Mike Cerny (hoofdarchitect van PlayStation 4 en PlayStation 5) heeft details gegeven over de PlayStation 5 via
Wired. Wat hoofdpunten:
- Console komt niet in 2019 en prijs is nog onbekend
- Maakt gebruik van de AMD Ryzen lijn en bevat acht cores van de 7nm 2 micro-architectuur. De GPU is een aangepaste variant van de Radeon Navi familie (het zegt me geen ruk, de beste man schijnt er verstand van te hebben)
- Ondersteuning voor ray tracing (o.a. realistischer licht)
- Grote stappen in termen van audio
- Nog altijd ondersteuning van fysieke media, dus geen download-only console
- Huidige PlayStation VR compatible met PS5, nog geen uitspraak over eventuele nieuwe versies
- Door het gebruik van SSD moeten de laadtijden flink worden verkort. Klein voorbeeld: Spider-Man fast-travel op PlayStation 4 Pro kostte 15 seconden, op de PlayStation 5 development kit 0,8 seconden.
- PlayStation 4 games zijn backward compatible
- In eerste instantie zullen er games op de PlayStation 4 én PlayStation 5 worden uitgebracht
Klik om te vergroten...