1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als het doorgaat van die used games gaat het ook op de PS4 komen.
    Ontwikkelaars krijgen met die fee wel geld te zien als je een game tweedehands verkoopt. En zullen daar zeker blij mee zijn maar zullen dan ook denken "he Sony maar op jullie console krijgen we niks van die tweedehands markt" Dus ze zullen zeker gaan pushen als MS het wel heeft en Sony niet. Misschien gaan ze zelfs zover dat ze zeggen "onze game komt niet naar jullie console voordat jullie ook zo systeem hebben"
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Als dat posts als dit zijn hoop ik dat je snel genezen bent.:+
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als Sony het niet gaat doen kan je lezen.. alle games zijn nu Steam en Xbox One exclusive \o/
     
  4. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Steam is hetzelfde idee inderdaad, alles gebonden aan een account

    en dat zien we allemaal door de vingers om 2 belangrijke redenen

    - op de PC is piraterij percentage gewijs verschrikkelijk hoog en koppeling aan een steam account is beter dan always-online DRM. Dus de noodzaak voor dit soort DRM word meer begrepen. Het is niet anti-used-games het is anti-piraterij
    - de prijzen van steam zijn lager dan die op de consoles en de sales zijn belachelijk qua prijzen. Games gaan na een paar maanden voor een derde van de prijs op steam , de sales en bundels zijn nog vele malen beter dan wat PS+ doet.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik verwacht daarom dat de (door verkoop fee) niet extreem hoog gaat zijn .. maar wel een drempel die genomen gaat worden. Ik verwacht ook dat de xbox one games ala steam downloadbaar zullen zijn (vanaf dag 1) en de prijs vergelijkbaar met de steam prijzen. Daarnaast zal je demo's kunnen spelen via de cloud
     
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Probleem is, dat wanneer ik een game op Steam koop ze gemiddeld zo'n 10 tot 20 euro goedkoper zijn. Dan heb je ook nog eens die belachelijke Steam sales waar je soms pakketten met 25 games ten waarde van 220 euro voor maar 24 euro kan kopen.

    Ik zie dit nog niet gebeuren op zowel de Xbox One als de PS4. De prijs zal daar hoog blijven vanwege licentiekosten en ik was bereid dat te betalen aangezien je er een disc bij krijgt en er geen restricties zijn hoe je die gebruikt. Nu dat gaat veranderen, vraag ik mezelf af waarom ik nog bij Xbox zou blijven na deze generatie?

    Je zou daarbij als tegenargument kunnen nemen dat een PC kopen duurder is. Maar dat ligt puur aan het feit hoeveel games je per jaar koopt. Op Steam houdt je met die sales er al snel zo'n 500 games op na (geen grapje, oud klasgenoot van me had er zoveel) terwijl je voor datzelfde geld er nog geen 100 koopt op de console.

    Ook kijk ik naar de toekomst. Kan ik die games over 10 jaar nog spelen? Of werkt Xbox Live dan niet meer omdat de opvolger van de One er is? Kan ik dan die games dus niet eenmalig meer registreren of moet de console om de 24 uur checken dus dan werkt hij helemaal niet meer? Is mijn hele gamecollectie die ik die generatie bij elkaar gespaard heb dan plotseling geen zak meer waard?
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar dat is op dit moment alleen wishful thinking ;)

    Phil Harrison zei volgens mij ergens in een interview (dacht op eurogamer) dat het gewoon full price zou zijn om een 2e activatie op een ander account te doen

    En dat is echt full-on Steam model en dat past gewoon nog niet bij consoles. Zeker niet als je wilt dat iedereen er minstens 1 in huis heeft en iedereen zn eigen account heeft.

    Kevf als voorbeeld, als hij dus voor zn zoon ook een One koopt dan moet hij dus elke game 2 keer betalen anders kunnen ze alleen op 1 apparaat spelen of moeten ze elke keer de account recoveren waar de game bij hoort

    onzinnig

    wat is er mis met disc checks en online passes?

    Vanuit EA en de andere uitgevers bekeken is dat het volgende. Zij verdienen per game alleen aan de EERSTE klant. En niet aan de klanten waaran word doorverkocht of aan wie word uitgeleend

    en dat willen ze niet meer. 100% klant conversie is het doel.

    en dat is nog een andere goede vraag die voor Steam veel minder geld.

    Steam kan altijd nog als Valve failliet gaat of whatever ervoor kiezen de games in offline mode beschikbaar te stellen. Dat kan nu ook al en is dus geen punt

    Plus het PC platform zal niet snel ophouden te bestaan dus je collectie verhuist gewoon mee van PC naar Laptop naar tablet naar noem maar op

    Maar hoe zit dat met de Cloud en de One van MS?

    mijn hele arcade verzameling is ook onbruikbaar op de One, van de disc versies snap ik het vanuit tecnhisch oogpunt nog enigzins maar mijn hele digitale verzameling is met de komst van de One ook waardeloos tenzij ik de 360 ernaast laat staan

    Er zitten nogal wat haken en ogen aan dit model en vrijwel geen van de veranderingen lijkt tot nu toe of in het belang van de consument of game-gericht te zijn
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Jullie twee hebben absoluut een punt over Steam. Ik begrijp dat mensen van dit soort ontwikkelingen flink balen, al kan het mij gestolen worden, want ik haal vrijwel nooit een used games en verkopen ga ik ook niet meer doen. Achteraf alleen maar spijt van gekregen toen ik toppers als Hitman Blood Money en Borderlands 1 verkocht.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wie weet past MS nog alles aan, ik neem aan dat dit toch grote problemen zijn. De ''deal whit it'' gaat hier niet echt helpen. Steam werkt perfect, waarom kijken we daar niet na?
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat al console bejaarden hier allemaal nog disc willen hebben. :+
    Persoonlijk mag alles op een cloud of HDD staan. Liever vandaag dan morgen.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ermmm,.. dat is nu juist het probleem. Dat doen ze juist precies. Account gebonden activatie, pay per license is precies wat Steam is.

    alleen ze passen het toe op een platform waar de consument het niet gewend is en dus heel veel weerstand gaat geven
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Op een game console prima inderdaad, voor (save)games e.d. is dat imo een ideale oplossing. Zeker in een land als Nederland waar je heel goed internet hebt.

    Bij PC's ben ik er veel minder enthousiast over, maar dat is een andere discussie. :+
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ach, hopelijk zijn ze flink geschrokken van de reacties (net als die tweet van Nelson), dus misschien wordt het een en ander nog aangepast :)
     
  15. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Dat lijkt me sterk. Ik denk dat ze zullen zeggen: 'Take it or Leave it'. Hun focus ligt meer bij Tv, Apps en Kinect.
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Nee hoor. Hij ligt óók op tv, apps en Kinect. Had je je vingers in je oren toen ze zeiden dat er 15 exclusieve titels werden getoond op de E3?
     
  17. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Cloud vind ik niks omdat je afhankelijk bent van de aanbieder hoelang je die mag spelen. Verder ben ik vrij gevoelig voor vertraging. Ik merk het verschil al als ik switch tussen een TV en mijn 'input lagloze' monitor. Ook kun je niet doorspelen als je verbinding eruit ligt. In ieder geval, zo is dat nu met cloud gaming anders is het in mijn ogen geen cloud gaming maar gewoon een Steam model.

    HDD is prima zolang ik de garantie krijg dat die game vrijwel altijd te downloaden valt mocht er iets misgaan met je HDD. Games en content van 10 a 15 jaar terug staan gewoon op Steam. Dat kan ik van Microsoft content van pakweg 8 jaar oud niet zeggen. Ooit nog eens aan een aantal map packs weten te komen van bijvoorbeeld Halo 2 of MechAssault 2? O ja, die games kun je niet eens meer patchen naar de laatste versies. :emo: Nee, in dat geval heb ik iets meer vertrouwen in Steam als in Xbox Live.
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dan moet dat duidelijker worden gebracht :+. Nu verwacht ik ook dat ik geen discs meer nodig heb om games te spelen!
     
  19. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Cloudsaves vertrouw ik niet hoor, er kan zo een foutje zijn waardoor je alles kwijt bent. Ik wil het toch graag op mijn console hebben staan, een back-up in de cloud zou dan wel fijn zijn.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wie zegt dat XBL dan ook niet precies hetzelfde gaat worden als het helemaal zoals steam word. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina