1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Terecht punt. Het zou naïef zijn om te denken dat MS dit alleen bedenkt met als risico third party developers te verliezen. Dat laten ze nooit gebeuren. Echter als ze die devs mee hebben dan zullen die devs ook eisen stellen aan een Sony. Toch kunnen er verschillen blijven. MP gamen op de ps3 is immers gratis en op de 360 niet om maar een voorbeeldje te noemen.

We zeiken juist OMDAT we gewoon door willen gamen ;)

2. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Of we moeten allemaal een Wii-U halen waar die... games niet op uitkomen, o wait.

Tsja, de pc is er natuurlijk ook nog, maar daar zit ook al een soort van DRM op.

Het zal wel de standaard worden op wat voor manier dan ook, de komende generatie. De PS4 komt waarschijnlijk ook met een soortgelijk iets, alleen hoe en wat is nog niet bekend. In de tussentijd krijgt MS alle shit over zich heen.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar het is ook naief om te denken dat MS niet het meeste baat heeft. Natuurlijk zijn de devs schuldig eraan. Goed gepland van EA dat ze hun online passes schrappen, nu weet iedereen waarom

4. Seh

Seh Guest

Op de PC is het al lang geaccepteerd, bijna overal zit een vorm van online pass bij. Daar is je cd'tje (of je steam game) ook niks meer waard als je hem zelf hebt gespeeld.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Steam......

Waar de spellen geen fuck kosten, er constant gemod kan worden, backwards compatibility van software en grotendeels ook hardware-peripherals geen issue is.

Steam is in de huidige structuur een compleet ander product (en onderhand steeds aantrekkelijker).

6. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Wacht maar tot de Steambox er is, dan kunnen Sony en MS de winsten wel vergeten. ;)

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, wie weet veranderen dan de prijzen van de nieuwe games ook wel. Overigens is steam alleen maar goedkoop tijdens de sales... de normale prijzen zijn ook echt duur....

Kunnen games op de One ook niet constant aangepast worden door dat cloud gebeuren?

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik zat net voor de lol ff op google.com/patents te zoeken. (Wist niet eens dat dat bestond.) Ik zie dat Sony ook een berg aan patenten heeft om iemands leeftijd te scannen met de eye en te scannen hoeveel mensen er in de kamer zitten. Ook een patent voor 'Dynamic redemption codes' en 'Real-time data monitoring based on data push'.

Het zijn slechts patenten, en ik heb alleen maar een paar pagina's bekeken, maar het lijkt er gewoon op dat Sony en Microsoft een beetje op dezelfde lijn zitten qua patenten en ideeën. We zien het snel genoeg wat er waar van is, wat er wordt doorgevoerd en wat absoluut niet gebeurt.

9. NaiZuro

NaiZuro War, war never changes...

Leuk Bevonden:
    74
    Ja dat klopt inderdaad wat je zegt, maar hopelijk doet de hele shitstorm Sony nu inzien dat wanneer ze het DRM systeem niet doorvoeren, ze heel wat zieltjes kunnen winnen.

Je maakt mij trouwens niet wijs dat puur een camera alleen zonder aanvullende informatie kan vertellen of iemand 17 jaar en 364 dagen oud is, of 18 jaar en 1 dag.

Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  10. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja ik heb het niet verzonnen! :+

11. NaiZuro

Leuk Bevonden:
    74
    Haha nee, dat zeg ik ook zeker niet!

Bedoel het ook meer van, als je er over na gaat denken, onmogelijk toch?

12. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja haha. En dat is met 90% van die patenten. Onmogelijk of gewoon te bizar voor woorden om door te voeren.

13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Op dit moment misschien, maar denk maar niet dat ze een patentaanvraag doen zonder toekomst.

14. Seh

Seh Guest

Onmogelijk? Misschien nu nog ja. Maar investeren in de toekomst is ook niet onbelangrijk natuurlijk.

15. NaiZuro

Leuk Bevonden:
    74
    Nouja toekomst, ik denk dat wanneer een camera een dag verschil op 18 jaar leven kan zien (jaren schatten m.b.v. kaaklengte o.i.d. oké, maar één dag??) net zo nabij is als dat we allemaal een robot in huis hebben lopen als butler.

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hoe dan ook, punt is, Sony en Microsoft hebben beide rare ideeën en hebben beide rare patenten die we 'scary' kunnen noemen. Qua grote lijnen lijken de consoles erg veel gemeen te gaan hebben.

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Sorry maar Jonathan Blow is een uilskuiken die een leuke game heeft gemaakt, maar meer ook niet. Dude valt niet serieus te nemen, want hij liep een tijdje terug ook te mekkeren over MS en hun regels voor Indie games. MS wilde dat er een main menu in de game zou zitten, maar Blow bleef nee zeggen. MS schijnt toen een uitzondering gedaan te hebben voor hem en vroeg alleen om een soort tutorial in de game...meneer bleef nee zeggen. Niet zo lang geleden liep hij te praten over de nieuwe Xbox alsof hij er alles van wist, maar hij had niet eens een devkit en had ook totaal geen contact met ze. Wat een figuur joh.

Blow neem ik totaal niet serieus.

Ik weet niet of dat used games DRM gebeuren door de console zelf wordt gedaan, maar zo ja...dan hebben beide consoles dat nu ook echt erin zitten. Dus die praatjes die op NeoGAF zie dat Sony nu misschien MS gaat volgen, niemand volgt wie dan ook..dat waren ze allang van plan. Ik durf daar eigenlijk vergif voor in te nemen eigenlijk. Het probleem is dat niets ook nog zeker is, en dat gaat ook op voor MS. Sure ze hebben onhandig lopen doen met verkeerde info geven, maar het is duidelijk dat niets nog 100% zeker is. Beste is om gewoon van het ergste uit te gaan, want als het dan straks meevalt...dan ben je extra blij..is het wel zo slecht, dan is de klap minder i guess. Mij boeit het niets echter..used games..nah.

Laatst bewerkt: 27 mei 2013
  18. NaiZuro

Leuk Bevonden:
    74
    Je hebt al wel flink wat vergif ingenomen zo langzamerhand kabuto haha.

Waar ik toch wel verbaast over ben is dat veel mensen hier zeggen 'oh dat used game gebeuren maakt me niet zo veel uit'. Ik ben ooit op dit forum terecht gekomen door zoektermen zoals 'xbox spellen ruilen' of 'xbox spellen 2e hands kopen' en dit is (volgensmij?) toch wel iets groots in dit forum, de bazaar.

19. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Voor het forum is het zwaar klote, maar ik persoonlijk maak er niet zoveel gebruik van. Ik neem aan dat straks ook alles digitaal beschikbaar komt, waardoor de games langer beschikbaar blijven.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die relatie zie ik niet zo direct?

Zouden ze dan juist niet makkelijker eerder kunnen verdwijnen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina