Er lijkt op Neogaf trouwens een insider te zitten die zo post http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=61896589&postcount=4511
Amen Kevf, zijn deze feitjes die je op de vorige pagina benoemd, echt waar? Want dat is echt te zot voor woorden. Een maand lang eerst iemand je FL hebben, om er vervolgens mee te spelen? Come on! Bij berichten sturen moet je iemand twee maand in je lijst hebben, en om elkaar via Kinect aan te spreken, moet je elkaar 5 jaar in FL hebben? Debiele bende...Laat staan over het gehele internet gebeuren, dat wordt een leuke happing als internet eruit ligt. Nu wordt je dus echt afhankelijk.....
http://forum.xbw.nl/showpost.php?p=4903916&postcount=400 in die post staan de links. Ik ben heel benieuwd hoe dit mijn keuze uiteindelijk gaat beïnvloeden. Een game pc aan mijn tv hangen wordt steeds aantrekkelijker.
Waar stast dat je dan pas mag spelen. Je kan dan pas de game aan hem uitlenen... Daar zegt kevf wel wat. Er komen een hoop ouders bij mij een xbox kopen in de winkel die hun kind niet online willen hebben nog
Nouja, wat ik vreemd vind is dat op de PC dit systeem al jaren wordt toegepast (Steam, Origin, Uplay) en dat daar geen probleem mee is. Dan wordt als tegenargument "De games kosten minder" gebruikt, maar dat staat compleet los van hoe het systeem werkt. Sterker nog, PC-games kun je helemaal niet doorverkopen/uitlenen. Het was eigenlijk een kwestie van tijd dat dit systeem overging naar de consoles. Ik denk dat de PS4 een soortgelijk systeem zal krijgen.
Ik ook. En het is ook slechts een kwestie van tijd tot iedereen er aan gewend is. Ja ja, laat ik het zo over me heen komen? Nu is de tijd om kritiek te uiten! Zullen nu velen van jullie zeggen. Maar dat heeft nu geen nut meer denk ik. + ik vind het persoonlijk prima.
Redelijk alternatief, maar beetje apart dat je maar een keer een game kan uitlenen, heb 4 goede vrienden met een xbox (en dus in november een PS4) NSA en FBI hebben directe toegang tot servers grote techbedrijven Niet echt verassend maar there you have it _0/ Wel leuke timing dat ze dat nu allemaal naar buiten brengen trouwens
Waarom het op pc wordt gedoogd is, komt omdat iedereen weet dat het door piraterij komt. En dat je illegaal kan dlen als je t wilt. Dus de mensen die het er niet mee eens zijn naaien de devs op een andere manier zonder hun dure pc garantie te verliezen.
Dit is wat ik 25 Mei hier op het forum heb gepost: Leuk om te weten dat ik gelijk had, maar best wel verontrustend.
Ten eerste is voor Steam ook aangegeven dat hun model in de EU niet mag. Daarnaast heeft Steam offline play voor een maand en niet voor een dag. Dat de spellen veel goedkoper zijn telt zeker wel mee, dat is onderdeel van hoe er met spellen wordt omgegaan. Bij pc spellen kan je mods installeren totdat je een ons weegt. Er zijn echt zoveel verschillen.... Wel bijzonder dat een aantal mensen het hier wel prima vinden maar dat zelfs het Europese hof (nul komma nul vooruitstrevend) vindt dat dit niet is toegestaan http://www.gamekings.tv/nieuws/doorverkopen-digitale-games-vanaf-nu-legaal/ Ik hoop dat mevrouw Kroes dit oppakt http://www.gamekings.tv/nieuws/doorverkopen-digitale-games-vanaf-nu-legaal/ edit: ik heb haar getwitterd, ben benieuwd.
Bah, door deze berichten begin ik nu ook naar de PS4 te neigen, waar zijn ze daar in godsnaam mee bezig Totdat Sony ook zo'n zelfde soort systeem invoert
Die kans is best groot. Ik zie niet in hoe Sony een compleet ander systeem kan hanteren voor third party devs. Maar wie weet.
Inderdaad, zal wel voor beide consoles zijn, ook door het bericht dat EA de WiiU niet meer van games (of een groot gedeelte in ieder geval) gaat voorzien. Ik hoop echt dat de E3 wat meer duidelijkheid verschaft Mocht Sony het DRM gebeuren bekendmaken op de E3 krijgen ze denk ik wel een bak schijt over hun heen.
En zullen we het allemaal vrolijk moeten slikken of overstappen naar de WiiU en de handhelds, aangezien dat dan nog echte ''oldskool'' gaming consoles zijn.
Dat je mods kunt installeren en de games goedkoper zijn heeft toch niets met het DRM-systeem te maken? Als games op de One een standaard adviesprijs krijgen van 25 EUR en de One krijgt een soort Steamworks. Heeft iedereen dan opeens vrede hoe het DRM-systeem werkt? Ik ben het er wel mee eens dat 24 uur wel te kort is. Zeker als je het vergelijkt met Steam.
Dit is gewoon klote. Reken daar maar op. Sony heeft inderdaad, door nagenoeg niks hierover te zeggen terwijl MS alle kritiek kreeg, de indruk gewekt dat zij dit niet zullen hebben. Ben echt benieuwd of, en zo ja hoe, zij ook dit soort DRM-maatregelen hebben.
dat is een bullshit reden aangezien er ook een mobiele versie van frostbite in de maak is en de ps3 en 360 ook prima frostbite games draaien de reden is puur $$$ gerelateerd - kleine install base - geen 100% klant conversie want geen drm