1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, dankzij het internet komen dit soort dingen natuurlijk veel meer naar voren. Procentueel valt het volgens mij wel mee, maar we krijgen geen nieuwsbericht van elke Ps4 die niet kapot is.

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ja dat is ook zo, maar dan moeten wij als 'internet-ervaringsdeskundigen' wel beter weten toch? :D

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Bij elke console launch zijn er problemen. Zo was het met de Wii U vorig jaar nog zo dat de console vast kon slaan tijdens de day 1 update. Het gaat inderdaad om een klein percentage die gewoon binnen de norm valt. Alleen door internet word tegenwoordig alles mega uitgemeten en alles flink opgeblazen. Er ontstaan complete spookverhalen.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat gaan we veranderen! Rond de release volgende week moet er een topic + poll komen waar je kan stemmen of je PS4 het doet! Wetenschappelijk onderzoek! :+
    Oh nee wacht, het moet net zo een topic als bij de 360; foto van je nieuwe apparaat. En daarnaast kun je stemmen. :cool:

Maar wanneer is de PS4 'kapot'? Mijn 360 loopt ook wel eens vast. Mijn PS3 ook. Mijn Vita ook. Niet vaak, maar het gebeurd. En die betitel ik ook niet als kapot. :p

Wat me met dat oververhitting probleem niet zou verbazen is dat mensen uit angst de PS4 te veel in de gaten houden, en 'constant' zitten te voelen aan dat apparaat of het niet te warm wordt. Misschien beseffen ze niet dat ieder apparaat warm wordt!
    De enige manier om het zelf allemaal een beetje te beoordelen is door dat ding zelf in handen te hebben. Zo moeilijk te beoordelen hoeveel van de klachten trolls zijn, veroorzaakt door de gebruiker, veroorzaakt door de game of misschien door de firmware. Of fabricage fout? Design fout?

Tot die tijd blijf ik me prima vermaken met al deze ellende. :D

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Los daarvan zijn er gewoon heel veel issues met games

Hardware probleempjes, DOA's , PSN problemen, Firmware problemen etc zijn tegenwoordig blijkbaar normaal bij een launch.

En als we mazzel hebben is een deel ervan verholpen voordat wij aan de beurt zijn

Maar dat bijv in BF de Conquest game mode (veruit de belangrijkste en meest gespeelde mode) gewoon NIET werkt en de game om de haverklap crasht, save games corrupted raken etc etc zou ik echt HEEL kut vinden als ik in de rij had gestaan voor mn nieuwe console en daar aardig wat geld aan uitgegeven had.

En als ik dan random crashes in SP zie van DE launch exclusive word ik daar gewoon niet vrolijk van en krijg ik niet het gevoel dat ze de zaken goed voor elkaar hebben

(los nog van de features die bij launch missen)

Hoop echt dat als ik m'n PS4 krijg dat ik iig Conquest kan spelen in BF4, daar haal ik tenslotte de console NU voor.

Anders kan ik net zo goed nog een paar maanden wachten :+

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Zolang mijn console het maar doet :+, maar in verhouding valt het volgens mij wel mee. Als 0,01% kapot gaat maar 99,99% niet dan is het marge wel heel erg klein? Alleen lees je op het internet slechts die 0,01%.

Veel dingen zijn kennelijk ook wel te patchen, misschien is het beste om gewoon die Infamous bundel te kopen O-).

7. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Wat een drama hier.
    Gtst is er niks bij :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

8. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    hahahah eigenlijk moet ik hier wel hard om lachen... allemaal direct kopen zo'n ding!

Ehm ik wacht wel ff tot alle kinderziektes er uit zijn ;-)
    En dat doe ik niet alleen met de PS4 maar ook met de ONE!

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De PS4 die over een maand van 3 verkocht worden als je bedoelen ;)
    Hoe vervoerd Sony die dingen eigenlijk naar Europa als het per container is dan vaart de 2e zending nu ergens op de Indische Oceaan.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hardware problemen gaan ze voor onze launch niet meer fixen idd

maar firmware en psn problemen misschien wel , tenminste daar hoop ik maar op :+

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Maar het is gewoon positief dat niet alles op 1 probleem lijkt te wijzen. Juist het feit dat het door tig verschillende mankementen gaat bewijst dat het niet echt om een design fout gaat zoals RRoD. Maar meer om een normale launch.
    Het beste? Ja. Het slimste? Ja. Het leukste? Nee! :+

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Gast :emo:
    Hoe vaak ik mijn ouwe trouwe 360 Core back in 2006 wel niet heb zien crashen en vastlopen joh :lol: er wordt hier echt van een mug een olifant gemaakt. Er zullen altijd wel wat defecte PS4's zijn, de One gaat hier ook 'last' van krijgen. Ontkom je nooit aan bij console launches.
    Lekker interessant allemaal.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En kreeg je in 2006 ook op MP gerichte games bij je console die maar half werkten en voortdurend crashten? Waar sommige modes helemaal niet in werken en die bij een crash je SP save game ook nog eens opvreten? :+

Volgens mij kon ik COD2 vrij probleemloos spelen bij launch

Ik snap ook niet zo goed hoe het kan dat BF4 op elk platform (360, PC, PS4) allemaal weer z'n eigen problemen lijkt te hebben

je zou denken dat er qua backend niet zoveel verschil hoeft te zijn tussen PC en PS4

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Mijn PS3 liep tijdens GTAV ook wel een aantal keer vast. Ben al lang blij dat het je nu naar een crash blijkbaar terug gaat naar het XMB en ik niet zoals nu bij de PS3 de stroomstekker er uit moet trekken

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Ja weet ik het, volgens mij ligt dat meer aan de developers.
    Met EA en Activision die jaarlijks nu een BF of een CoD game eruit poepen vraag je er ook om.

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Ho ho, BF is een keer in de twee jaar :+

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die gast helemaal stressen omdat zijn spel vastloopt...tis wat :+ Dit lijkt overigens op de bug waarbij een game spelen icm updaten niet lekker loopt.

edit: stroomverbruik van de ps4 (even uit mijn hoofd, kan het bericht niet meer vinden)

standby: 10W (!!)
    standby en dowloaden: 70W
    Netflix: 90W
    UI: 81W
    Resogun spelen: 130W
    Killzone: 150W

Ik vind de standby en Netflix echt niet kunnen, dat is gewoon veel te veel. 150W voor gamen is dan wel weer netjes.

Laatst bewerkt: 18 nov 2013
  18. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Tja 0,04% van 1 miljoen is nog 4.000 :+ Als je nagaat dat de meeste gasten met een preorder toch wel aardig actief op het internet zullen zijn dan valt het gigantisch mee.

Zelfs al was het 5% (oftewel 50.000!8)) dan maak ik me alsnog nog geen zorgen, 95% kans dat je gewoon lekker aan de slag kan de 29ste.

Dus 0,22 cent per kWh, en je zet hem voor het werk ofzo op standby voor 9 uur, kost het je dat 1,9 cent? Als je dat niet kan lijden zou ik geen console halen tbh :+

Laatst bewerkt: 18 nov 2013
  19. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Meeste mensen die ik ken en allemaal een nieuwe console gepre-orderd hebben zijn totaal niet actief op internet. Meestal door tijdgebrek, maar vaak genoeg ook gewoon geen interesse in forums of dingen als social-media.

Over die aantallen kun je nu dus geen zinnig woord zeggen vind ik, is puur gissen!

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is het ook, lijkt me toch wel duidelijk :+ niemand heeft cijfers nog en die zullen verlopig niet komen ook denk ik.

Maar het is toch zeker wel aannemelijk dat de een groot deel van de mensen die een console van de eerste lading (wat dus impliceert dat ze enigsinds actief op het internet het game nieuws bijhouden ipv een krantje opslaan "Hey de PS4 is er!") met veel enthousiasme preorderen gaan ventileren op het internet als ie het niet doet? :)

Deel Deze Pagina