1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanks! Maar hebben sommige classes wel deze line en andere niet? (ik ben http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_Java/Inleiding aan het lezen)
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Alleen de klasse waarmee je het programma start heeft deze methode. Vanuit de main methode ga je dus je objecten maken etc.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Eclipse kent hetzelfde probleem.

    Dacht ik tag ff dit topic aangezien ik in mijn deeltijd opleiding veel met Java bezig ben (in BlueJ) en thuis ook het nodige doe (in Eclipse).

    ca. 10 jaar geleden begonnen met Pascal in Deplhi Builder. Die builder software prefereer ik eigenlijk nog altijd boven huidige IDE's.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Echt? Eclipse is echt geweldig. Sowieso snap ik niet wat mensen in dat vreselijke BlueJ zien, alhoewel het wel een aardige tool is om het mee aan te leren.

    De real-time compilation/error checking en aanvullingen kan ik echt niet meer missen. Eclipse heeft daarnaast zoveel handige plugins bij grotere projecten, of plugins voor Android development, C++ development of welke andere taal dan ook. Niet dat ik Eclipse echter voor C gebruik, want Visual Studio is op dat gebied nog altijd de koning.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind BlueJ wat overzichtelijker. Ook vind ik de debug mode beter. Verder is Eclipse natuurlijk 100x beter puur door het feit dat het veel professioneler is en de vele plugins.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Misschien dat iemand mij kan helpen?

    Ik wil een countdown maken van 64 naar 1 en deze in 1 venster printen met een method. Ik wil mijn array in een for loop laten invullen om zo code te besparen. De bedoeling is dat zodra y groter dan 7 wordt x 1 hoger wordt (x++) en y dan weer 0 wordt. Dit moet herhaald worden zolang x < lengte_1.

    Dit is wat ik heb. Ik kom dus niet verder op het punt dat y weer nul moet worden.

     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wat is je reden om hier een 2D array voor te gebruiken in plaats van simpelweg een 1D array te vullen en bij het printen pas rekening te houden met de formatting, of zelfs uberhaupt een array te gebruiken?
    Waarom wil je een array gebruiken voor iets dat je real-time, dynamisch kunt doen met een loop? Ten eerste moet je de array sowieso uitlezen, wat dus bij real-time aftellen evenveel rekentijd kost. Bij de array-implementatie moet je echter memory opofferen voor je array, het is niet dynamisch, en je verbruikt onnodige rekentijd bij het opzetten van je array.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Het is een opdracht voor school ;) Anders had ik het ook anders gedaan.

    Moet dus een 2D array, for loop en een method voor het printen gebruiken.

    Waar je met de modulo heen wil is me ook nog niet duidelijk ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Maar je kan toch heel simpel dit doen?

    Code:
    int[][] mijnArray = new int[8][8];
    
    int lengte_1 = mijnArray.length;
    int lengte_2 = mijnArray[0].length;
    
    int z = 64;
    
    for (int x = 0; x < lengte_1; x++) {
    	for (int y = 0; y < lengte_2; y++) {
    		mijnArray[x][y] = z--;
    	}
    } 
    Dan krijg je dit als je hem op dezelfde wijze uitleest:

    Code:
    64 63 62 61 60 59 58 57 
    56 55 54 53 52 51 50 49 
    48 47 46 45 44 43 42 41 
    40 39 38 37 36 35 34 33 
    32 31 30 29 28 27 26 25 
    24 23 22 21 20 19 18 17 
    16 15 14 13 12 11 10 9 
    8 7 6 5 4 3 2 1 
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    In mijn uitvoer moet er zo uitzien:

    64 63 62 61 60 59 58 57
    56 55 54 53 52 51 50 49
    etc etc

    Op de manier die jij geeft kom ik daar niet aan toch?
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Jawel, zoals ik in mijn edit dus liet zien. ;)
    Denk maar eens goed na over het probleem. De x is de waarde voor de rijen, de y voor de kolommen. Je wilt voor elke rij de 7 kolommen vullen met een telkens lager cijfer.
    Als je deze 7 kolommen hebt gehad ga je naar de volgende rij. Als je dit dan op dezelfde manier uitleest kom je op die uitkomst:

    Code:
    for (int i = 0; i < lengte_1; i++) {
    	for (int j = 0; j < lengte_2; j++) {
    		System.out.print(mijnArray[i][j] + " ");
    	}
    	System.out.println();
    }
    
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ga het even proberen. Moet alleen de method nog schrijven, maar kan even print gebruiken om waardes te testen.

    Lijkt idd te werken. In mijn gedacht zat ik denk ik fout door in de eerst loop y te declareren terwijl dit x had moeten zijn...
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Oh, die heb ik net dus ook al geplaatst. :+

    Je moet inderdaad gewoon onthouden dat de eerste waarde voor de rijen is en de tweede voor de kolommen, dan zit je altijd goed.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik weet niet waarom ik verkeerd om dacht...zeker met een natuur- en wiskunde achtergrond :emo:

    In ieder geval bedankt voor de hulp. Nu nog even de uitvoer met een JOptionPane en ik ben klaar :)

    Blij dat het maar 64 cijfers zijn :) Kreeg nu door een fout van min 64 vensters achter elkaar. Heb ook al regelmatig door een operator verkeerd om te plaatsen infinite loops gemaakt waardoor Eclipse gewoon crashed :)
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Damn easier said then done. Moet misschien vandaag maar stoppen :) moest juist een method voor de uitvoer in een uitvoer in een JOptionPane schrijven maar instead ben ik het zonder method aan het proberen....maak het mezelf alleen maar moeilijk :mad:
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kun je mij een eindje op weg helpen Modder? Wil het zelf afmaken.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ligt er natuurlijk aan wat je wilt weten. :p
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet een method gebruiken om de uitvoer met een joptionpane te maken. Zelfde uitvoer als je liet zien met print. Nu krijg ik 64 vensters met iedere keer een andere getal. Ik moet de output dus steeds toe blijven voegen. Ik moet /n gebruiken denk ik om na 8 getallen een nieuwe regel te beginnen en warrschijnlijk het datatype parsen?
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik ben niet zo'n held met GUI's (en al helemaal niet binnen Java), maar kun je niet eerst proberen een multiline string te maken van je uitvoer en die mee te geven aan je JOptionpane?
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Deze zit toch standaard binnen Java?

    Wat ik denk dat ik moet doen is een variabel string genaamd output moet maken en deze binnen de for loop plaatsen. Deze dan steeds die nieuwe waardes eraan toevoegen.

    Deze GUI heeft eigenlijk dezelfde uitvoer als print.
     

Deel Deze Pagina