1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ligt uiteraard aan de game. Maar een Battlefield leent zich er wel uitstekend voor, mits de maps groot genoeg zijn om een voorbeeld te noemen.
     
  2. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Games zullen er iets beter gaan uitzien op de PS4 (met name de PS4 exclusieve titels). Maar bij multiplatform games zal je dat bijna niet gaan merken (wat nu ook het geval is).

    Microsoft wil gewoon de perfecte all-in-one entertainment systeem op de markt brengen.

    Xbox One OS: 3GB
    PS4 OS: 1GB

    Zegt genoeg

    Het OS van de Xbox One zal waarschijnlijk weer sneller en beter werken. Maar of dat nou een groot pluspunt is.

    Moet het eerst nog maar eerst zien
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Vind ik wel. Kan me nu met de Xbox al wel eens ergeren als de guide 2 seconden moet laden. En dan is de PS3 trager zelfs.
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Daar vergis je je. Itt de huidige generatie zijn er geen verschillen meer in architectuur. Nextgen is allemaal x86 (PC/One/PS4). Devs kunnen zich richten op de game en hoeven geen rekening meer te houden met verschillen in architectuur. Verschil zal gaan zitten in hoeveel textures (resolutie en aantal) en hoe snel textures geladen kunnen worden en zaken als DoF, AI routines, hoe ver je kunt kijken (LoD). Voor de One krijg je dan mindere textures, etc ...
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    ... weten sommige van jullie wel waar over gepraat word? Lagere textures voor de One? Eh?

    8GB = 8GB. Geheugen van Sony is alleen sneller.
    1.6GHZ = 1.6GHZ. Beide CPU's zijn gelijk.

    Waar het op aan komt bij deze generatie is de snelheid waarmee de data verwerkt word en DAAR heeft de PS4 een voordeel.
     
  6. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Maarehhh, we hebben dus 4 knoppen minder op de controller?

    Niet dat het altijd even fijn was, maar je mist nu toch 4 weapon slots op de DPad -> Fallout, of zeg ik nu iets heel raars?
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    de vorm van de D-pad is anders maar hij registreert nog wel dezelfde richtingen. Dus voor dat soort inventories veranderd er niks
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Welke missen dan?

    [​IMG]


    Trouwens als ik deze HD foto van de nieuwe controller bekijk. Ik vind hem fucking sexy:

    [​IMG]
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Er mist niks

    Vraag me wel af of die nieuwe net zo lekker in de hand ligt als de huidige. Ik heb nogal grote handen en die d-pad lijkt iets lager te zitten?

    Bij de ps3 krijg ik juist kramp in mn klauwen omdat de sticks te laag zitten

    edit:// al missen we eigenlijk wel de back knop die altijd vrij in te delen was voor devs

    bijvoorbeeld voor inventory of spotten in bf3..

    die knop is nou toch een share knop geworden o.i.d?
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  10. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Nou, je kunt straks alleen nog maar daadwerkelijk, omhoog, rechts, naar beneden en naar links drukken.

    Nu kun je nog 'schuin' drukken zegmaar.
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar dat had nooit een functie toch? Nooit gemerkt in ieder geval.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat kan met de nieuwe ook. omhoog en rechst tegelijk indrukken is toch ook 'schuin'

    de pad heeft alleen een andere vorm
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Oh, zo naast elkaar lijkt hij helemaal niet groot.
     
  14. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Je weapon inventory in Fallout is daar op gebouwd.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou in Halo is big team al best chaotisch, maar wanneer je kijkt naar een Caspian Border in BF3. Dat VRAAGT gewoon om 64 spelers en niet wat was het op PS360?....16 mensen ofzo? Ik was zo vaak achterlijk lang aan het rondrennen en kwam niemand tegen,oer en oersaai. 64 players? Bring that shit!
     
  16. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Ah oke, je kunt er nu namelijk mooi tussenin drukken, maar om straks beide tegelijk met de duim in te gaan drukken lijkt me niet echt praktisch. Zal wel aan mij liggen dan :+
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Maar de GPU en die Tflops dan? Wat zal dat precies gaan betekenen gok jij?
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Er mist nog teveel info om daar nu zinvol over te speculeren

    hopelijk gaan de komende dagen/weken de mensen die er al echt wat over kunnen zeggen (EA engine team, Epic, Crytek e.d) van zich laten horen

    die stoeien er al mee en weten hoe hun engines zich op de verschillende devkits tot elkaar verhouden
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Mooi ding inderdaad die nieuwe controller. Alleen wat betekenen die 2 kleine knopjes op de plaats waar normaal de (back) en (start) knoppen zaten?
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk dat het alleen maar zo lijkt, doordat die ringen rond de sticks een stuk dunner zijn en zo'n ring volledig ontbreekt rond de vierpuntstoets oogt het gewoon iets anders. Lijkt mij dezelfde positie, hooguit minimaal lager.
    De nieuwe controller vind ik zelf trouwens er wel goed uit zien, ben ook benieuwd naar die nieuwe triggers. Responstijd zou ook sneller moeten zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina