1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemene Oblivion Helpthread [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door C H i L, 5 apr 2006.

  1. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb dit spel pas sinds vandaag dus vandaar.

    Als je aan het begin uit dat riool komt, waar de fuck moet je dan heen? Ik moet een of ander amulet afleveren maar ik heb echt geen flauw idee waar.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Uh.. Duhúúh! \o/
    Hehe, eindelijk heb je het door. ;)

    @ Jerreby, Druk op B, dan ben je in je inventory, ga naar je landkaart en je ziet waar je heen moet. Overigens heb je onder in het beeld als je aan het spelen bent een kompas. Waar je heen moet is aangegeven met een rood pijltje. Dus die moet je volgen.

    Ik zou eerst even naar de Imperial City gaan, aanmelden bij de Arena om geld te verdienen, wat spullen kopen en dan aanmelden in Chorrol bijvoorbeeld bij de Fighters Guild voor gratis wapens en een mooi harnas + een slaapplaats en questen voor geld. :b:
     
  3. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Bedankt voor je antwoord :).

    Ik heb net trouwens al in de Imperial City gewees. Ik ging dus ff een deur openen, moest ik de cel in. Ik kon dus kiezen uit: vast zitten, geld betalen of gewoon vechten. Ik ging dus vechten, kwamen alle bewakers achter me aan \o/. Heb het gelukkig overleefd. Als ik nu in die stad kom, word ik dan weer aangevallen?
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    8)
    Waarschijnlijk ben je een deur in geweest waar je niet in mocht. Dit stond aangegeven als de cursor rood is. Dat is dan dat je iets steelt/iets opent wat niet mag.

    Volgende keer dat je daar komt wordt je niet aangevallen, maar wel aangesproken. Doe dan sit in jail en ga slapen op het bedje in de gevangenis en je bent weer vrij. Aangezien ik denk dat je weinig geld hebt en veel bounty kan je je straf niet afbetalen.
     
  5. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Oke, mooi.

    Moet nu dat amulet afleveren aan die zoon en volgens mij weet ik al waar die zit :thumbs:. Vanavond maar weer is lekker door gamen.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Het is niet zo leuk om gelijk de mainquest uit te spelen, teminste ik denk dat je dat nu aan het doen bent.

    Mijn tip:

    Ga lekker veel side questen doen, paar guild hier en daar, en ga niet zo snel die Main Quest uitspelen aangezien die heel kort is. :'-(
     
  7. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik weet me god niet waar je het over hebt 8). Waar vind ik die 'side-quests'?

    Owhja, hoe ga je een lvl omhoog? Ik heb nu ongeveer 4 uur gespeeld en ben nog steeds lvl 1 =(.
     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Spreek gewoon met mensen in een stad/dorpje, en dan zal je soms zien dat er een quest toegevoegt is in je journal. (Quest = Missie)

    Met level omhoog gaan moet je je skills trainen.
    Het level up gaan draait hier het meest om je 7 gekozen Major skills.
    Ik weet niet welke jij hebt, maar ik zou je deze aanraden:

    -Athletics
    -Acrobatics
    -Heavy of Light Armor
    -Blade
    -Block
    -Sneak
    -Speachcraft/Security

    Maar in iedergeval, als je lvl omhoog wilt gaan moet je die 7 skills die jij hebt gekozen, NIET DIE HIER BOVEN STAAN, want jij kan andere hebben gaan trainen. Als je lvl up gaat hoor je een geluidje ( :D ) en staat er rechtsboven in beeld dat je lvl up bent. Heb je dat gemist, dan zie je een icoontje onder in je beeld ergens staan dat je lvl up kan. Hiervoor moet je een bed gaan zoeken en gaan slapen. Zo kom je level up. :b:
     
  9. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zit nu bij de Thief guild als het goed is. Moet nu een quest doen zodat ze me kunnen testen.. 2 mensen moeten uitgeschakeld worden en dan zit ik erin ofzoiets.
     
  10. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet een dagboek stelen uit een huis, je moet gewoon heel snel naar dat huis dat aangegeven staat gaan en dan even lockpikken, naar binnen gaan en dan het dagboek pakken, voordat die andere 2 mensen het doen.
     
  11. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat wijf had hem al gestolen dus had ik het van haar gestolen. Inmiddels officiël bij de guild 'Thiefs'.

    Kan iemand mij misschien vertellen waar ik vijanden vind om te lvl'en? Ik heb zowat heel het landschap doorzocht en ben maar een paar wolfjes/ratten tegen gekomen..
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zoals je misschien weet zijn het overgrote deel van de dieren/monsterwereld ook "gelevelscaled" naargelang je karakter. Door gewoon doorheen bossen te trekken zal je inderdaad niet erg snel levelen, een beter alternatief is dan nog de gold road af te lopen doordat je daar redelijk wat bandits tegenkomt. Sowieso kan je om te levelen best grotten en ruines bezoeken.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Volgens mij weet jij ook dat dat een kut systeem is. Niet die grotten in gaan, maar de methode ''levescale'. =(
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga juist wel grotten e.d. in. Je vind veel kleding, wapens en spullen, er zijn veel tegenstanders en je gaat dus snel een level omhoog. Ik had dat op m'n 1e echte game ook gedaan, geen enkele Quest gedaan en lvl. 27. :D
     
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Het is wel grappig, maar voor mij wordt het té eentonig. Ik heb alle spullen,kleding en bijna alle ge-enchanted dingen al. Maar ik zei niet dat ik die grotten etc stom vond..
    ik zei:
     
  16. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ook bezig voor de skeleton key. Maar bij wie in Leyawiin moet ik om die dieven vragen? Niemand weet er iets over...
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Probeer Guards,Zwervers en andere lui. Ik dacht dat de Guards het wel wisten.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nope, m'n neef was bij me toen we die Quest deden, en echt niemand wist er iets over. =(

    Dan maar verder zoeken, ik weet wel wie het gejat heeft, maar ja, die kan ik pas afluisteren als het Journal een update heeft gehad.
     
  19. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet het eerst aan de Guards vragen, kies dan het topic 'Leyawin' dan vertelen ze dat er 2 zwervers erover hebben gepraat. Ga dan naar Weebam-Ja's huis, praat met hem over die 'Nocturnel Eye' hij zegt dat ie er niks over weet. Ga daarna in de hal staan en luister ze af en dan krijg je de questupdate. \o/
     
  20. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ondertussen gelukt...

    Alsnog bedankt.

    Wel heb ik nog een andere vraag: In het kasteel in Chorrol is dat schilderij gestolen, maar ik kan er niet achter komen door wie.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2006

Deel Deze Pagina