[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Onduidelijkheid creeeren een mooie marketing truc. Aha.

2. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet over onduidelijkheid. Ik heb het over het feit dat MS hun statements steeds aanpassen en beginnen met het kutste. Dan veranderen ze het steeds waardoor het eigenlijk steeds beter begint te lijken tot het publiek het gewoon accepteert.

En zoals je ziet heeft het veel ophef gecreeerd waardoor die marketing toch gewerkt heeft. De enige slechte marketing is geen marketing.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Een beetje wel. Vaag blijven waardoor wij allemaal van het ergste uitgaan. En dan verduidelijken richting de kant die wij graag zien

alles valt wel mee , iedereen blij etc etc

ik zou er mee kunnen leven als het aan de uitgevers over gelaten word denk ik...

BF4 hoef ik toch niet door te verkopen :+ En ik hoop dat wanneer kleinere uitgevers de fee niet gebruiken ze dit direct merken in hun sales..

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kan je dus vergif opnemen dat dit op elk game platform en elke game komt. Zeker als de ontwikkelaars opeens geld beginnen te zien op tweedehands games. Dan gaan ze het licht zien. EA doet dit dus al eigenlijk.

5. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dit bedoel ik dus :p
    Eigenlijk is het gewoon nog steeds kut, maar het is beter dan wat ze eerst zeiden, dus nou ja prima dan denkt iedereen.

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja, vreemde marketing, maar door het huidige internet en social media wordt elk gerucht:

Into:

Into:

7. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kinect

Het zou me niet verbazen als je inderdaad actief in de gaten gehouden wordt als je XO aan staat. Niet dat Bill wil zien wat je met je vriendin doet, maar voor de reclame.

Voor zover ik weet is er namelijk op dit moment nog geen media dat bedrijven garandeert dat hun advertentie ook daadwerkelijk gezien wordt door een x aantal potentiële klanten. M$ kan dat dan wel. "5.325.896 mensen hebben uw advertentie vandaag gezien. Kinect heeft ze geteld". Je zou dan geld kunnen vragen per keer dat de advertentie gezien is, i.p.v. een vast bedrag. Of dat je betaald voor 5.000.000 views, en als die gehaald zijn gooit M$ een andere reclame op je dashboard.

Verder las ik hier over de tactiek om eerst iets ergs te presenteren zodat later iets minder ergs als zoete koek geslikt wordt. Dat is idd waar. Zo zeggen woningcorporaties bijvoorbeeld als ze een nieuwe flat van 5 hoog willen bouwen tegen omwonenden dat ie 10 hoog wordt. Die gaan dan protesteren en petities maken. Dan bied de corporatie aan er 2 woonlagen af te halen. Weer protesten. Brieven naar de lokale politiek. 7 hoog dan, bied de corporatie. Weer protesten en omwonenden worden uitgenodigd voor een gesprek. Uiteindelijk wordt 5 hoog overeengekomen. Omwonenden hebben nu het gevoel dat er naar ze geluisterd is, dat ze invloed hebben, en ze hebben maar mooi een stokje gestoken voor de snode plannen van de corporatie! Maar als de corporatie gelijk had verteld dat 5 hoog de bedoeling was, dan was de flat er waarschijnlijk nooit gekomen.

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dank u, ik lees weer iets zinnings... :thumbs: als ik je een plus kon geven, dan deed ik dat... Echter word er wel een bepaald gevoel gewekt dat MS bij de average joe, niet weten wat ze nu aan het doen zijn. Alsof er nu druk word vergaderd wat de weg is die zij moeten bewandelen en dat maakt een grote deuk in de consumenten- vertrouwen.

Laatst bewerkt: 25 mei 2013
  9. Seh

Seh Guest

Ja, zou tof zijn. \o/
    Crackdown 1 was zo'n machtige game voor mij toen, eerste next-gen game. Had toen alle agility orbs verzameld. :lol: Uren over daken gesprongen om de laatste te vinden.

10. Seh

Seh Guest

Overigens klinkt die remote-play ook wel tof. Bedenk ik mij net, kan je die optie niet gebruiken om een game van een ander te spelen? Of zal je bijvoorbeeld maar een uur per dag iemand kunnen helpen in een bepaalde game? Want anders kan je de game gewoon van begin tot eind uitspelen. :eek:

11. dudeer82

dudeer82 Hit-Girl

Leuk Bevonden:
    0
    Zullen ze waarschijnlijk wel iets voor vinden, zodat je niet via remote play volledige spellen kan uitspelen.. Je zal het spel zelf moeten hebben fzo en ik veronderstel dat je de achievements dan ook niet krijgt als je het via remote play doet (just a guess)

12. Grizzel NL

Grizzel NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Achievements

In het verleden was er nogal wat ophef over 'easy achievements' zoals Avatar en King Kong. Dit zou je totaal aantal achievement punten minder waardevol maken.

Als er dan achievements worden behaald door alleen maar naar het beeld te kijken, zijn die punten dan nog wat waard voor gamers? Voegt het nog iets toe als iedere noob op deze manier punten kan scoren? :confused:

(According to a report on GamesIndustry International, Microsoft applied last fall for a patent on achievements for watching television. We’ve known for a long time that television was in the Xbox’s future, but this week’s conference demonstrated just how ingrained into the Xbox One’s DNA the television experience will be, making the patent much more relevant.The patent calls for turning television watching into an interactive experience, awarding achievements for watching video content (such as the Super Bowl, or all the episodes of a given television show), and possibly linking rewards to advertising content.)

Laatst bewerkt: 25 mei 2013
  13. Seh

Seh Guest

Je kunt het beter per game bekijken. En zelfs dan is het nog een slechte indicatie over hoe goed iemand is en dat is altijd al zo geweest. Een leuke bijkomstigheid, maar niet iets waar je waarde aan moet hechten imo.

14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar hij zegt niet; nee, geen fees. Hij zegt dat het niet compleet is, en niet volledig juist. Dat is iets heel anders!

Als het simpelweg gewoon geen fees is, zeg dat dan....ik wordt een beetje moe van die aanhoudende onduidelijkheid met dit soort reacties.

Wees nou eens duidelijk!!:mad:

En weet je, ik vind dat in principe niet eens erg.
    Ik zie liever dat de makers van de game een gedeelte van het bedrag krijgen, dan een Gamestop of Gamemania alles. Ik begrijp dat ze daar niet blij mee zijn.
    Vind het ook echt zeer begrijpelijk dat ze daar iets op willen vinden.
    (dat MS dan ook een gedeelte zou moeten krijgen vind ik dan weer onzin)

Stel ze maken gewoon een regel; elke game die je 2dehands koopt of leent, moet je 5 euro voor betalen om te kunnen spelen (betaling gaat dan gewoon zodra je de disc in je console stopt; soort online pass dus).
    Geld gaat direct naar de juiste mensen. Prime. Betaal ik.
    Dat is een normaal bedrag (IMO), en een vast bedrag, zodat je dat weet voordat je een game elders koopt en dus in de prijs mee kunt rekenen.

Maar zal wel weer niet genoeg zijn.....

Hmm, good one!
    Zo zou je onder het mom van 'ik help iemand' toch gratis een game kunnen (uit)spelen!

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Of kunnen uitproberen. Dit zou wel eens het uitlenen van de toekomst kunnen zijn! :p Maar ik denk dat je wel allebei online moet zijn dan.

16. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat je gewoon alleen kan helpen als je het spel zelf ook hebt.

17. Koenjo89

Koenjo89 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik heb de eerste xbox gehad en de 360 ook, nooit getwijfeld om over te stappen naar sony maar dat moment komt steeds dichterbij. Het feit dat je niet eens even een game mee kan nemen naar vrienden en dan daar dus geld voor neer moet leggen is werkelijk waar belachelijk. Maar goed even afwachten in hoe verre dat allemaal waar is.

18. Seh

Seh Guest

Zit er dik in ja. Ach, het idee was even leuk. :+

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Kan wel, zolang je maar bij hun inlogd op jouw profile

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Je kan je game gewoon meenemen. Als je bij je maten inlogt op je eigen account kan jij en iedereen die ook ingelogd is de game gratis spelen. Maar jij moet dan online zijn aangezien de game op jouw account staat. Maar 100% zekerheid is er niet rond deze zaken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina