Algemene Oblivion Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door C H i L, 5 apr 2006.

1. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En is een drain equivalent aan disease dan?

Maar ik ga maar eens aan de slag met Restore potions!

Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  2. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een disease doet niets anders dan bepaalde attributes drainen, zelfde principe dus.

3. Speaker

Speaker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die Downloads er nah nog nie, die kut usa´ers hebben ut nu al een maand ofzoow, zoow moeilijk is ut toch nie om zoow iets in europa oowk online te zetten...
    Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de 360 een kutding is wat ik beter in de winkel had kenne laten staan, weinig games, games waar je gestoord van wordt omdat die spleetogen moeilijk moeten doen met betalen en instalaties en weet ik veel wat nog meer(FFXI)

Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  4. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar je een black soul gem kan vinden?

5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    *is ook al op zoek:eek:

6. *360*

*360* Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jippie! Ik ben afgelopen weekend er eindelijk uitgekomen. Nu kan ik pas echt genieten van Oblivion. Al die mooie steden en omgevingen *)
    Slapen is trouwens ook al goed gelukt.
    Ik ben nu trouwens bezig in de arena van The Imperial City. Heb al iets van 3 tegenstanders verslagen en daarmee 2 achievements unlocked :)
    In het begin was ik vooral bezig met de main quest, waar ik stopte was in Kwatch. Ik had daar al in dat ene grote gebouw gekeken waar zo'n man was die zei dat ik buiten in het kamp om Kwatch moest zoeken naar mensen ofzo... Mijn vraag is nu: Is het niet erg dat ik hier even van af ga? (bijv. omdat Kwatch dan nog meer wordt verwoest, en dat het op het laatst dan niet meer lukt ofzo...)

7. mvdlit

mvdlit Have always fun!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt helemaal niet uit. Ik ben daar nu namelijk ook gestopt ik had geen zin om er verder mee te gaan :p maar ik heb iig nog nix gemerkt.

8. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Enchanting
    Black Soul Gems
    Regular Soul Gems can only trap creatures, not NPCs (note that some creatures, like Dremora, are actually classed as NPCs). During the Arcane University Necromancer's Moon quest, you learn the Necromancy technique to turn a regular Soul Gem into a Black Soul Gem, which is capable of trapping NPC souls. That same information is provided here.

Once you have a filled Black Soul Gem, it is used exactly like a regular one. A Black Soul Gem can hold as much as a Grand Soul Gem (1600), but it is much easier to fill since any humanoid is 1600 units!

Things you need to make a Black Soul Gem:

empty Grand Soul Gem
    method of casting Soul Trap
    How to do it:

Go to a necromancer dungeon (see end of Notes for the list).
    On the outside, look for a white altar draped in red cloth.
    Rest until evening. Starting at midnight on one day of the week, a beam of light will shine down on the altar and persist for 24 hours. It will appear once every week. If you don't see the beam of light, you've arrived on the wrong day. Keep resting in 24-hour periods until it shows up.
    Activate the altar like a container and place an empty Grand Soul Gem inside it.
    Cast Soul Trap on the altar.
    Retrieve your Black Soul Gem.
    Notes:

Be sure to bring several Grand Soul Gems whenever you do the ritual, to save time. You must cast Soul Trap once for every Grand Soul Gem inside the altar.
    During the Necromancer's Moon quest, you will be sent to Dark Fissure specifically. At 1 AM on Middas, a necromancer will arrive to create a Black Soul Gem - you must observe this event to advance the quest. Afterwards, you can steal his new Black Soul Gem from inside the altar, and use it to soul trap him. Sort of ironic justice. If you have more empty Black Soul Gems, enter the Dark Fissure and fill up on the necromancers within.
    If you want to Soul Trap more humanoids, check out the Ayleid ruin called Garlas Agea - it's full of necromancers. It is located about midway between Kvatch and Anvil, down a hill to the south side of the road. It is a fun fight for a low-level character and can be profitable in terms of potions and books looted. However, Garlas Agea does not have an altar.
    The hastily scrawled note that directs you to Dark Fissure lists four locations: Dark Fissure, Fort Istirus, Fort Linchal, and Wendelbek. There are altars at all four of these. Dark Fissure is southeast of Cheydenhal. Istirus is south of the road between Skingrad and Kvatch. Linchal is a bit northeast of Kvatch. Wendelbek is on the north shore of the Panther River.

Dus met een lege grand soul gem naar een Altaar in een Necromancer's cave gaan. 1 dag in de week schijnt er rood licht op. Dan doe je de Grand soul gem erin, cast je soultrap op het altaar... En voila: een black soul gem (zelf nog niet geprobeerd, en wordt ook uitgelegd in een quest voor de mages guild) :)

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit bij de arena vast bij die twee wood-elfs, kom er maar niet voorbij. Ben maar een andere quest gaan doen om eerst sterker te worden (nu level 9 dark elf).
    Stomme is, is dat ik de arena ben gaan doen omdat ik een quest voor de DB niet voltooid kreeg, de quest waar ik iemand moet vermoorden in de gevangenis. Ik wil eerst een spell hebben waar je tijdelijk onzichtbaar mee kan worden (chameleon toch>?)
    Dus nu maar de quest van de gray prince aan het doen, schiet lekker op zo. :+

10. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    hi,

ik ben nu vampire maar ik wil er heeeeeeeel graag vanaf!
    ik kan dit doen bij zo'n heks maar die wil er wel 5 grand soul gems voor hebben|:- .
    weet iemand waar ik deze dingen kan vinden?

alvast bedankt_O_ _0/

11. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Enkele mages guild members verkopen ze , moet je wel lid zijn. En veel geld hebben...

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben in een bepaald Tomb, weet de naam niet meer maar hij lag aan de oostkant van The Lower Niben, als je vanaf Leyawiin vertrekt. (Volgens mij de Amelion Tomb) In die Tomb heb ik deels het pantser van Brusef gevonden. Ik heb de Boots, het Cuirass en het Shield. Ik weet waar de Gauntlets liggen, maar als ik de gang in stap waar die liggen stort de gang een meter of twee voor me in. Dit is verder geen probleem om die Gauntlets te pakken, maar ik heb gezien dat er aan het einde van die gang een Chest is. Die Chest kan ik niet bereiken omdat ik niet weet hoe ik er voorbij kom, of hoe ik de stenen kan vernietigen. Ik vermoed dat er in die kist de Greaves of zijn Longsword ligt.
    Weet iemand hoe ik zowel de Gauntlets, de Greaves en het Longsword kan krijgen zonder dat die gang instort? Want ik wil dus die Chest aan het einde van die instortende gang wel openen.

13. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    ik moet ene wuest doen waarbij ik iemand moet overhalen om mij te doden met een bepaalde mace, maar als ik dit doe krijg ik de hele tijd de message dat ik het niet goed gedaan heb. Iemand die het wel heeft gedaan?

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Die daedric quest toch? Wacht tot hij bij het graf van zn vrouw is, drop die bijl daar ergens neer en daag hem uit door hem bv met hand-to-hand even af te slagen. Je mag hem natuurlijk niet doden.

Daedric quest walkthroughs vind je ook op GameFaqs en UESP.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Iemand?

16. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal lopen er meer wegen naar rome. Daarmee bedoel ik te zeggen . zijn er geen andere routes? Anyway boobytraps werken altijd door een activering. Soms is het een touwtje dat over de grond is gespannen. Dan zou je gewoon kunnen springen. Soms is het een druk knop dan kun je er simpel omheen of overheen .In jouw geval denk ik dat je misschien er naar toe moet sluipen.

17. praetorian

praetorian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT: shit dubbelpost.
    als iemand em weg kan halen....

18. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ey, ik heb een azura star, van die soul gems,... allemaal zaken om wapen te rechargen,...(of wat kan je er anders mee doen?) Maar hoe moet je zo'n soul gem vullen? Want de lege verkoop ik altijd. Ik heb ondertussen ook veel grand soul gems. En die azura star had ik door een quest van zo'n shrine te doen gekregen. Maar ik weet niet hoe ik die kan vullen,... Ik denk dat ik coole dingen mis(niet weet...)

19. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0

Als je gewoon op je map kijkt dan ga je naar die map van het gebouw waar je momenteel bent en daar kan je als het goed is alle gangen wel op zien anders is het een boobytrap_0/

20. numericword

numericword Dutch Vengeance

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ze vullen, met 'soul trap', als je die op je wapen hebt of als spel gebruikt net voordat een creature killed, komt de ziel in je soul gem of azura star.

Deel Deze Pagina