Ik ben het er ook niet mee eens. Je kunt namelijk gewoon quick travelen vanuit je campement en bij missies kun je vaak ook grote stukken overslaan. RDR is juist heel erg sfeervol, één van de beste games op dat gebied dit jaar. Of dat ook een leuke game maakt hangt natuurlijk van je smaak af.
Jezus, wat een treurig maar mooi einde heeft dit spel zeg. Had het stiekum toch niet verwacht. Ook ironisch de titel van de laatste missie.
Ik dacht dat met "greatest enemy" letterlijk het leger werd bedoeld, maar later bedacht ik me dat het ging al die tijd over John Marston zelf ging. Een relekwie uit vergane tijden, het oude westen, wordt opgeruimd door de moderene (en waarschijnlijk nu al corrupte) staats politiie. Voor het moderne Westen was John Marston de grootste vijand en ze konden hem simpelweg na zijn volbrachte missie niet laten leven. Mooi en indrukwekkend in beeld gebracht, die laatste heroische gunfight van Marston (eigenlijk wordt hij meer geexecuteerd). Interessant detail ook dat je na het uitspelen daarom met zijn zoon Jack, nu volwassen, doorspeelt. Jammer dat er niet nog een paar revenge missies in het verschiet liggen. DLC misschien?