Heb daar weinig aan toe te voegen, well said!
De mensen die Xbox groot hebben gemaakt, de gamers, zijn niet meer de belangrijkste doelgroep voor Microsoft. Je merkte de afgelopen tijd met de 360 al dat Microsoft steeds minder en minder voor de gamer bezig was. Dan laten ze EA met Fifa komen en Activision met Call of Duty, die vervolgens eigenlijk vrij weinig laten zien. Beide zijn games die op zowat elk denkbaar systeem uitkomen en door de massa, een enorm brede doelgroep, word gedragen. Multi platform games verkopen voor mij persoonlijk geen console. Wat mij warm krijgt voor een nieuwe game console (iets wat de One duidelijk niet meer is), zijn systeem exclusives, system exclusives die Microsoft sowieso niet erg veel had de laatste tijd, omdat de gamer niet meer de belangrijkste groep is voor ze. Zal mij niks verbazen dat van die 15 exclusive games waar ze het over hadden, de helft Kinect titels zijn en een gedeelte kleinere XBLA games. Tijdens de PS4 presentatie was het mij vrij duidelijk wie Sony voor ogen heeft, de gamer. Tuurlijk zal de PS4 ook allerlei andere functies krijgen, maar zoals Sony ookal aan geeft, het gaat om games, games, games. Ze lieten PS4 excluvies zien met gameplay beelden. Kan niet wachten wat ze allemaal op de E3 gaan laten zien.
Laatst bewerkt: 23 mei 2013