1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja ze zijn gigantisch omhoog gegaan qua aantal servers. Hopelijk zijn daar een hoop van ereserveerd als backup servers om uitval op te vangen. :)

    @Peter, ik debk dat iedereen nu teveel tussen de regels doorleest en elk klein dingetje wordt nu verdacht. Als Microsoft dit bericht een maand geleden had gepost waren er minder problemen geweest. Check deze link, in dat bericht wordt weer gelinkt naar 3 verschillede paginas op de xbox site waar meer uitleg staat. :)
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat roep ik ook al weken. Dan is het toch gewoon koppelverkoop. Ik wil zelf bepalen of ik de kinect games ga kopen. Als ik de kinect in de doos kan laten is het echt zonde geld

    PSeye is ook niet verplicht
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat doen ze zodat developers zeker weten dat iedereen er een heeft. Zo kunnen ze kinect features implementeren zonder zich zorgen te maken dat een deel van de gamers niet zon apparaat heeft.
     
  4. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is wel leuke PR praat van MS over azure, 300k servers oid, maar dat lijkt me niet dedicated voor Xboxlive, toch? Volgens mij valt onder azure alles wat MS aan online diensten aanbied, dus windows (mobiel, tablet, PC), office, skype, serversverhuur en Xbox (geen idee wat nog meer). Ik kreeg sterk de indruk dat MS bezig is om hun infrastructuur enorm te verbeteren, en dat is goed hoor, maar ik heb zeker niet de indruk dat dit speciaal voor de XB1 is. Gewoon voor alles wat ze online aanbieden.

    Neemt niet weg dat XB1 dedicated servers voor multiplayer games lijkt te gaan krijgen en dat zou echt bizar sterke move zijn, als ze de prijs niet verhogen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat een onzin. Straks ligt dat ding in de doos bij elke hardcore gamer. Tis gwn extra geld maken
     
  6. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze zeggen wel dat je kinect in de opties uit kan zetten, maar nergens dat je kinect kan loskoppelen. Ik vraag me dus persoonlijk af of loskoppelen kan.
     
  7. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zal wel niet nee. Maar dan gaan mensen weer twijfels trekken bij wat is "uit"
     
  8. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil gewoon een Xbox One die je mee kan nemen naar vrienden om een weekendje door te gamen zonder een gammele kinect mee te nemen en offline gamen wanneer ik wil. Maar als microsoft echt doorzet met 1x per 24 uur online gaan dan verliezen ze hun fanbase in Amerika, heel veel mensen daar hebben geeneens internet ,
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Werk jij bij Microsoft ofzo? Iedere beslissing van Microsoft zit je goed te praten, terwijl er gewoon sprake is van een hele negatieve ontwikkeling voor de consument.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Imo niet.

    Waarschijnlijk voor velen wel, maar ik vind Kinect een prima ding, doe niet aan used games en ik kan mij de afgelopen 4 jaar misschien 3 keer herinneren dat ik geen netwerk had. Afhankelijkheid van de servers klopt, maar ik zie ze vanaf nu alleen maar nog meer uitbreiden dus ik denk dat de lifecycle van de Xbox One servers erg lang (meer dan 10 jaar dus) gaat zijn.

    Dat is mijn mening.


    Edit: komt ook wel een beetje omdat ik steeds meer pc ganes speel met steam en origin en dat ding van Ubisoft, always online zit er bij mij gewoon al ingebrand. Alleen even afwachten wat de rijzen van games gaan zijn in de winkels. Online zal wel duur zijn, maar de schijfjes worden nog stees los verkocht.
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Jij vindt het DRM, 2e hands games, etc, etc geen negatieve ontwikkeling voor de consument. Wat is er dan positief aan, behalve positief voor MS?.

    Heb jij b.v aan het volgende gedacht, MS behoudt het recht om hun policy te veranderen. Dat houdt ook in dat ze er over een jaar voor kunnen kiezen om je voor silver te laten betalen. En dan zit je met je gamecollectie, als je niet betaald dan, dan kun je ook niet gamen.
    Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar met de huidige setup van MS is het wel een mogelijkheid.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja uiteraard. En ik zeg nergens dat ik het super geweldig vind en ik begrijp alle kritiek ook wel, maar ik kan er gewoon mee leven that's it. :) gewoon puur als ik vergelijk met hoe ik nu game, en hoe het dan wordt verandert er voor mij persoonlijk bijna niks. Ik speel bijvoorbeeld 95% van de tijd online games, dus always on is niet zo'n probleem.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Jep, geen grens, geen ethiek, geen niks. Alles slikken. Waar ligt bij jou de grens? Bij mij is de grens bereikt deze generatie met halve games, microtransacties en day one dlc. MS tilt "gamen" voor mij nu echt VER over de grens. Waarom moet deze hobby zoveel restricties hebben, is BS. Geen enkel positief punt voor ons als gamers, als consumenten. Totaal geen vooruitgang, alleen maar achteruit gang bij X1

    Ik speel ook altijd online, maar ik vind het kut dat het me nu verplicht wordt. Waarom is de game niet van mij als ik hem koop? Vriend van me heeft een Xbox 360 gekocht. Maar leent alleen maar spellen van me. Kan geeneens meer, ik mag mn spelletje niet uitlenen? Whuut?

    Mensen die de hobby betaalbaar houden door games te huren, te lenen en door te verkopen worden allemaal genaaid. Maar jou boeit het niet, want jij doet het niet. Egocentrisch imo
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Maar het zijn wel restricties, ook voor jou. Met always online zie ik altijd het argument wat jij ook nu aanvoert; 'Ik ben altijd online' . Ja, maar het is een tweezijdig zwaard hé. Jij kan altijd wel online zijn, maar geld dat ook op de lange duur voor de MS servers. Wat dat betreft is hun reputatie al niet goed als je naar de eerste xbox kijkt.
     
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Totdat er een mega internet storing in jouw buurt is. Je moet toch gewoon een spelletje kunnen spelen als je dat wil, internet of geen internet. Echt een regel van drie van niks, wat willen ze ermee bereiken? Meer gold-accounts verkopen wat weer meer geld op gaat leveren? Ik wil juist ook gewoon offline kunnen spelen als ik daar zin in heb, en ja, ook als mijn xbox al 30 jaar uitstaat en geen internet voor handen heb. Drommels, drommels, en nog eens drommels.
     
  16. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet toch vrij zijn in wat je wilt als je zo'n ding aanschaf. ik zit er echt niet op te wachten dat MS echt constant weet wat ik wel en niet doe ..... Ik krijg het gevoel dat dit te ver gaat. Ik kan geen reden verzinnen waarom ik online MOET zijn 1 keer in de 24 uur.

    Het enige gevoel wat ik bij de Xbox One krijg is MS bepaald en wil je graag de console hebben dan ben je verplicht aan hun eisen te voldoen! ik ben meer een single player ... ik heb de afgelopen jaar mij prima vermaakt met een silver account. Zal er wel bij komen dat je straks of je het leuk vindt of niet online moet gaan.

    Ik snap de hele hype van MS ove het online zijn om te mogen gamen niet!
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoe weet jij dit? :+
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Rednecks. Die hebben alleen een Banjo en een Shotgun en zijn verloofd met hun zus of nichtje. Soms hebben ze uitjes waarbij ze 'squeel like a pig' roepen. Maar internet hebben ze niet :+
     
  19. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik mis Mr X op het forum :)
     
  20. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Tenzij die overheid instanties van PRISM, die ze ontkennen contracten mee te hebben, toespraak maken op de special request en voor hun wel je kinect gebruiken voor video opname en geluidsopname. Yay voor je xbox die altijd aanstaat in zn lowpower state.

    Xbox in de woonkamer zetten zodat je de hele avond kan zeuren bij je papa of je mag spelen als hij die belangrijke voetbal match aan het kijken is.

    Yay kreeg toen een tv op mn kamer zodat hij van dat gezeur af was, was toen nog wel de psx maar goed. :cool:

    Denk alleen niet dat hij me ooit een internetverbinding had gegeven in die tijd op mn kamer zelfs toen ik ouder was mocht ik niet zonder toestemming op internet.

    Die kerel werkt voor Microsoft natuurlijk gaat hij alles ontkennen. Zoals in verleden al is gebleken ook al ontkent Microsoft alles en vertelt een personeelslid de waarheid wordt hij lekker ontslagen onder het mom van hij loopt te liegen, ook al wordt het later toch bewezen dat het de waarheid was.

    Ik verkoop en koop ook nooit tweede hands games maar haalt niet weg dat ik dit hele nieuwe beleid van de xbox one compleet ruk vind. Ze halen gewoon alles weg van de consument, inprincipe koop je nu niets je leent alles tegen een vast bedrag. Je koopt je xbox one niet je leent hem tot microsoft besluit de servers stop te zetten daarna is je box useless. Eveneens als alle games en dlc die je besluit te hebben gekocht voor die console. Daarbij komt ook nog dat het en paradijs kan zijn voor hackers. Is je account gehacked ben je gelijk echt alles kwijt. En het is niet alsof Microsoft zo lekker snel is met het helpen in het geval dat je gehacked bent. Ik ken mensen die hebben weken moeten wachten om account recovery. Sommige hadden van elende maar een second account aan gemaakt om in de tussen tijd door te kunnen gamen, dat gaat dan ook weer niet.

    En daarbij komt nog het hele altijd online gezeur vroeger kon je je console gewoon lekker mee nemen op vakantie voor de dagen dat je ff relaxt wou gamen op een slechte dag of net voor het slapen gaan. Dat houd ook op, of net zoals toen ik net verhuist was totaal geen internet had, het was niet zo dat ik ff relaxt op internet kon gaan surfen heb toen mijn meeste tijd vermaakt met gamen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina