1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    die link postte ik een paar replies hierboven :+

en @ een aantal hierboven: het is veel gemakkelijker om een spel in de cloud te hebben draaien dan om een server mee te laten helpen met berekeningen.

Bij DUO, waar ik werk, heeft iedereen een thinclient. Iaw: Alles draait in de cloud. Qua hardware heb je daar bijna niks voor nodig. Zie ook het bakje van Onlive.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja het is ook minimaal.

Het interne geheugen van de ps4 kan 176,000MB/s verwerken

zelfs met een 100mbit glasvezel lijn krijg je vanuit de cloud niet meer dan 10MB/s binnen

Dus hoeveel werk kun je dan uitbesteden?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    10/176.000 * 100% = 0,005% van de berekeningen :+

is het echt zo simpel?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ongeveer wel alleen rekenen we nou met de verkeerde getallen geloof ik, volgens dat artikel is er 20.000MB/s van de banddreedte van het geheugen gereserveerd voor de CPU.

Dus daar zou de cloud dan een deel van op zich moeten nemen

maar je kan nooit ervan uitgaan dat iedereen 100mbit glasvezel heeft dus ze zullen dan eerder mikken op iets van 5mbps als ondergrens waar je vanuit gaat voor 'breedband' internet

oftewel 500KB/s van de 20.000MB/S laat je dan door de cloud doen

oftewel volledig onzinnig om dat voor lokaal draaiende spellen te doen en een wassen neus a la SimCity wat mij betreft

Het word een ander verhaal bij 'gewone' Client- Server games. Dan is die cloud natuurlijk machtig mooi

maar voor gewone 'niet MMO' games zie ik het niet gebruikt gaan worden. MS praat nu alsof ze dit gaan toepassen in de manier van gamen zoals we die al jaren kennen maar dat is gewoon niet zo

het is zoals Hybrid zegt allemaal voorbereiding op de toekomst als Cloud gaming echt de overhand krijgt.

De infrastructuur is er straks klaar voor in ieder geval, nou wij nog :+

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het wordt nu echter gebracht als gefaseerde overgang. Echter het streamen van games en het uitbesteden van berekeningen zijn compleet andere dingen.

met 20.000 kom je op 0,0625% aan hulp met berekeningen. Da powah of da Cloud! :9

edit:

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=58999753&postcount=263

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kijk zie je daar zegt Phil al veel zinniger dingen dan dat geblaat van de reveal

De cloud kan uitstekend gebruikt worden om bijvoorbeeld de nieuwe battlelog mee te integreren in BF4

Om om alle Twitch content van binnen uit precies die game op te vragen. Of noem maar wat randzaken die we nu nog apart van de game op een website of wat dan ook doen

maar voor realtime processing gaat het gewoon niet werken tenzij al die processing aan de cloud kant gebeurt en de console alleen een client is

Het zal ook vast een gefaseerde overgang worden. Maar dan niet in de zin dat we eerst games krijgen die 90% lokaal doen en 10% in de cloud en dat die percentages langzaam verschuiven binnen de games

maar we krijgen gewoon steeds meer MMO achtige cloud based games in de komende jaren

Laatst bewerkt: 28 mei 2013
  7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Duidelijk artikel. Geheel mee eens, zo zie ik het ook.

Zoals ik al steeds zei dus, niet echt interessant dus voor gaming op maybe een paar kleine niches na, die tegenwoordig ook allemaal bijna allemaal realtime kunnen (lighting bijv). Het gaat de One never nooit niet 2.5x de power geven.

Ik blijf erbij, damage control. MS is geschrokken van de negatieve response op met name de ruwe specs tov van PS4 en probeert zo te repareren wat er te repareren valt.

Het wachten is (na E:cool: op de eerste devs die durven uitspreken dat hun game mooier is en beter draait op PS4. Uiteraard zullen dat niet de devs onder MS' paraplu zijn ...

EDIT:
    En zoals die NEOgaf quote zegt stop de cloud bullshit!

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dat denk ik niet, het lijkt nu misschien of MS slecht voorbereid is maar ga daar maar niet van uit

Zij denken geen 6 maanden vooruit maar meer in de richting van 10 jaar

maar in plaats van dat ze ons gewoon in begrijpelijke taal uitleggen waar ze het allemaal binnen nu en 5 jaar heen zien gaan draaien ze er om heen en lullen ze maar wat in de ruimte

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt ook teveel geloven in een bedrijf / filosofie. Ik ben best een MS fanboy, maar hier slaan ze de plank gewoon echt mis. Zeker buiten de US en dat hadden ze gewoon niet zo ingeschat.

10. Seh

Seh Guest

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat is het grappige altijd, vaak hoor je op internet alleen maar de mensen die het kut vinden (Niet alleen games, maar over zo'n beetje alles). Mensen die alles prima vinden laten zich nauwelijks horen, op de echte forum gangers na. Zo lijkt het alsof 'iedereen' klaagt terwijl dat dus maar een fractie is inderdaad.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het heeft volgens mij niet zoveel met fan zijn te maken.

Of je de ingeslagen weg nou wel of niet ziet zitten... Ik denk dat Microsoft naar ons toe gewoon (net als vrijwel elk ander groot bedrijf) niet het achterste van zijn tong laat zien en de volledige strategische planning en hoe de Xbox One daar tussen past op tafel legt.

In plaats daarvan gooien ze er voor de consument wat marketingspeak tegen aan. Dat die in dit geval niet goed aanslaat bij de 'core gamer' is duidelijk.

helemaal als je nagaat dat er nog geen prijs, datum, bundel, definitieve launch game of wat dan ook bekend is

je zou denken dat alleen gamers op basis van zo weinig info een apparaat zouden pre-orderen (als de eerste indrukken goed bevallen) maar dat is dus blijkbaar ook niet meer zo

of er zijn inmiddels veel en veel meer gamers dan 8 jaar geleden..

OF het hele idee van pre-orderen was toen nog veel minder bekend/gebruikelijk.. dat kan natuurlijk ook

je hebt als vergelijkingsmateriaal stiekem eigenlijk alleen de WiiU, 3DS en ViTA... want andere recente console launches zijn er niet geweest

En als je 8 jaar terug gaat naar de launch van PS3 en 360 was het misschien lang niet zo normaal om een pre-order te plaatsen of uberhaupt online apparaten te kopen?

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wat zit die robot arm die controller nou te bouncen hehehe 8)

Die Xbox ziet er tegen het einde echt wel klein uit trouwens.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Allemaal product testing, he. ;)

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja vond het ff grappig! :+

18. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Erg opvallend ja, we weten immers de prijs nog niet eens... Dat wil ik eerst wel weten + welke bundels er op de markt verschijnen. Daarna pre-order ik het apparaat pas.

Vreemd overigens dat de One dan wel te pre-orderen valt maar sommige MS producten helemaal niet. (ik heb het hierover de Surface Pro, *zucht*)

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Viel me op ja. Maar kan ook aan die TV liggen. Dus was volgens mij ook best groot.

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar check als die dude er naast staat @2:04.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina