Wat een verschuiving richting het Sony-kamp ineens
Mij boeit het uiteindelijk niet heel veel, ws haal ik ze toch beide. Echter ik snap het wel enigzins. Of je de conferentie nou tof vond of niet, het draaide om twee dingen: dikke specs en games. Zelfs de social prut er omheen had gaming als basis (meekijken, sharen, meehelpen). De boodschap was overduidelijk: Er komen toffe games, de hardware is topnotch, devs kunnen hier met gemak mee overweg en we willen dat alles instant available is.
En dat is nou net wat veel 'hardcore' gamers willen en precies de weg die MS de laatste tijd kwijt lijkt te zijn.
Neemt niet weg dat de kans best aanwezig is dat MS met grote verrassingen komt. Wat ze hebben gepresteerd met de 360 op het gebied van live is echt groot en heeft veel mensen overtuigd om ruim 7 jaar een relatief prijzig abonnement te nemen op hun service.
De hardware kunnen ze ongetwijfeld niet meer aanpassen en die blijft ws achter bij de nieuwe Playstation, maar op het gebied van focus op games tov services kunnen ze wellicht nog wel wat bijsturen en sowieso verrassen
Het zal de eerst komende weken wel stil blijven rondom de nieuwe Xbox. Die laten eerst de aankondiging van Sony bezinken.
edit: uit het stukje van Eurogamer
Klik om te vergroten...