1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemene Oblivion helpthread [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door C H i L, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat ie standaard dan op?

2. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    om van je vampirism af te komen, ging ik naar university of huppeldepup in imperial city, die gast stuurt je dan door naar castle skingrad, daar kon ik die ''koning'' maar niet spreken uiteindelijk toch gelukt, die vent stuurt je weer naar een vrouw ergens in het bos bij een rivier, zij is een heks en geeft je weer informatie als je haar 5 gems ofzo geeft. ik heb alleen die gems niet weet iemand waar je die kan halen/kopen

3. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    bij een mages guild of in de market district

4. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem met die eerste oblivoin gate te sluiten bij kvash wat moet je nou precies doen?

5. Ephax20

Ephax20 Xbox User

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek die recommendation van falcar in zijn kamer maar kan niks vinden? weet iemand wat ik moet doen?

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 simpele vraagjes :

1. Kun je gewoon van meerdere Guilds tegelijk lid zijn zonder dat dat problemen oplevert/gaat opleveren ? Zo ben ik nu lid van de Dark Brotherhood, maar ik zou ook graag bij de Thieves willen.

2. Kan iemand mij uitleggen hoe in godsnaam dat Persuade gebeuren werkt ? Ik weet dat de bedoeling is om iemand anders je aardiger te laten vinden, maar ik snap het hele systeem erachter niet. Is het niet makkelijker om zo'n spreuk van de School of Illusion te gebruiken, Charm geloof ik ?

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258

1. Ja, alle 2 kan. Heb ik ook en tot nu toe geen problemen mee gehad.

2. Tja, ik snap er ook niet zo veel van, als je wilt stoppen kan je niet stoppen en dan doe je eerst een compliment en dan grapje maar dan moet je ook dat ruzie zoeken en dat andere doen. En als je dat niet wilt kan dat niet je moet verdergaan. Vet raar maar het is me tot nu toe 1 keer gelukt bij een Orc. Die mag mij nu en vertelde mij veel informatie. :)

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Persuaden: druk op persuade, cirkel met in het middel een getal wat de procentuele disposition van de persoon ten opzichte van je uitdrukt. Je wil deze zo hoog mogelijk krijgen natuurlijk.

Vanaf het moment dat je op A - start drukt begint deze disposition te dalen.
    Nu, je ziet de cirkel met 4 delen. Elk kwart komt overeen met hoe je het 'fictief gesprek' kan leiden, waaronder admire, joke, etc...
    Je kan kiezen in welke volgorde je deze 4 kiest, maar je kan in elke persuasion round elke optie slechts 1x gebruiken.
    Je zal zien dat bij elk kwart je 'highlight' de gezichtsuitdrukking veranderd.
    Er zijn 4 mogelijke gezichten; loves it / likes it / dislikes it / hates it.

Vanaf het moment dat je nu de 'persuasion round' gestart hebt zal je zien dat elk kwadrant zich vult in het geel. Sommige minder, sommige meer.
    Hoe voller het kwart, hoe meer effect de uitdrukking die met dat kwart overeen komt zal hebben.
    Elke keer je een optie selecteert zullen de gevulde delen 1/4de kloksgewijs opschuiven.
    Het is dus de bedoeling dat je bij de 2 uitdrukkingen die voor die persoon overeenkomen met loves it / likes it probeert de volste schijven te nemen, en voor dislikes it / hates it, de leegste.

Dit klinkt misschien erg onduidelijk, en de handleiding is ook niet erg onthullend, maar save desnoods eerst en probeer persuasion dan uit. Het wijst zichzelf uit eenmaal je het doorhebt.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  9. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Heb hem gedaan (wist eerst dat gangetje niet te vinden, beetje dom. Maar ben rond drie uur naar binnen gegaan, (iedereen lag te slapen,) ben in hok gaan zitten met deur dicht, toen wait gedaan en op het goede moment hem laten vallen

vraagje over eerst missie van fightersguild in anvil.(ratten) heb alles gedaan totdat die dunmer zegt dat ik haar buurvrouw moet volgen ofzo, ga naar dat huis maar dat zit op slot en ze loopt ook nergens rond. Iemand?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is echt erg simpel, maar gemakkelijker uitleggen dan dit gaat idd niet. De draaischijf draait bij elke een keuze door. Speel tactisch en zorg dat de twee kwadranten met een zo'n gevuld mogelijk effect gekozen worden.

Voor de 4e keer over die difficulty-level. Kan ik die al spelend gemakkelijker en moeilijker maken en waar hebben jullie hem op staan?

11. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net de Mystic Dawn uitgemoord voor dat boek dat je moet hebben voor de mainquest. Alleen heb ik nu één probleem: ik kom met geen mogelijkheid meer uit de grot. Er zijn twee manieren naar uitgangen. Eentje is waar ik vandaan kom, maar die zit op slot en geen van de guards heeft volgens mij een sleutel. De andere weg (de weg die het rode pijltje aangeeft, dus wel de juiste weg zal zijn) is een een stenen muur, maar als ik die activeer krijg ik de melding dat het niet werkt. Wat nu?

12. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb het ook hier pas gehoord dat je blijkbaar de difficulty kan veranderen, eerst dacht ik zelfs dat het enkel over de pc versie ging.
    Toch wel wat vreemd dat je die tijdens het spelen willekeurig kan veranderen, wat rpg onwaardig misschien, als je niet voorbij een moeilijk stuk geraakt.
    Nuja dat maakt iedereen voor zichzelf uit, ik laat hem in ieder geval gewoon op default staan, ik zie niet in waarom ik hem nu al moeilijker, zeker niet gemakkelijk zou zetten.

Als je eenmaal een berg goed equipment bijeen hebt gekregen en je stats bijna allemaal 'maxed out' zijn kan het misschien wel eens een uitdaging zijn sommige mobs op moeilijk aan te pakken.

Edit: Shriko: Is dat niet de missie dat je met die kerel van de blades in de riolen onder Imperial City een afspraak hebt ivm dat 4de boek? Ik had ook moeite met de 'correcte' aangegeven uitgang terug te vinden, maar als je die trappen oploopt zodat je in het hoogste deel van het riool zit moet je normaal hier en daar ladders zien waardoor je het riool kan verlaten en uitkomt in de kelders van een v/d talrijke handelaars in Imp. City.
    Deze zijn wel dikwijls (altijd?) op slot, maar niet moeilijk te openen.

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Omdat je vijanden meelevelen vind ik het niet meer dan normaal dat je de moeilijkheidsgraad aan kan passen. Als je niet zo sterk bent op één punt, maar een aantal punten dan is het gewoon erg moeilijk om bepaalde stukken te halen. Soms zelf onmogelijk. Dan wil je niet constant daar op vast blijven lopen en het spel aan de kant leggen, omdat je niet verder kan. Dan is de oplossing om bv voor die ene missie de moeilijkheidsgraad wat lager te zetten briljant. Hulde! :+

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb geen flauw idee op welk niveau mijn game nu staat en ik las hier al dat de game bij meerdere mensen op het allerhardst staat, iaw vanavond even kijken en evt aanpassen.

15. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Het werkt net als in het echte leven!!
    Omkopen die mensen, en dan vertellen ze je alles!!
    Maargoed doe het dan ook wel alleen als het nodig is he!!_0/

16. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 simpele vragen....Ik ben ook pas net begonnen en een beetje rond gekeken in Imperial City. Is het nou de bedoeling dat ik dat Amulet eerst ga wegbrengen?

Ik probeerde ook een paard te stelen maar toen werd ik gesnapt en kwam ik in de gevangenis...daarna werd ik gevraagd om de Thief Guild te joinen...Ik heb toen de rode pijl gevolgd maar kon de plek niet vinden waar ze naar vroegen... weet iemand waar het inde buurt is?

Hoe zit het met slapen? Moet je elke dag slapen en waar is het goed voor?

EN wat is trouwens het verschil tussen een groene en een rode pijl op de radar?

17. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Niets is de echt 'de bedoeling' in Oblivion. Wil je dat Amulet bezorgen en zo verder gaan met de mainquest? Fijn, maar je kan ook eerst wat in Imperial City rondhangen, de wereld verkennen, een van de vele guilds joinen en quests ervoor doen, etc.
    Je moet in elk geval niet slapen, je regent er hp/mp door en dat is alles, behalve als je 10 major skills verhoogd hebt moet je slapen om je level te verhogen.

Ps: als je echt een paard wil in het begin van het spel moet je gewoon het eerste deel van de quest doen, namelijk dat amulet naar die abdij brengen, daar mag je een paart 'lenen' (=houden).

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Kom je via de mainquest langs alle 16 poorten?

19. ramon0598

ramon0598 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag zelf weten wanneer je die amulet naar Jauffre brengt, hij geeft je dan de volgende opdracht, ook die mag je doen wanneer je zelf wilt.

De Thief guild ben ik nog niet heen gegaan.

Als je genoeg Skillpunten hebt vergaard en je gaat slapen kun je een level omhoog gaan, slapen is verder goed om je Stats te vullen, verder heeft het geen nut. De Thieves Guild en de Dark Brotherhood komen pas bij je als je hebt geslapen.

20. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje, hoe recharge ik enchanted wapens of items? Of naja waar is meer de vraag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina