1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

Seh Guest

Microsoft gaat gewoon weer onder de prijs van Sony zitten hoor, Microsoft heeft het geld om dik verlies te draaien op de verkoop van consoles.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het geld hebben en dat willen doen is niet hetzelfde. Appel verkoopt zn Macbooks toch ook niet voor een Apple en een ei om maar marktaandeel te winnen?

Dat zouden ze makkelijk kunnen doen want ze hebben reserves van volgens mij nog boven de $100.000.000.000

Het is maar met wie je wil concurreren en wat je belangrijk maakt.

Vergeet ook niet dat er in de US meer tijd op de 360 aan Netflix word besteed dan aan games.

Dus is Sony dan je enige concurrent?

3. Seh

Seh Guest

Microsoft heeft met de 360 bewezen deze tactiek uit te voeren, dus waarom je nu een bedrijf als Apple er bij haalt (die het juist moet hebben van haar hoge prijs, exclusieve feeling e.d.) is mij een raadsel.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dus omdat ze het 1 keer gedaan hebben gaan ze het altijd doen?

Nou dan kunnen ze meteen de afdelingen strategie en marketing wel opdoeken want blijkbaar staat dat al vast sinds de xbox 1..

Ik haal Apple er juist bij om aan te geven dat het hebben van meer geld dan je concurrenten niet betekend dat je perse op prijs gaat concurreren.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeker idd met EA die de online pass heeft afgeschaft. Dus als daar wat anders voor komt heeft de PS4 dat waarschijnlijk ook. MS vangt de klappen nu op omdat ze gewoon meer verteld hebben dan Sony.

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Precies, daarnaast waarom heeft MS daar eigenlijk een patent op? Dat alleen al is een trieste zaak en ergens een patent op hebben maar het nog even in het laatje schuift 'voor de toekomst' zeg maar. Nu zegt iedereen hier bijna van 'ah gaat toch niet gebeuren' tijd zal het uitwijzen. Stapje voor stapje, gelukkig zijn er nog wel mensen die hier die er toch even verder bij nadenken.

7. Seh

Seh Guest

Ik denk dat ze deze strategie behouden ja, ze hebben in twee generaties Amerika al overgenomen met hoe ze bezig zijn/waren en ik denk dat ze verwachten dat als ze op de zelfde voet door gaan nog verder gaan.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar dan kijk je alleen naar het game gebeuren.

In de generatie van de eerste xbox was MS de nieuwe speler die 'de beste hardware' had. Daar deden ze leuk mee mee maar de PS2 was absoluut toen nog dominant wereldwijd

In hun 2e generatie hebben ze gezorgd dat ze eerder en goedkoper uitkwamen met een console die op papier iets minder was en dat heeft ervoor gezorgd dat als je alleen kijkt naar ps3 en 360 en de Wii even negeerd ze nu zo goed als gelijkwaardig zijn aan Sony wat betreft het verkopen van game-consoles

Dus ze zitten nu in een hele andere positie. Ze zijn in de US al dominant (en in Japan kansloos)

Dus ik volg je helemaal als je zegt 'en nu moet je doorpakken en weer al die gamers al eerste binnenslepen en zorgen dat je duidelijk de grootste word'

Maar het is toch van de week wel gebleken dat MS nu al duidelijk verder kijkt en nu niet voor Sony uit probeert te lopen maar juist GoogleTV en waar Apple mee bezig is de pas af wil snijden?

Daarom klagen wij nu allemaal zo hard, omdat in de eerste presentatie de gamers die de 360 massaal zo groot hebben gemaakt nu een beetje vergeten lijken te worden.

Ik denk dan ook niet dat MS als prioriteit heeft om in de US qua prijs tegen Sony op te boksen. Ik denk dat ze dat sowieso wel denken te kunnen winnen

en tegen de tijd dat wij alle diensten die ze ons willen verkopen eindelijk kunnen ontvangen .. tsja wie weet hoe de kaarten er dan voor staan

Ik zeg niet dat ik je gedachtengang niet volg of dat het geen optie is, maar ik zeg wel dat de positie waarin ze nu zitten heel anders is dan waar ze 8 jaar geleden met de launch van de 360 in zaten

Ik geloof ook niet dat ze duurder gaan zijn dan de PS4 , maar ik geloof ook niet dat ze keihard op prijs gaan concurreren.

de 360 was wat dat betreft eigenlijk best bijzonder want kijk maar eens naar andere MS hardware zoals de Surface tablets e.d

daar gaan ze ook gewoon mee met Apple in de prijzen. Terwijl Apple de reputatie heeft overpriced te zijn

Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    https://twitter.com/XboxP3/status/337701052101062656

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Delphiki: precies, MS gaat een andere markt bedienen waarvan gamers een onderdeel van zijn. Het lijkt voor de games niet heel positief uit te pakken atm, helemaal buiten Amerika niet.

Maar wellicht zet dit wel de deuren open voor een nieuwe speler op de markt :)

11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409

Yep. Dat bedoel ik ook heel de tijd te zeggen. 15 exclusives + third party/multiplatform. :D

12. Seh

Seh Guest

Ik las laatst dat Microsoft op het moment meer eigen game studio's heeft dan Sony. Dat zegt opzichzelf niet zo heel veel, maar er is in ieder geval nog voldoende aandacht voor blijkbaar.
    :eek:
    Ik dacht dat die exclusives inclusief third party exclusives waren.
    Nice hoor.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tenzij het deze is hoeft het van mij niet :+

Want de andere spelers (Google en Apple) die je zou verwachten gaan ook rechstreeks voor de casual appmarkt als ze komen..

Misschien de Valve Steambox. Die is qua licensing vast exact gelijk aan de Xbox One maar tenminste wel volledig game-centric!

Ik dacht ook dat dat incl 3r party exclusives was al maakt me dat eigenlijk niet zoveel uit, exclusive is exclusive. Al heb ik qua 3rd party alleen nog maar het gerucht gehoord dat Titan (van Respawn entertainment) eventueel exclusief zou worden

die 15 exclusives was ook wel echt een lichtpuntje in de reveal . Hopen dat het allemaal (of in ieder geval 2/3 ofzo) AAA games en niet teveel arcade en kinect

want volgens mij was ook gezegd dat dit de exclusives waren voor het eerste jaar na launch?

Laatst bewerkt: 24 mei 2013
  14. Seh

Seh Guest

Ik zag een tijdje terug een filmpje over de Steambox, het kwam er eigenlijk op neer dat alles een Steambox kon zijn. :+ Je eigen PC is al een Steambox eigenlijk zelfs.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom buiten Amerika niet. Wij krijgen toch ook alle games?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    shit, druk @work en xbw gaan niet goed samen. Voor de 'gamers'.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke.

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nu kan je het op zo'n manier afdoen als onzin natuurlijk, maar kijk naar b.v. de evolutie van DLC. Bedrijven zagen daar geld in en waar het eerst echt extras waren gaat het er nu steeds meer op lijken dat er gewoon content uit spellen wordt gehaald om dat vervolgens als DLC aan te bieden. De 'disc locked content' van Capcom b.v.
    Dat patent zie ik niet snel gebeuren en waarschijnlijk (hoop ik tenminste) niet deze generatie. Maar geheel onmogelijk is het niet, anders zouden ze al niet eens een patent ervoor regelen.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Same here man. Ik dacht ook dat die third parties al in de 15 zaten. NICE! Echt niet alles zal geweldig zijn en het een en ander zal ongetwijfeld een Fitness en dans game zijn, maar ik heb er vertrouwen in dat je sowieso echt wel een nice lijstje met vette core exclusives krijgt.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Mja, ik kan zelf ook een pctje bouwen en Steam in big picture mode erop knallen en hem aan de tv hangen inderdaad

Maar luie console gamer als ik ben heb ik liever dat Valve het doet en ik m alleen aan hoef te sluiten en wat spellen hoef te kopen :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina