Elke dag wordt het gekker in dit land lijkt het wel... Vooral die laatste zin "Het OM stelt dat criminelen er niet op achteruit mogen gaan en hecht waarde aan de beginsituatie. ". Kan het nog zieker? Criminelen mogen niet achteruit gaan op hun situatie door hun activiteit? Als een inbreker een platte TV van 5000 euro uit je huis jat krijgt en hem verbergt, krijgt hij later als hij gepakt wordt nog de voorrij kosten van zijn busje vergoed. Criminaliteit.. leuker kan Nederland het niet voor je maken dacht ik zo! Ik ga maar even een machine geweer aanschaffen en er overvallen mee plegen, krijg ik in ieder geval, als ik dan gepakt wordt, het geld van mijn wapen nog terug.
Rare wetgeving, mjah ik zie wel een kleine reden waarom ze het zouden doen; om later niet met een grote schuld te zitten als ze vrij komen uit de gevangenis. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen.
Opzich zit er logica achter de denkwijze van het OM maar helaas zal dit waarschijnlijk ook niet het gewenste effect geven. En helemaal niet bij de bevolking, ik vind het ook schandalig. Dat ze bijvoorbeeld een moord wapen gedeclareerd krijgen. Maar goed ik vrees dat Nederland nu nog verder afzakt... Het gaat echt niet goed met dit land... Maar ja mocht je ooit een pistool kopen wat troep is, en je wilt je geld terug: Niet terug brengen maar gewoon ff snoepje mee jatten en laten arresteren...
€ 2000,- voor een wapen. dan wordt je af gezet. voor € 250,- heb je er ook al één. en nederland wordt steeds raarder ja. laatst was er ook een dief gepakt. die had een tv of radio ofzo gejat en na een week werd hij op gepakt. maar de tv/radio mocht hij houden, omdat hij zei dat hij er zo gehecht aan was geraakt...
Echt bizar, wanneer je dus een moord pleegt met dat wapen en je slachtoffer misschien wel half verlamd maakt... Hoe krijg je die nog terug in de beginsituatie? Slaat werkelijk nergens op. Zoveel leed voor de slachtoffers en de crimineel krijgt dan wel z'n verdiende straf, maar kan ondertussen wel de onkosten voor het misdrijf zelf declareren. Hoe verzin je het? De volgende keer kopen ze gewoon een vet gepanserd busje waarmee ze een bank binnen rijden, want het busje kunnen ze toch vergoeden... Dus ze kopen gewoon steeds beter en sterker spul voor de misdaad zelf, ze krijgen het geld toch wel. :{
Waar slaat dit op. Ik ga even een bank overvallen. Hoe diep kan je zinken om het bedrag voor bijvoorbeeld het kopen van een wapen terug te geven. Dan spoor je gewoon niet.
Pff dit is weer lekkker Nederlands weer. Het is bijna ongelofelijk. Misschien kon de 46-jarige man beter zelfs nog een Abrahams tank kopen en de Nederlandse bank een bezoekje brengen. Kon hij de paar honderdduizend nog declareren ook.
Nou had ik al het idee dat je hier in nederland beter crimineel kan zijn omdat je meer rechten schijnt te hebben. Nu wordt dat dus ook nog bevestigd imo. Krommer kan het toch niet he. Het is idd ook zoals Banjy al zegt. De mogelijkheid om een moordwapen te kunnen declareren is echt te gek voor woorden. Het mooie van de hele situatie is nog dat als je als slachtoffer schade heb je maar moet afwachten of de verzekering dat dekt. Want dat kan je niet declareren bij de regering.
Volgens mij is die wet er al een tijdje hoor... En zo gek vind ik het hier nog niet. Nog steeds prima naar mijn zin. Alleen zo jammer dat in Nederland al die elektronicashit zo duur is. Voor de rest niks te klagen hier.
en tis nog waar ook... tsss wetgeving van tegenwoordig, paar pistolen geweren op de kop tikken fake mislukte overval doen 20.000 euro declareren en maandje of wat de gevangenis in
Ik las het vanochtend ook in de krant... ik las het met de grootste verbazing!! Voor de tweede keer ging ik het stukje lezen, want ik kon mijn ogen niet geloven!! Echt belachelijk, waar gaat dit over. Zometeen mogen ze ook nog hun bivakmutsen en kleding aftrekken als het zo doorgaat. BELACHELIJKE ONZIN!!
Omfg. Ik word echt ongelukkig van zulke berichten. Wat denken ze wel niet hier. Stom, idioot, belachelijk, etc. Hier een mooie Quote van Herman Eetgerink uit de Telegraaf: Amen.
Je zal maar ouder zijn: Je krijgt te horen dat de boef die jou zoon/dochter heb afgeschoten de gun vergoed krijgt. Dan ga je zelf toch ook flippen en zoon ding kopen om die vent af te knallen ? Hier word Nederland arm van ! Ik mag die gast niet: ik koop wel een pistool want het word toch vergoed. Nou goeie wet hoor jongens ga zo door !
Jongens allemaal een mes kopen en iemand neer steken. Dan krijgen we nog het geld van het mes terug. Wat is dit nou weer voor onzin? Gewoon je rivaal vermoorden en iets betalen maar dat is maar de helft want je geweer kostte 3000 en je moet 6000 betalen. Hoe idioot. Ook zon een: ik moet 300 betalen maar die blaffer kosste 400. He meneer de rechter, die wil ik vergoed hebben want de kogels zijn op. Jaja meneer zo win ik alleen maar geld. Nederland heeft er weer een hele 'goede' wet bij.
Zo heb je in de states extreme rechtzaken (waarbij om de stomste dingen miljoenen, dan wel miljarden schadeclaim uitgesproken wordt), maar welke idioten zijn met deze wet akkoord gegaan. Dan kunnen ze net zo goed meteen gratens wapens uitdelen op het bureau.
2000 euro voor een pistool? nou nee hoor. Dat betaal je nog geeneens voor een magnum of een desert eagle. Dus mag hij mij vertellen welk pistool 2000 euro kost.
2000 euro betaal je nog geeneens voor een deserteagle...whahaha. Gast, die dingen schijnen hier niet bepaald in de winkel te liggen ...dan gaat de marktwaarde iets omhoog. Plus het feit dat dit geen counterstrike is met counterstrike prijzen....als ik iets weet van wapens is dat die dingen idd zeer duur zijn. Voor een professioneel pistool tel je met gemak meerdere 1000den pleuros neer. Maar dat ter zijde. http://www.ozarkguns.com/pistols/de/desert_eagle.htm Ontopic: Ik begin echt steeds meer respect te krijgen voor het Amerikaans erechtssysteem. Zero tollerance en het slachtoffer mag zich tenminste verdedigen. Vorige week dat ongeluk met die gedode Ali e B en dan dit weer...ik wordt er een beetje misselijk van. En dan nog iets. Hoe kan die crimineel nou de waarde aantonen die hij er voor betaald heeft?? Het is toch niet zo dat hij er een bonnetje bij heeft gekregen .