Ja maar dat is op dit moment alleen wishful thinking
Phil Harrison zei volgens mij ergens in een interview (dacht op eurogamer) dat het gewoon full price zou zijn om een 2e activatie op een ander account te doen
En dat is echt full-on Steam model en dat past gewoon nog niet bij consoles. Zeker niet als je wilt dat iedereen er minstens 1 in huis heeft en iedereen zn eigen account heeft.
Kevf als voorbeeld, als hij dus voor zn zoon ook een One koopt dan moet hij dus elke game 2 keer betalen anders kunnen ze alleen op 1 apparaat spelen of moeten ze elke keer de account recoveren waar de game bij hoort
onzinnig
wat is er mis met disc checks en online passes?
Vanuit EA en de andere uitgevers bekeken is dat het volgende. Zij verdienen per game alleen aan de EERSTE klant. En niet aan de klanten waaran word doorverkocht of aan wie word uitgeleend
en dat willen ze niet meer. 100% klant conversie is het doel.
en dat is nog een andere goede vraag die voor Steam veel minder geld.
Steam kan altijd nog als Valve failliet gaat of whatever ervoor kiezen de games in offline mode beschikbaar te stellen. Dat kan nu ook al en is dus geen punt
Plus het PC platform zal niet snel ophouden te bestaan dus je collectie verhuist gewoon mee van PC naar Laptop naar tablet naar noem maar op
Maar hoe zit dat met de Cloud en de One van MS?
mijn hele arcade verzameling is ook onbruikbaar op de One, van de disc versies snap ik het vanuit tecnhisch oogpunt nog enigzins maar mijn hele digitale verzameling is met de komst van de One ook waardeloos tenzij ik de 360 ernaast laat staan
Er zitten nogal wat haken en ogen aan dit model en vrijwel geen van de veranderingen lijkt tot nu toe of in het belang van de consument of game-gericht te zijn
Laatst bewerkt: 22 mei 2013