Poffer en AnubisNefer vinden dit leuk.
  9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    In de meeste gevallen niet denk ik. 1 omdat het compatible moet blijven met de normale PS4. Twee omdat je dan gewoon games krijgt (zeker SP) die gewoon 1080p30 draaien, maar met veel meer details. Verdere draw distance en LOD, dat soort dingen.

Ik hoop stiekum wel op een HD upgrade in de vorm van een snelle 7200rpm schijf.

Gaan ze daarom ook niet doen, ze willen de user base niet splitsen. De NEO krijgt dus gewoon mooiere gfx bij dezlfde fps.

En de DS4 vind ik eigenlijk wel een fijn controllertje, en dat terwijl ik van de 360 afkom ...

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dit is ook al mijn 2e daar ik de witte Destiny console bij gamemania in de preorder had staan, had ik doodleuk 1 dag vantevoren mijn zwarte ps4 verkocht.

Vervolgens kwam ik bij gamemania (release dag van Destiny), hadden ze mijn witte console niet binnengekregen. Hufters.... ;-)

Stond ik 5 minuten later buiten met eenzelfde zwarte console, Destiny retail versie, Destiny Ghost edition en limited edition.... Whahahahaha.

Stom, maar achteraf een vriend blij gemaakt met een goed geprijsd zgan ps4 en ik blij omdat ik uiteindelijk niet de witte had genomen....

Heb het gevoel dat ik nu weer op dag 1 naar mijn 3e ps4 ga...

Laatst bewerkt: 19 apr 2016
    fredfenster, Rienbu en Alexknl vinden dit leuk.
  11. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Als ik zo'n PS NEO zou kopen en dan alsnog met 30fps opgescheept zit zou ik mij als consument pas echt genaaid voelen... :F:
    Iets meer grafische details vallen in het niet als de framerate ondermaats blijft!!

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ben ik totaal met je oneens. Voor SP games is 30fps prima. Ik heb liever meer detail en draw distance bij 30 fps, dan hetzelfde bij 60fps. Maar juist sp only games zouden ook wel eens op 60fps kunnen draaien, omdat ze niet samen met de normale PS4 hoeven te spelen. Elke game met een vorm van online functionaliteit zal omwille vd compatibiliteit echter dezelfde, dus 30, fps hanteren!

13. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    GTA V blijf ik het beste voorbeeld vinden.. Op de PS4 doet deze game mij serieus pijn aan de ogen, op de PC met 60fps is het een waar genot om te spelen! ..zelfde geld voor The Witcher 3, en deze game is een stuk slomer qua gameplay.

Mijn PC is momenteel ook niet krachtig genoeg voor ultra en 60fps. Maar ik kies liever voor 'high' of soms zelfs enkele 'medium' settings zodat ik tenminste wel die 60fps haal. Eenmaal die framerate ervaren en je wilt niets anders meer! _O_

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben juist van PC naar console gegaan omdat ik de console ervaring veel meer immersive vind. De 30fps hebben me nog nooit tegen gezeten. Heck, back in mijn PC dagen speelde ik RPGs altijd met maximaal mogelijke settings, ook al had ik dan een fps van maar 15 ofzo. Als het dan boven de 20 kwam was ik al happy. competitive multiplayer is totaal anders, daar snap ik de meer fps optie wel!

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Aan de ene kant via ik de PS4K (PSNeo) wel een "leuke" stap ... maar is het echt nodig? Sure, een betere console is altijd leuk en voor de graphics-hoertjes onder ons natuurlijk een must-have. Vind Microsoft angstvallig stil met hun "variant" ... als er een variant zou komen.

16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nodig niet echt, leuk wel. Mja zoals gezegd, het is wel een bak geld om weer even neer te leggen voor wat betere gfx etc. Dus ik laat het even voor wat het is en koop straks een VR set.. Vind het al onwijs gaaf om 360graden videos te kijken, dus gamen zal helemaal een feest zijn. Ook al zal de gfx niet top notch zijn.

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat VR boeit mij dan totaal weer niet. Leuke gimmick die, als de nieuwigheid er weer vanaf is, weinig gebruikt gaat worden. Is ook helemaal niet geschikt om echt te gamen. Meeste mensen krijgen na 15 minuten al last van motion sickness, dus vooral geschikt voor korte sessies ...

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Waar haal jij je informatie vandaag echt? 8) Dafuq...

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat zei Willem Wever laatst!

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Gewoon verschillende previews online van de verschillende VR sets ... :)

Deel Deze Pagina