Not sure of dit het juiste topic is maar;
Ik heb een account bij Strato, genoeg ruimte voor meerdere websites en databases. Heb er nu zo'n 6 draaien.
Nu wil ik een Wordpress website van iemand op mijn hosting zetten. Dus, domeinnaam verhuizen, kopie database gemaakt (export) en WP folder kopie.
Op dit moment heb ik de domeinnaam gekoppeld aan de WP map, een database aangemaakt met gebruiker en wachtwoord.
Maar, als ik de database probeer te importeren krijg ik de volgende melding:
Code:
Fout
SQL-query:
-- --------------------------------------------------------
--
-- Tabelstructuur voor tabel `wp_posts`
--
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `wp_posts` (
`ID` bigint(20) unsigned NOT NULL AUTO_INCREMENT,
`post_author` bigint(20) unsigned NOT NULL DEFAULT 0,
`post_date` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00',
`post_date_gmt` datetime NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00',
`post_content` longtext COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL,
`post_title` text COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL,
`post_excerpt` text COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL,
`post_status` varchar(20) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT 'publish',
`comment_status` varchar(20) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT 'open',
`ping_status` varchar(20) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT 'open',
`post_password` varchar(255) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT '',
`post_name` varchar(200) COLLATE utf8mb4_unicode_ci NOT NULL DEFAULT '',
`to_ping` text COLLATE utf8mb4_un[...]
MySQL meldt: Documentatie
#1709 - Index column size too large. The maximum column size is 767 bytes.
Lijkt erop dat Strato een limiet heeft gezet op het maximale aantal bytes die ik mag importeren ofzo. Want ik merkte het ook toen ik op een bestaande Wordpress site, een plug-in had gebruikt om een kopie van DB + WP te maken en deze te importeren middels die plugin op de nieuwe WP installatie. Dat werkte ook niet.
Ik heb toen met Strato gebeld en die vertelde me dat ik het beter met de hand kon doen, en dat ik niet aan de php waardes mag zitten want dan kan alles misgaan. (verhogen mb limiet, etc wat ik probeerde).
Nou nu doe ik het dus met de hand maar importeer ik een halve database want hij importeert maar 14 rijen tot dat deze error optreedt.
Iemand bekend met hoe dit te fixen is? Via Google kom ik er niet echt uit want lees ik veel over SQL commando's etc maar dat lukt me niet. Of kan ik zo'n sql database export openen in een programma en deze in stukjes hakken en 1 voor 1 importeren? Of moet ik op zoek naar een andere host? Dit is wel echt bagger dat Strato me dit niet toelaat.
Klik om te vergroten...