1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch niet beter?

Precies dezelfde ellende als we vorige week allemaal dachten!? Verschrikkelijke DRM, geen used games (of alleen bij retailers, wat niemand wil ( tot zien Xbazaar/Marktplaats)), niet uitlenen, altijd online DRM, verplichte Kinect aangesloten.

Ik hoop dat de PS4 dit allemaal niet doet. Dan ga ik van alle consoles deze gen, en 150 360 spellen over de jaren, naar volledig PS4 exclusief, en hoef ik de X1 verschrikking niet te kopen.

2. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Bedoelen ze daar nu echt dat een spel maar één keer weggegeven kan worden, of dat je niet dezelfde game met jouw licentie aan verschillende mensen tegelijk kan geven?

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    We hebben in elk geval mooi duidelijkheid nu voordat de E3 begint, precies zoals het moet. Het zal er nu dus ook op neerkomen dat we dit niet gaan horen tijdens hun PC, en dat is uitstekend. Volgens mij ging Sony toch exact hetzelfde doen? Ze lieten het aan de uitgever/developer om te beslissen wat te doen.

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Das te ingewikkeld. Je zal zien dat veel mensen het niet gaan begrijpen

5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als jij een game koopt, en aan je vriend leent, is die game van HEM.

Jij hebt die game niet meer, en moet hem nieuw kopen als je de game weer wilt spelen.

6. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Mja zie mijn eigen vraag hier boven al.. Het is idd te ingewikkeld :emo::+

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Vind je het niet opvallend dat MS vermeldt dat het geen geld krijgt ervan? Wat is het nut om dat te vermelden. Dat is omdat mensen dan weer gaan denken van "zie je MS bedoelt het niet kwaad hoor". Ze zouden het eerst krijgen, dat was echt wel duidelijk. Zelfs bij 2k baas die zei van hey I want in MS. Nee MS is niet heilig.

En @ Kabuto, dit is idd zeer waarschijnlijk hetzelfde wat sony voor ogen heeft. Wordt voor de gemiddelde consument best kut om steeds maar te checken welke game ze kunnen doorverkopen of "uitlenen". Zou kut zijn als je je oude sportspelletje niet kan inruilen.. Wat als straks maar 1 dev of geen het toe laat.

Hahaha ja, zie je. Ga je al

Laatst bewerkt: 7 jun 2013
  8. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Iemand trouwens al een idee wat "Xbox Now" gaat inhouden? Nieuwe soort on demand?

9. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit kan wel leuk zijn, ben benieuwd hoe ze kijken of iemand een familielid is, maar als je op deze manier ook goede vrienden ofzo jouw games kan laten spelen zonder dat je de games uit hoeft te lenen is dat wel relaxed..

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hier staat alles ook netjes uitgelegd...alles bij elkaar:

http://www.allgamesbeta.com/2013/06/xbox-one-details-on-connectivity.html

Dit vind ik interessant...

Access your entire games library from any Xbox One—no discs required: After signing in and installing, you can play any of your games from any Xbox One because a digital copy of your game is stored on your console and in the cloud. So, for example, while you are logged in at your friend’s house, you can play your games.

Betekent dit dan dat we ook nooit meer discs hoeven te verwisselen? Dus stel ik heb Forza 5, BF4 en wat andere titels geinstalleerd op de X1 staan. Ik ben even zat van Forza 5, dan kan ik zo BF4 opstarten zonder discs te hoeven swappen? Dat zou echt best gaaf zijn eerlijk gezegd, hehe.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is de reden voor always online Kabuto. ... to check if you still have your game

12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep. Precies de reden. Fine with me.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Werkt dat echt zo? Wtf....

Ik heb het DRM stuk gelezen en zie iig een paar grote voordelen:

- sharen met je familie! Als dat op meerdere accounts kan dan is dat echt super. Dat houdt voor mij in dat ik samen met mijn zoon op 1 spel en 2 Xboxen kan gamen. Zou je via een proxy/vpn niet met 10 man van XBW 1 familie kunnen maken? :+
    - Alles overal beschikbaar op je account. Het is toch wel erg nice om je spel zo aan te kunnen zetten.

Maar voor de rest is het echt drama.

- Je moet iemand langer dan 30 dagen in je FL hebben om het spel mee te treden. Wtf 8)
    - Spellen worden alleen in genomen door participating retailers.... juist. Bizar en ook regelrecht tegen de Europese jurisprudentie van een tijdje geleden.
    - Kinect staat wel altijd aan, maar reageert niet overal op.

en dat ze dit echt doordrukken:
    De dag dat MS de stekker uit de server trekt is je Xbox dus een dure baksteen geworden.

Fijn dat ze antwoorden hebben gegeven voor de E3. Maar wat een matige beslissingen.

en de publishers kunnen er een nog grote zooi van maken

Bij Sony zullen ongetwijfeld een aantal zaken overeen komen ben ik bang, maar ik hoop wel een stuk minder. Daarnaast vraag ik mij echt af of hier geen rechtzaken uit gaan volgen.

edit: was het niet zo dat meer dan de 1/2 van de Xboxen nooit online is geweest. Hoe staat dat in verhouding tot dit

14. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Devs de keuze geven, tsja dan brand MS zich er niet aan. Ik verwacht een soortgelijke actie van Sony.

Maar het uitlenen van games is wel tof.

Nu zijn we ook van dat gezeik af over die interviews.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    8) Omdat MS het over DRM wat neerzet hoeven er geen interviews te komen? Er mogen toch wel vragen over gesteld worden? Daarnaast zijn er ook zat andere (positievere) vragen te stellen lijkt mij.

Twitteraccount van een SCEA Executive Producer

https://twitter.com/Nikoro

een sprankje hoop :+

edit: moes toch wel even lachen om deze

edit: van je familie kan dus maar 1 tegelijk spelen....eeeh dat kan nu ook al. Dus dat positieve punt kan er ook af -_-

16. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Die interviews gingen dus wel door, alleen waren ze verplaatst. Was zoveel commotie over.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat trouwens wel vaag is, is dat MS die ene dude heeft ontslagen en de rest van de vragen heeft bestempeld als 'niet waar'. Vervolgens zijn ze stuk voor stuk waar en die kerel staat ook nog eens voor niks op straat.

Dit moet trouwens ook erg matig zijn voor alle soldaten, gamen is onder hun een groot tijdverdrijf.

18. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Nu maar hopen dat Xbox Live niet gehacked wordt zoals PSN, waardoor ze Xbox Live moeten down brengen. Kan niemand meer spelen voor weet ik het hoeveel weken :+.

Maar even zonder grap: Ik zie eigenlijk geen problemen. In Nederland heeft iedereen toch een internetconnectie. Mocht je internet een keer plat liggen langer dan 24 uur (Ik heb het nog nooit meegemaakt), dan ga je toch wat anders doen?

Ik ben wel benieuwd hoe je familie kunt aangeven, anders wordt het wel erg makkelijk om games uit te lenen. Ik geloof niet dat Microsoft daarin zo makkelijk is.

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ok, bij deze haak ik inmiddels dus echt af voor de Xbox One. Wat een onzin beleid echt zeg......

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vrij bizar hoe gemakkelijk mensen overstag gaan. Ik heb er principiële bezwaren op tegen dat MS mij verplicht een internetconnectie te hebben. Wellicht dat het NU voor jou geen probleem is en voor mij atm ook niet, maar het systeem an sich is gewoon ruk.

Ik ga bijvoorbeeld verhuizen volgende maand. Internetaansluitingen laten dan vaak nog wel even op zich wachten. Ik zou dan niet mogen gamen? 8)

Als mijn zoon een Xbox wil MOET ik hem ook een internetverbinding op zijn kamer geven? 8)

Daarnaast zorgen zulke systemen ALTIJD voor gelazer. Dat is tot nu toe met elk DRM systeem zo geweest en gaat ook hier gebeuren.

Wtf is er gebeurd met gewoon cartridge er in gaan :'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina