over totemball:
Het is gratis te downloaden, en alleen te spelen met een vision cam.
Je bestuurt een schildpadje op een bal.
Het idee van de besturing is als een soort tank -> met je linker hand bestuur je het linker wiel met je rechter hand het rechter wiel.
Het is de bedoeling dat je je handen in een waterval houd, aan elke zijkant van het scherm staat een waterval, dus voor elke hand één. Door je hand omhoog te doen gaat het wiel naar voren draaien, hoe hoger hoe sneller het gaat draaien. Achteruit ga je door beide handen naar beneden te doen.
Het is de bedoeling op je schildpadje een soort totempaal te bouwen van losse blokken, die pak je door erover heen te rijden. Met verschillende hoeveelheden blokjes kan je verschillende dingen doen, bijvoorbeeld onder iets door, of juist een deur openen.
Dan is er nog een ander soort speltypen:
Pinball, met je linker hand bestuur je de linker flipper, met je rechter hand de rechter flipper. Het is dus gewoon als een flipperkast, er zijn verschillende kasten maar ze werken volgens hetzelfde idee. Ook hier moet je je handen in de watervallen aan de zijkant van het scherm houden
P.s. hou er rekening mee dat je omgeving raar opkijkt als je het speelt, want het ziet er belachelijk uit
iemand die een beetje idioot met zijn handen waait.
Zelf vind ik het best leuk om te spelen (het kan ook met 2 spelers), maar ik zou er zeker niet speciaal de vision cam voor halen, want echt lang blijft het niet leuk, en de cam ziet ook regelmatig je handen niet goed.
Zo is er bij het probleem dat de cam bij mijn rechterhand niet altijd mee naar beneden gaat met het balkje op je tv scherm dat aangeeft hoe hoog je je hand houd, omdat achter die hand een trapleuning is, waarop hij dan blijft steken.
Klik om te vergroten...