1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Fuck this shit, ik koop wel geen next-gen game, speel GTA V nog even op de current gen en dan is het gewoon PC voor mij. Misschien een tijd nadat de console is uitgekomen koop ik hem alsnog als de prijs is gedaald die deze verschrikkingen wat verzacht.

2. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    En de mensen met een console bouwen dat ding toch gewoon om?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor mods wel. DRM staat voor digital rights management. Dat je mods kan installeren zegt wat over hoe je met het digitale product kan omgaan en is dus wel onderdeel van DRM :)

De prijs is strict genomen idd geen onderdeel van DRM. Maar speelt voor mij wel mee in de keuze.

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Media markt heeft 16% korting op alles tot en met 9 juni. Ik zeg koop vast wat pc onderdelen in! :+

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dat word iets lastiger met online DRM. Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren maar wel dat de technische uitdaging in de next-gen voor de krakers wat groter is en waarschijnlijk ook nog eens per game gaat verschillen

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Overigens: toen hier de discussie over backwards compatability ging antwoordden veel hier: dan verkoop je je oude console toch gewoon niet?

Dat gaat straks dus niet meer op. Stekkers uit de servers, spelcomputer nutteloos.

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja maar gaat moeilijker en je bent je garantie kwijt.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik hoop dat hij tegen die tijd makkelijk om te bouwen is tot XBMC speler :+ heb je er tenminste nog iets aan

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  10. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    En dat ook nog inderdaad. Stel je bent net verhuist en je hebt geen internetverbinding, kan je ook nog eens niet gamen.. Damn, ik hoop echt dat deze generatie voor geen meter verkoopt en dat ze alles terugdraaien.

Wat 100% zeker toch niet gebeurt helaas :+

11. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat zal wel meevallen. Zeker omdat alle content aan je profiel wordt gekoppeld en je niet meer afhankelijk ben van discs. Was het bij de PS4 niet zo dat PS3-games via discs niet speelbaar waren, maar je ze wel kon downloaden via de store op de PS4? Of was dat maar een gerucht?

Dat klopt, maar als je er toch zo op tegen ben, dan is dat toch ook geen probleem?

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    FF van neogaf mod, maar het zou dus gewoon puur steam zijn. Alleen die 24 uur marge snap ik dan weer niet...

13. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dingen als 24uur online wisten we ofc al. Wat me opvalt is:
    Betekend dit dat je alleen games kan uitlenen die je zelf op disc hebt? dus niet de games die je in hun store kan kopen? Neem aan dat als je game aan iemand uitleent, je zelf niet kan spelen? Ik vind ze niet echt duidelijk, maar ik neem aan dat het zo is, anders kan je met 1 license op 2 machines spelen.
    Neem aan dat het family gebeuren net zo werkt, je hebt wel toegang tot spel library van iemand in je family, maar dat elke game maar op 1 console tegelijk kan runnen. Dus dat je niet 1x forza koopt en dan met multiplayer met z'n 7 kan doen op dat account.
    (vraag me sowieso af hoe dat werkt, game staat in de cloud.. De hele game streamen vanaf de cloud (incl input latency), of de game in porties gedownload wordt en gewoon vanaf HDD wordt gespeelt..)

Wat ik me het meest afvraag is wat in NL de "participating" retailers zullen zijn, dadelijk heeft gamemania (oid) de monopolie over used game trade in NL, leuk. Publishers zullen hierdoor wel stukje van used game opbrengsten van de "participating" retailers krijgen.

Over die online shop, dat zullen gewoon normale retail prijzen zijn, omdat grote retailers anders weigeren die games in hun winkels te zetten. Zo is het nu ook al op PSN/Games on demand/Steam/Online winkels die steam keys verkopen.

14. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Volgens mij snap je het hele concept niet. Je moet 1 keer in de 24 uur online zijn zodat de servers van MS je profiel controleren en als dat gebeurd is kan je verder spelen. Heb je geen connectie langer dan 24 uur of zijn de servers van MS weg na pakweg 10-15 jaar dan kunnen ze je profiel niet controleren en kan je je games niet meer spelen. Voorbeeld, zie wat er gebeurd met EA games wanneer EA de servers offline haalt omdat het hun te duur is, zit je met een game die niet meer te spelen is. Zeg maar doei tegen je collectie games, je blijft 100% afhankelijk van MS op deze manier. Precies wat ze willen.

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Kan ik een game uitlenen of geef ik de game weg? Tussen die 2 zit een groot verschil, hoe dat nu in z'n werk gaat is me nog niet echt helder.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  17. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nu kan Sony hun ding naar buiten brengen toch

18. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
  19. MentalJ

MentalJ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben op hun PS4 aankondiging gezegd, dat PS3 games mbh van Gaikai (wat ze vorig jaar kochten) naar de PS4 gestreamed worden. Alleen zeiden ze er niet bij of en hoeveel daarvoor betaald moet worden. En of al je PS3 games automatisch beschikbaar zullen zijn.

Sony kan trouwens idd zelfde DRM gaan gebruiken. Zou enigszins gek zijn als ze het niet deden. Ik hoop zelf dat ze het mogelijk maken om games gewoon vanaf disc te spelen, waardoor het online linken aan je account niet hoeft. Als de disc gewoon de DRM is (zoals nu) en online activatie niet nodig is, zou je alsnog game discs kunnen lenen aan je vrienden (zoals nu).
    Tegelijk kan je natuurlijk publishers wel degelijk de mogelijkheid geven om online activatie, net als bij de XBox One, te gebruiken. Al moeten ze dat dan prolly goed aangeven op het doosje.
    Sony zou op die manier in ieder geval zelf beetje buiten schot blijven en hun eigen games gewoon met vergelijkbare DRM als de PS3 games kunnen publishen. Tegelijk houden ze dan publishers tevreden, die wel graag online activatie willen gebruiken.

Laatst bewerkt: 7 jun 2013
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vermoed ook dat ze maar deels kunnen afwijken, maar we zullen zien. Overigens is dit icm Playstation Plus een stuk acceptabeler voor mijn gevoel :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina