1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles over Rareware's nieuwe 'Viva Piñata'

Discussie in 'Algemeen' gestart door Mirik, 15 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rickyoung

    Rickyoung Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em gister voor het eerst eens in de xbox360 gedaan, was te veel bezig met GOW, maar moet zeggen dat dit ook vrij verslavend is !!

    Leuke game, leuke beestjes, op de een of andere manier erg aantrekkelijk :D
     
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Hoe kom je eraan?
     
  3. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik twijfel tussen deze en CoD3.
     
  4. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Echt hoor. waarom willen mensen (met uitzondering van onder de 10) dit spel kopen? Komop! als je zo oud bent wil je tog veel liever iets anders, dan gras zaaien en koeien fokken? ik snap er echt geen aars van.
    leg dat mij eens uit?
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Min eerste reactie over deze game was ook niet erg postief, maar nu lijkt het me wel grappig om een soort van pinata wereld in balans te maken. Eindelijk weer een spel waar ik een beetje rustig van word.
     
  6. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    is de game al uit?? :eek:
     
  7. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het meer als een hotel managen
    zorgen dat er zoveel mogelijk klanten overnachten
    je klanten zoveel mogelijk service aanbieden

    dat hele managen gedoe
    spreekt me echt aan
     
  8. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    in USA
     
  9. Hvc.

    Hvc. keep ya Head Up..!

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    0
    En kan Rickyoung de game nu al in huis hebben?
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Import of omgebouwde xbox,
     
  11. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    hoeveel verschillende pinata's zijn er eigenlijk ongeveer ?
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    bron: http://www.xbox.com/nl-NL/games/v/vivapinata/
     
  13. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk veel achievements heeft deze game weer... Naja, heb je wat te doen he :)
     
  14. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil jullie nu alvast WAARSCHUWEN voor de naar mijn mening MINPUNTEN in de game.

    Ik bespreek er hier 3, met uitleg, om jullie alvast voor te bereiden op de game-ervaring, om teleurstelling te beperken. Don't get me wrong, ik kijk al maanden uit naar deze game. Ik heb flink gesurft, en hier een kleine overview.

    1) Er is een ITEM-LIMIT in je pinata-tuin. Uitleg.

    Ja, helaas, dat lees je goed, het bestaat nog! Dit komt rond je 20ste level als koude regen op je neer, wanneer blijkt dat je NIET de vrijheid hebt alles in te richten naar eigen smaak. Reken er op dat je ongeveer slechts 20 verschillende pinata soorten in je tuin zult hebben rondlopen, van elk soort minstens 2 voor voortplanting. Ook zul je de tuin niet zo vol kunnen inrichten als je waarschijnlijk zou willen.
    Op den duur komt de message binnen dat je aan je item-limit zit. Wham! Dan ontstaat de idiote gameplay-kronkel, dat je 1 stukje hek of 1 bloempje moet verkopen om een niew huis te kunnen bouwen voor een pinata, omdat allen als 1 item worden gezien. Het moment waarop je zeer economisch met ruimte en item-hoeveelheid om zult moeten gaan, het moment waarop het spel waarschijnlijk veel van zijn spontaniteit verliest. Ik vind het echt betreurenswaardig, dit was dezelfde reden waarom The Sims voor de PS2 een complete afknapper werd. Echt, dat IS een hele idiote, onnatuurlijke gameplay-kronkel. Helaas word je dus geleefd.
    Om dit enigzins op te lossen, heeft Rare besloten je 8 TUINEN te geven, waarin je items en pinata's van de een naar de andere tuin kunt overbrengen. Maar zeg alvast maar dag tegen het droombeeld alle bijna 70 soorten pinata's in 1 tuin rond te zien huppelen, of alles werkelijk in kunt richten zoals jij wilt.
    Op het moment dat het item-limiet is bereikt, zul je ineens je over-enthousiast mooi knus ingerichte tuintje moeten gaan afbreken, om item-ruimte te creeren. Hmmpff. Tenzij je met een kaal landschap wilt leven, omdat al je item-ruimte zich bevind in het kleinere stuk land waarmee je begon. Zulke verhalen heb ik al meerdere malen gelezen, van gamers uit amerika.

    2) Je zult je liever niet moeten binden aan je Pinata's, zoals je eigenlijk zou willen. Uitleg.

    Ja, dat zou je wel doen in eerste instantie, je kunt je favoriete pinata's namem geven, en volproppen met accesoires om hen persoonlijker te maken. Je zou ze van het begin tot je laatste gameplay-uurtje in je tuintje rond willen zien lopen.
    MAAR, op den duur komen veel pinata's onvermijdelijk met elkaar in gevecht, waardoor je waarschijnlijk besluit er een aantal te verkopen. Als dat niet het geval is, kom je er achter dat het verkopen van Pinata's een van de grootse inkomstenbronnen is.
    Als je op het begin je wurm-pinata nog een liefkoosnaampje als 'whimpy' gaf, en hem een leuk petje opzette, zul je op den duur besluiten ze alleen nog maar een cijfer als naam te geven.
    Je tuin is voor een groot deel min of meer een foktuin om aan inkomsten te komen. Het geeft ineens een hele andere emotionele draai aan de game, en het zal je zwaar vallen je eerste pinata die je al zolang hebt rond zien huppelen te verkopen. Dit is een beetje ontactvol gedaan naar mijn mening.

    3 ) Je zult er rekening mee moeten houden, dat je regelmatig je tuin op de schop moet gooien wegens de beperkte werkruimte in je tuin. Uitleg.

    Ik zag het persoonlijk voor me dat ik aan elk takje en plasje water in de tuin, aandacht zou besteden om een fantastisch eindbeeld te creeren qua layout. Maar helaas, om sommige pinata aan te trekken, zul je bijvoorbeeld erg veel water moeten creeren, maar zodra je weer een nieuwe pinata binnen wilt hebben, die zijn eigen habitat vraagt, kom je op den duur met ruimtegebrek, en zul je moeten besluiten je tuin opnieuw om te gooien.
    Je kunt natuurlijk besluiten meerdere tuinen te houden, en elke tuin een eigen karakter te geven door er andere pinata's in aan te trekken. Echter is dit een slap aftreksel van het droombeeld dat mij door Rare was gegeven, het zal met meerdere tuinen veel gefragmenteerder aanvoelen, Veel minder als 1 groot geheel.


    Ik hoop je hier min of meer voorbereid mee te hebben op de pinata-ervaring. Ik waarshuw jullie omdat Rare een andere beeldvorming van de game heeft opgebouwd, en je dus waarschijnlijk deze elementen niet zou verwachten. Ze zullen ook wel niet al te trots erop zijn geweest, gezien ze zelf nooit zijn begonnen over bijvoorbeeld het item-limit.
    Ik hoop ook weer niet al je dromen kapot geslagen te hebben. De voornaamste minpunten van de game zullen zich slechts openbaren aan de aankomende fans (waaronder ikzelf) die de game veel meer uren zullen spelen. Toch jammer voor de replay-value. Viva Pinata zal evengoed een ontzettende charme uitstralen, en verslaving brengen, al zal het op een andere manier zijn, in een andere stroom, in een ander ritme.

    Groeten,

    Martin
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2006
  15. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is dan weer jammer, maar geen ramp.
     
  16. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Zijn wel minpuntjes, maar ga hem halen. Heeft me vriendin ook eens iets aan me xbox :)
     
  17. Jep dit is gewoon een goed spelleke,heeft een gemiddelde score van 8,5 gehad over alle amerikaanse website's.Ah tis wat afwisseling na het schietgeweld in Gears of War.Ik kijk er in iedergeval naar uit.
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Die limiet die aan die dieren en items zit vind ik wel een aardige domper. Met de sims op de xbox had je dit ook en dat sloeg nergens op, op de ps2 had je te maken met een memorycard maar de xbox had gewoon een harde schijf. Maja ik koop het spel toch wel aangezien er ook meer dan genoeg pluspunten aanzitten :thumbs:
     
  19. Ollie

    Ollie Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat de game de volle mep kosten of (net als Table Tennis) 35,99 of nog iets anders?
     
  20. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de volle mep.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina