1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Algemeen] Xbox One

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Zoals Delphiki al zei, dat is wishful thinking. ;)
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit is de precies de mindset van de console gamer die het juist net allemaal tegenhoudt. :)
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zit het eigenlijk met die accu pack? Ik hoor van mensen dat je die niet eruit kan halen...maar waarom dit klepje dan?

    [​IMG]
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het enigste wat erg lame aan dit hele cloud gebeuren is, is dat we onze XBLA games enzo gewoon niet mee kunnen nemen?! Dat is toch best wel insane... Ik heb een redelijk collectie en zou die waarschijnlijk nooit spelen op de Xbox One, maar het gaat om de gedachte!
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    'ik hoor van mensen' Van wie hoor je dit in godsnaam?
    Bijna niemand heeft die controller uberhaubt in handen gehad.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik,

    dat kan namelijk niet want Steam is geen platformhouder :+

    het is maar 1 van de vele aanbieders op een open platform

    Dus MS kan het licentiemodel wel over proberen te nemen maar de situatie en opties voor de gebruiker zijn totaal anders.

    Steam en Valve zijn zijn zo groot geworden juist omdat ze op een open platform alle concurrenten wegvagen het hun prijzen , software en service

    tuurlijk heeft steam ook probleempjes maar het is beter dan alle alternativen

    op de Xbox one zijn er geen concurrenten...

    het is een gesloten systeem waar de gebruiker dus overgeleverd is aan de platformhouder

    je ziet toch wel het verschil tussen tientallen mogelijke (platformonafhankelijke) digitale aanbieders op een open platform en 1 monopoly van een platformhouder op een gesloten systeem wat niet eeuwig mee gaat?

    Als je het gelijk wilt maken moet je valve ook de mogelijkheid geven om op de One een store te openen :+ En Origin en Amazon en GoG en noem ze allemaal maar op
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  7. Seh

    Seh Guest

    Je kunt ze toch spelen op je 360?
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee want die past straks niet meer in de kast, moet ruimte maken voor de One :+

    zeg nou zelf, dat de arcade games niet meegaan is toch een beetje matig..

    mijn hele account verhuisd toch ook mee?

    Ik snap dat het nu allemaal x64 is maar met 5GB kun je toch wel een VM draaien die mijn arcade voor me kan serveren? Dan switch ik wel even niet naar live NFL als dat helpt :+
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar vind het nog steeds te makkelijk om te zeggen dat het niet gaat werken. Misschien in een iets andere constructie maar het is mogelijk. Mede doordat de console publiek zoveel waarde hecht aan die disc zitten we nu waarschijnlijk gebonden aan een systeem die het net is. :)
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Leuk en aardig, maar ik zie ons dan gewoon 69 euro voor een game betalen. ;)
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach, het is meer het idee dat mijn digitale goederen niet mee verhuizen. Iets wat toch een gemiste kans is. De kans dat ik ze wil spelen is ook zo goed als 0%. Maar het is meer het idee en ik denk dat MS zoiets heeft van, tsja dat is kut voor je.

    Ik hou m'n 360 toch wel, maar als ik later samen woon met m'n vriendin... Dan wil ik niet 5 console's onder de tv in de huiskamer (en zij al helemaal niet!) Daarbij is het dan erg spijtig dat het kwa gaming (oude games) niet de complete ervaring bied, en mij dwingt om m'n 360 weer te pakken...
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Denk niet dat het console publiek perse gehecht is aan een disc maar voor een digitale download niet hetzelfde wil betalen als voor een disc versie.

    Wat dat betreft gaat het op PSN het laatste jaar met de vele sales al aardig in de goede richting. Zaten al veel topgames tussen die redelijk snel naar de launch flink afgeprijsd waren
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zoals ik zei ik vind dat te makkelijk. "Ik zie" mentaliteit houd het tegen om echt die stap te maken en echt het te proberen. En door die mentaliteit zitten we nu met de One waarschijnlijk met een half gebakken systeem.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Zie de post van Delphiki voor de verklaring. ;)

    Daarnaast, het is voor mensen buiten de US toch sowieso al een enorm incompleet systeem?
     
  15. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niks tegen cloud, Steam model (vind Steam geweldig) en noem maar op. De meer innovatie de beter. Het probleem is dat de uitwerking van de Xbox One erg tegenvalt.

    Het verleden heeft mij gewoon laten zien dat ik Microsoft niet met mijn content kan vertrouwen. Als ze gaan veranderen, des te beter, maar dan moet ik dat eerst zien, dan pas geloven. Kortom, ik ben sceptisch.

    Ik wil over 10 jaar gewoon nog die oude game met dat übergoede verhaal uit de kast kunnen trekken om het weer eens te kunnen spelen. Als dan blijkt dat dat niet kan omdat mijn console moet inchecken om de 24 uur en de service niet meer ondersteund word, dan word ik daar niet vrolijk van. Elke game is uniek, en die ervaring krijg je dus nooit meer terug.

    In tegenstelling tot het bovenstaande doet Steam het weer wel goed. Oude games van wel 10 tot 15 jaar staan erop. Steam hoeft niet elke dag even online te komen. Zo kan ik met mijn laptop weken zonder internet gamen met Steam zolang ik van te voren maar even online ben gegaan. De Xbox One moet elke 24 uur even online komen.

    Ook is het zekerder dat Steam nog steeds werkt op mijn pc over 10 jaar. Misschien niet op mijn huidige pc maar wel een pc. Als een game niet werkt op het nieuwste OS, is er vaak wel een patch te vinden. Zo niet op de officiële manier, dan wel op de onofficiële. En vaak zijn Steam games wel gepatched om op de nieuwere OS'en te werken.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    En zie mij antwoord daarop. ;)

    Precies die gedachte hadden de PC gamers ook toen Steam kwam. En zie hoe het nu is?
    Nu is het de heilige graal. Vind het gewoon te makkelijk om steeds "what if" te roepen. Zo schiet het natuurlijk nooit op. :)
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2013
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    omdat het console publiek gehecht is aan die disc zitten we nu met een systeem waar de enige functie van de disc nog is dat hij als transportmiddel dient?

    dat snap ik niet helemaal

    als ze rekening hielden met de wensen van het publiek hadden we deze discussie niet en geld die account gebonden activatie alleen voor digitale versies die we op day 1 voor minder dan de disc prijs konden kopen zoat iedereen lekker vanuit zichzelf naar dat Steam achtige model zou migreren :+

    want op die manier kan het namelijk wel werken

    Maar dan moet je de digitale versie ook echt aantrekkelijker maken
     
  18. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Gister zag ik een video van iemand die dat klepje open deed. Zat gewoon een batterij in. Geen AA batterij ofzo want het zag er apart uit.

    [yt]Ds1cCtIgSBc[/yt]

    00:25
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Jij snapt toch ook wel dat iemand die een monopolie heeft op een platform de prijzen controleert en dus nooit zulke lage prijzen gaat leveren als een Steam dat doet? Misschien dat ze af en toe een keertje een actie zullen doen, zoals recent, maar ik heb er een hard hoofd in.

    Daarnaast is het systeem buiten de US sowieso al zo incompleet als de pest. :+
     
  20. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik hoop het niet 8) Doe mij maar Rare.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina