1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    I'll dunk ya ass met NBA!!!1111

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Potje vnv? Ben ook geen ster hoor.

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
  4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    After months of rumors that Sony was developing an upgraded, more powerful version of its Playstation 4 console, the company confirmed today that those rumors were true.

Andrew House, president and CEO of Sony Interactive Entertainment, told the Financial Times that the "high-end" version of the PS4 — rumored to be codenamed "Neo" — would be more expensive than the current $350 model. House added that it was designed to "sit alongside and complement" the standard version of the PS4.

"We will be selling both [versions] through the life cycle," House said.

He added that the new system was specifically designed for hardcore gamers, and confirmed that the upgraded version would support 4K TV sets. With PSVR, Sony's answer to popular consumer VR headsets like the Oculus Rift and HTC Vive, the upgraded system looks like it'll also be a smoother experience for those looking to pick up a headset later this year.

House also addressed concerns raised by earlier reports that developers would have to create two versions of each game — one that could run on the Playstation 4 and one that could run on this new unit, which still doesn't have an official name — and downplayed those fears.

"All games will support the standard PS4 and we anticipate all or a very large majority of games will also support the high-end PS4," House said.

Despite confirming the existence of the new system, however, House said they wouldn't be debuting the new console at E3. The CEO insisted they wanted to make sure that there was a full range of experiences that could be shown off to fans when they do eventually unveil it.

House did not say when the new console is expected to be released or how much it's expected to sell for. Previous rumors suggested the new console would go for $399.

5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik zag een vid op youtube van gasten die PSVR konden testen. En ik vroeg aan hem hoe de GFX en FPS met bv Driveclub is. Hij vertelde dat het natuurlijk geen 4k kwaliteit is maar echt gewoon scherp beeld en 60fps ingame en 120fps in headset.
    Dat schept toch wat vertrouwen. Ik hoop dat ik PSVR snel zelf kan uittesten ergens in een shop..

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Gewoon blind buy.

Fuck it. Heb er 2 in bestelling staan in het geval, er 1 wordt geannuleerd ivm schaarste....

Mallakai en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Fuck it. Net Ook besteld. Lol...:D

Mallakai en AnubisNefer vinden dit leuk.
  8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wow, wat is dit? Turn based JRPG met fatsoenlijke graphics en dito gameplay? Besteld!

Mallakai vindt dit leuk.
  9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb deze al een tijdje op het oog, maar twijfel nog teveel....bovendien komt over een paar weken Star Ocean 5 (mega tijdslurper) en I am Setsuna (heb ik nog het meeste zin in) dat ik GK effe laat liggen.

Heb wel weer eens écht zin een goede JRPG, te lang geleden alweer!<3

(heb voor de tijdoverbrugging FF8 maar weer eens opgestart op de Vita...damn, wat blijft die game meesterlijk goed. Echt op zowat alle vlakken beter dan FF7)

10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Heb hem wel besteld. Ik hou wel van dit soort verrassingen. Hopelijk is het ook echt een goede titel.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Beetje een dilemma over mogelijk aanschaf PS4, dus ik hoop dat mensen bereid zijn me er een beetje mee te helpen.

Voor het najaar lijkt er een snellere, betere en kleinere PS4 te komen, maar als ik naar o.a. de prijzen kijk voor de oudere versie op bijv. BOL, dan gaat het een godsvermogen kosten.

Wat zou, als ik de PS4 echt ga aanschaffen, raadzaam zijn als we kijken naar prijs/kwaliteit verhouding a.k.a. consumentenbond vergelijking. Oude versie PS4 of top notch nieuwste versie PS4.

De oude versie is nieuw nog steeds behoorlijk prijzig en als de nieuwe One versie uitkomt is die sowieso al een stuk goedkoper dan elke PS4 atm, maar dat is een andere zaak. Wie kan me hier dus het beste advies geven??? :)

12. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je een 4k tv en wil je optimaal gebruik maken van VR?

Zo ja, doen. Zo nee, alleen als je geld hebt om uit te geven of perse het nieuwste wil hebben.

Zo nee nog een keer, het loont om goed te kijken voor 2ehands. Ook als de 4k uitkomt, dan krijg je een piek in 2ehandse ps4's...

Mogelijke kan je hier iets mee..

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zeker en ik heb inderdaad geen 4K TV, dus dat word hem sowieso niet. Ik zal zo eens voor een eerste proef even MP afstruinen en kijken wat ze nu ongeveer kosten.

Natuurlijk kan ik wachten op een flink daling tot na de release van de nieuwe PS4 versie, maar ik kijk vooralsnog alleen ter prijsvergelijking.

Ik hoef overigens ook niet persé het nieuwste te hebben, maar een langere garantie is natuurlijk ook wel fijn. :)

14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ga gewoon voor de huidige PS4. Tenzij je een 4k tv hebt. Maar naar mijn idee is het belangrijkste dat er leuke games zijn. Of die nu iets mooier zijn of worden door nieuwere hardware is voor mij ondergeschikt. Dat is net als met een nieuwe auto. Binnen een week ben je het alweer gewoon en zie je de vernieuwing niet eens meer.
    Maar of het een leuke game of niet is blijf je merken, ook sl speel je de game langer dan een week.

Ik kan niet voor je beslissen en al helemaal niet in je portemonnaie kijken. Maar ik denk dat je niet minder plezier beleeft aan de huidige PS4 dan dat je gaat hebben met een nieuwere versie.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Las het in het xbox topic ook, maar het is echt onzin om het te gooien op 4K voor die nieuwe consoles. Is gewoon betere hardware (NEO en Scorpio) wat je echt wel gaat merken op andere manieren. Daar hoef je echt geen 4k televisie voor te hebben.

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    En ja, leuk zo een 4k console maar de nieuwste videokaarten voor de PC kunnen het nog niet eens goed draaien (60fps), laat ze eerst alles maar 1080/60 draaien.

Mallakai, Maddmonkey en Alexknl vinden dit leuk.
  17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Allen hartelijk dank. Ik ga rondkijken voor een leuk dealtje van de huidige console versie.

En de Xbox One vervang ik wel, maar dat is omdat ik o.a. ruimte vrij wil maken en van de launch met kinect ding af wil in augustus. :)

Bedankt. PS4 zal toch alleen voor exclusives zijn voorlopig. :)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat idee van 4k zal denk ik vrij snel wegebben en zal er meer gekeken worden naar verbetering op performance of graphics.

19. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat gaat ook even duren voordat ze het op performances, textures, en alle andere technische bla bla een upgrade hierin bewerkstelligen.

Het is in mijn beleving een springplank voor 4k, maar ook voor grotere, games in de. Breedste zin van het woord.

Kleine details die opeens wel kunnen, betere textures, geen laadschermen etc.

Maar ik geloof nog steeds dat het in eerste instantie, marketing technisch 4k een duw in de rug moet geven.

Mallakai vindt dit leuk.
  20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    4K is de nieuwe jump zoals SD naar HD. Dus qua marketing is idd handig. Vergeet niet dat de consoles ook HD tv's heel erg een boost gaven. HD tv's zaten toen een beetje in hetzelfde schuitje als 4k nu. Nog net iets te duur maar de prijzen gaan de laatste tijd aardig snel omlaag. Gaan de console native 4k runnen? Neo zeker niet, Scorpio zit er dichtbij maar ook net niet. Misschien een tijdje later na veel optimalisatie. Daarnaast is de push met de nieuwe consoles een antwoord op VR. Huidige consoles kunnen het gewoon niet aan. Maar VR is naast 4K the next big thing.

AnubisNefer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina