Net paar rondjes gespeeld en moet zeggen dat deze game gewoon prima in elkaar zit. Grafisch niet het beste maar gameplay doet het gewoon wat het moet doen bij AVP. Het pakt het briljante van de allereerste en maakt het nog beter. Mensen die het gaar vinden hebben dus blijkbaar nooit een ouder deel gespeeld.
Ik heb het een uurtje gespeeld en ben nog geen predator geweest, maar ik vindt toch dat er veel potentie in zat, en dat ze dat niet hebben benut. De map is zeer klein en niet indrukwekkend mooi of sfeervol.. combineer dit met het run and gun gameplay en je hebt eigenlijk gewoon quake/unreal in een alien VS predator jasje. Ik vind de demo dan ook zeer ouderwets aanvoelen. Ik snap best dat dit ze een successvolle alien game hebben gemaakt vroeger, maar ik ben bang dat ze iets te veel daar op voort borduren. Grafisch is dit niet erg sterk nee.. maar als de gameplay in orde zou zijn zou dat niet echt een groot probleem zijn. Geluid.. vindt ik erg slecht.. de geluiden van de guns met name. Dat kan gewoon niet meer, net alsof ze mono een klappistooltje hebben opgenomen en die sample maar gebruiken voor de guns.. bah. Vindt dit erg jammer.. de filmpjes deden me geloven dat we wel echt wat bijzonders zouden krijgen, maar telkens doken er ook weer gameplay filmpjes op en ging ik weer twijfelen of het wel goed zou worden.. de demo bevestigt voor mij helaas, dat ik deze game niet zal kopen. Hadden ze maar wat sjieker gedaan.. wat meer rustigere gameplay genomen a la splinter cell (bijvoorbeeld) waarin taktiek gewenst is en niet alleen maar rondrennen en moorden om het leven... het quake gehalte is mij gewoon te hoog en dat maakt het ouderwets.
Ik vind de demo juist tof, de sfeer zit er goed in en het speelt lekker als je het eenmaal een beetje door hebt. Als Marine vond ik het tofst, met het bekende sensor geluidje door die donkere gangen lopen, en als een gek schieten als je iets ziet. Met de Alien was vrij moeilijk vond ik, maar het was wel tof om over muren te lopen en anderen te besluipen. Balans lijkt ook wel in orde, ben zelf met de Marine 2e geworden, en met de Alien had ik ook nog wel een paar kills. Met de Predator heb ik nog niet gespeeld. Grootste minpunt vind ik dat het potje gewoon stopt als de host weg gaat.
Net weer even een paar potjes gespeeld en eindelijk was ik Predator. (misschien dat mensen dit al weten, maar je kunt wel kiezen wat je wil zijn. Net kon ik kiezen tussen predator of marine). Sfeer zit er heel goed in vind ik ook, heel erg cool als je om je heen al die alien geluiden hoort, zo'n grom-geluid als het waren, vind ik echt dope gedaan. Ook zijn de twee verschillende views voor Predator erg vet gedaan en het cloaken werkt goed, aliens renne je gewoon voorbij. Zoals ik al eerder zei...een iets interessantere map, tactischre map en teamplay, en het kan wel eens heel erg vet worden. En inderdaad, toen ik marine was...en je die HBS als een gek tekeer hoort gaan en je ziet dingen voor je...begin je inderdaad als een bezetene te schieten, heerlijk.
Hehe. Krijg gewoon zin om de Alien Quadrology box erbij te pakken en vooral Alien en Aliens aan te gooien,met geluid hard! Blijven topfilms.
Moeilijk? In paar minuten had ik 12 kills en was ik 2 keer doodgegaan. Die marines steek je 2 keer en dood. Schieten ze op je ren je weg want je bent toch zo snel als wat. Vond het alien spelen wel leuk, vooral omdat je die geluiden kan maken. Maar er is bv niks om dat zuur te spuiten, zou wel vet zijn. En het irriteert heel erg dat je eerst op RT moet drukken voordat je tegen een muur kan lopen. :{
Enige mindere bij Alien was dat het PS3 knoppen zijn. Dus LB en RB die je voor attacks gebruikt ipv LT en RT.
Auto transition aanzetten voor Alien is echt veel beter, maar hebben jullie ook toch regelmatig connection problems tijdens de demo? Wat dan vrij gauw eindigt met connection time out?
ALIENSSSS Kan de demo niet downen (heb silver),maar wel een paar trailerts gezien, en die geluiden van die guns zijn gewoon van de alien films wat voor mij wel een pluspunt is.. weet verder niet wat ik van de game moet denken, het is van..Rebellion. Na Rogue Warrior weet ik niet of dit nou echt een goeie game wordt.
De makers van Rogue Warrior? Hmmm...dat zou je niet zeggen.Ik snap waarom mensen het ouderwets vinden aanvoelen,maar dat stoort mij totaal niet. Nee ik ben de demo echt cool gaan vinden, ik ben benieuwd naar de volledige game. 8 maps zijn niet veel,maar als die echt heel cool zijn...is dat voldoende denk ik. We zullen zien, hoe dan ook vind ik deze lang niet gek.
Dit is echt zo een game die later uiterst vermakelijk blijkt te zijn. Maar menig mens is hier een beetje verwend merk ik.
Hmm.. weer een paar potjes gespeeld en als alien en predator kan dit zeker wel vermakelijk zijn. Zo heeft de predator toch wel gave dingen, zoals cloak die echt werkt zolang je maar stilt blijft staan.. heat vision, etc. Maar ik blijf erbij dat het quake/doom gehalte te hoog is (rennen door smalle gangetjes in een hoog tempo en maar moorden tot de tijd op is). Ik ga eens kijken wat voor game modes er nog zijn.. team deathmatch? last man standing? En de resterende 7 maps zullen toch wat groter moeten zijn en wat minder doom-achtig wat mij betreft. Het is allemaal niet slecht, maar het kan me niet echt overtuigen... met zo'n franchise en dit concept had ik liever wat beters gezien.
Toch snap ik deze demo niet. Dit is toch juist een game die het van de diversiteit en de spanning moet hebben? Waarom releasen ze dan een multiplayer demo? bovendien had er ook wel een tutorial bij gemogen. Ik heb een tijdje lopen kloten maar ik ben er nog niet achter hoe ik van mannetje moet wisselen en als de graphics dan ook nog eens tegenvallen dan haken er gewoon een hoop mensen af en dat is misschien zonde want ik lees ook goede berichten.
Zoiezo wordt er in deze demo de FFA deathmatch mode gebruikt, dat was niet al te slim omdat je dan de species deathmatch nog niet hebt gezien (Marines vs Aliens vs Predators) en de modes zoals survivor (Denk aan horde mode of nazi zombies) en ook predator hunt en infestation (1 predator tegen groep marines en als je hem killed dan mag je als predator spelen. Infestation is 1 alien tegen groep marines en elke marine die sterft wordt een alien) Dus dat is wel jammer.. Verder vindt ik het spel heerlijk. De map is niet het meest optimaal voor mijn favoriete species (Predator) maar er zit een map in het spel die echt bijzonder is : Die piramide uit AvP 1 en die veranderd om de 30 seconden van samenstelling!