Ben begonnen met het leren van Java Script. Heb nu even geprobeerd om FizzBuzz te doen en het is gelukt in 10 minuutjes ofzo. Code: for (var i = 1; i <101; i++) { if ( i % 3 === 0 ) { if ( i % 5 === 0 ) { console.log("Fizzbuzz"); } else { console.log("Fizz"); } } else if ( i % 5 === 0) { console.log("Buzz"); } else { console.log(i); } }
Goed bezig! Modulo is in veel gevallen heel handig te gebruiken Spoiler Code: for(var i = 1; i <= 100; i++) console.log(i % 3 == 0 ? (i % 5 == 0 ? "Fizzbuzz" : "Fizz") : (i % 5 == 0 ? "Buzz" : i));
Je hebt zelfs modulo gebruikt en je vraagt waarvoor modulo wordt gebruikt? Ik denk meer dat hij bedoelt dat je modulo makkelijk kan gebruiken in zo'n structuur die hij heeft geplaatst. Hier bijvoorbeeld met een ternary operator met daarbinnen nog eentje. Nu vind ik dat zelf minder netjes dan de code van CheesieOnion.
Nah, wat ik bedoelde is dat het gewoon een handige operator is Bijvoorbeeld als je een tabel wilt maken waar de rijen om en om een andere background hebben oid. Of in games om iets te laten knipperen ofzo. En die spoiler stond er omdat ik het leuk vind om dingen zo klein mogelijk op te schrijven, alhoewel dit wss nog wel kleiner zou kunnen En dat is idd niet heel leesbaar. Ternary kan wel heel makkelijk zijn voor simpelere dingen imo. Code: console.log(isAlive ? "levend!" : "deaud");
Ik heb nog wel een nieuwe challenge voor je, Cheesie. Wissel 2 getallen om zonder een temp variabele te gebruiken (en zonder te googlen). Overiger kan je code eleganter: Code: for (var i = 1; i <101; i++) { var string; if ( i % 3 === 0 ) string = "Fizz"; if ( i % 5 === 0 ) string += "Buzz"; if (i % 5 != 0 && i % 3 != 0) string += i; console.log(string); }
Als i deelbaar is door 3 moet er Fizz uit komen als i deelbaar is door 5 Buzz als hij deelbaar is door 3 en 5 moet er Fizzbuzz uitkomen dus jou code klopt dan toch niet?
Ondertussen al edited. Was vergeten dat console.log een output was. Zo klopt hij wel (alhoewel ik niet met strings binnen javascript bekend ben). In andere talen kun je namelijk gewoon tekst op dezelfde line pushen, daarom deed ik het zo. In Java bijvoorbeeld: Code: for(int i = 1; i <= 100; i++) { if(i % 3 == 0) System.out.print("Fizz"); if(i % 5 == 0) System.out.print("Buzz"); if(i % 5 != 0 && i % 3 != 0) System.out.print(i); System.out.print(" "); }
Dan moet je wel de string leeg initializen, als je alleen var string; gebruikt en i is deelbaar door 5 wordt string "undefinedBuzz" En volgens mij is string ook reserved. Code: for (var i = 1; i <101; i++) { var str = ""; if ( i % 3 == 0 ) str = "Fizz"; if ( i % 5 == 0 ) str += "Buzz"; if (str.length == 0) str += i; console.log(str); } Zo dan denk. En waarom gebruiken jullie hier ===? Je declared zelf i toch als een integer dus lijkt me niet nodig?
Ik heb zijn code gewoon gekopieerd en het dus zo gelaten. En ik was inderdaad de string vergeten te initializen tot empty ipv null.
Nouja, je hebt gewoon een var i = 2 en een var j = 3. En je wilt nu dat i 3 wordt en j 2. Hierbij mag je echter geen derde variabele gebruiken. (Dit is in de praktijk overigens totaal nutteloos, maar wel een leuk puzzeltje )
Code: Code: var i = 2; var j = 3; console.log(i + "" + j); var j = 2; var i = 3; console.log(i + "" + j); Output: Code: 23 32 Ik ben nu dus bezig met het leren van JavaScript via CodeAcademy. Erg fijne website alleen jammer dat sommige dingen er dubbel instaan. Zo zijn er twee courses voor functions en ook nog eens twee voor objects.
Haha, probeer het nu is zonder dat je weet wat de waardes van i en j zijn Dus als de gebruiker bijvoorbeeld i en j invult.
Nee, niet zo. Probeer de waardes van de twee variabelen om te wisselen, niet simpel printen en dan andersom printen. Dus daadwerkelijk de variabelen omwisselen zonder opnieuw te assignen. Dus zo, maar dan zonder een temp variabele: Code: int i = 2; int j = 3; int temp; int temp = i; int i = j; int j = i
Ik heb wat lopen kloten, maar ik kom er niet uit. Ik heb nu trouwens via Codecademy het hele JavaScript-track gedaan en daarin zijn de volgende dingen allemaal behandeld: Kan ik dan JavaScript of missen er nog belangrijke dingen?
Klopt inderdaad. Totaal nutteloos, maar wel leuk. Tsja, je kent de basis JavaScript syntax, er zullen altijd dingen zijn die veranderen, valkuilen zijn en bepaalde syntax die slechts in bepaalde gevallen voorkomt. Daarnaast is een taal "kennen" slechts het begin. De taal is slechts de hamer of de beitel die je gebruikt om het uiteindelijke product te maken. Wat wil je bereiken? Dat is denk ik de eerste vraag die je jezelf moet stellen.