Snap ik hoor, het gaat natuurlijk om smaak. Ik heb alle consoles (gehad) en heb gemerkt dat ik door de jaren heen toch het meest geniet van de IP's van Sony.
Voor anderen zal dat misschien anders zijn hoewel ik van mening ben dat het vreemd is om de Xbox te verkiezen omwille de IP's. De IP's van de Xbox zijn niet zozeer slecht van kwaliteit (helemaal niet zelfs) maar het zijn er gewoon heel weinig, zeker sinds de Xbox360. Sony brengt toch net ff een heel stuk meer IP's op de markt. Toevallig vind ik meeste ook echt tof (God of War, Sly Racoon, Uncharted, Heavy Rain, Metal Gear Solid 4 bijvoorbeeld) dus voor mij staat de keuze eigenlijk al vast.
De specs boeien me dan ook totaal niet, ook niet wat het ding behalve games afspelen nog meer kan. Gebruik ik toch niet. Mijn tv kan ook heel veel speciaals, maar ik vind alleen mooi beeld belangrijk. Internetten op mijn televisie? Boeiend. Zo denk ik dus ook over de nevenactiviteiten van de gameconsoles. De Wii U heb ik ook niet omdat Nintendo altijd 5 jaar erover doet om een game te maken die ik echt MOET spelen en omdat de Wii U gewoon een verouderd apparaat is. Het ding is current-gen en vergelijk ik dus alleen met de PS3 en Xbox 360. Nintendo vind (terecht) dat het om innovatie gaat en niet om graphics. Helaas innoveren ze niet in consoleland. De 3DS is trouwens wel awesome. De Wii U koop ik wel als hij € 150,00 kost en er een shitload aan games liggen. Over 5 jaar dus.
Laatst bewerkt: 22 mei 2013