Gebruikte zelf toen ik nog java programmeerde eclipse zeer goed programma maar heb java leren programmeren in textpad. Textpad is een licht gewicht java compileer programmatje soort veredelde notepad.
Nederlands? Wiskunde zal je nog wel krijgen, en nog in leuke vormen ook En @ Xelif: Eclipse is inderdaad een heerlijke IDE als je eindelijk door hebt hoe het in zijn werking gaat. Daarnaast zijn er veel plugins voor.
Geen flauw idee, doe geen zakelijk georienteerde IT opleiding op de MBO. Mijn opleiding is meer technisch media gerelateerd. De laatste van verplicht is 90% zeker programmeren. Dat is wat ik wel weet
Programmeren (Delphi & Asphyre) Embedded (Labview) Wat HTML/PhP OIS (Database gericht) OBN (Beheerder gericht) Communicatie Engels Rekenen Dat kreeg ik iig in het eerste jaar.
Ik doe dan wel een universitaire opleiding, maar er worden toch een aantal soorten rekenen in de IT gebruikt. Ik gok zelf dat je iig wel kansrekening gaat krijgen.
Laat ik dan maar even nieuw leven blazen in dit topic ik en nu bezig met java leren op een engelse site (ty modder-eter), maar dat gaat niet altijd even lekker. weet iemand een goede nederlandse site (of boek?) waar je java kan leren?
Ik heb nog wel een engels boek voor je, voor meer info pm maar Edit: Als je echt beginnersjava wil hebben kan ik je deze aanbevelen: Leerboek OO-programmeren in Java mmv BlueJ + CD-ROM / druk 1 Maar dat is écht basic beginnersjava hoor. Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd
Een klein actionscript 3.0 syntax probleempje, wat waarschijnlijk hetzelfde werkt in andere talen: Ik wil een method van een class aanspreken die meerdere parameters moet meekrijgen. Stel dat dit 5 parameters zijn, maar ik wil alleen parameter 1 en 4 invullen. De rest mag default waarde blijven. Hoe geef ik aan dat dit kan in de class die ik aanroep en hoe moet mijn aanroep er dan uitzien? Alvast bedankt.
De lelijke methode is natuurlijk makkelijk: twee public vars aanmaken en een nieuwe methode schrijven. Maar dat is wel erg redundant en niet erg mooi. Nu is het echter te laat voor mij om erover na te denken
Sowieso moet je methodes gaan overloaden, maar hoe precies zal ik morgen wel fftjes voor je uittypen. Nu weet ik niet of het ook zo kan in actionscript.
Ja ik weet opzich wel meer quick and dirty manieren, maar het hele doel is dit te gaan gebruiken in mijn oop 2d throw physics class.
Even uit het andere topic hier naar toe verplaatst.. ik zelf ben al jaren bezig om een programma te maken. helaas komt het niet van de grond. Nu zie ik dat hier wel wat experts rond lopen die mij vast willen en kunnen helpen het is een geavanceerd stukje software wat gemaakt moet worden (misschien ook 3d) Wie kan / wil mij helpen (natuurlijk wil ik goed belonen als er goed resulaat is.) Ik hoor het graag.