Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Het feit dat je css ook maar vergelijkt met php. Dat je daarna met microsoft.com als voorbeeld aankomt. Dat je denkt dat tables en css twee vergelijkbare dingen zijn terwijl het ene een supplement is op het andere. Dat je stug vasthoudt aan de oude norm van HTML, terwijl er al vijf jaar lang een betere opvolger is in de vorm van XHTML.

    De tranen schieten me zowaar weer in de ogen.
     
  2. edding3000

    edding3000 Guest

    amen!
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    ;) Allereerst heb ik nooit een vergelijking gemaakt met php en css, lees maar terug of is dat teveel gevraagt?! Ik zei zoals je kan lezen dat tegenwoordig php meer word gebruikt in sites dan een gehele Css site. Thats a fact...

    Ik heb nergens een vergelijking getroken, ik gebruik css voor een stylesheet zoals het ook bedoelt is (background, fonts..blabla) niet voor tables niet voor andere dingen, want daar heb je dus tables voor. ;)

    En wat boeit jou het eigelijk dat ik 5 jaar achterloop? Aangezien ik zoals ik al zei nooit verkeerde dingen mee heb gemaakt met tables, maar wel met divs...

    *pinkt nu ook een traantje weg van medeleijden met een mambo gebruiker. ;)

    Laat mij eens zien wat je hebt gemaakt op web gebied? Dan praten we verder.. De Microsoft site was een voorbeeld, en aangezien Microsoft heus wel weet wat ze doen, zou ik toch liever iemand volgen die er echt verstand van heeft, zo zijn er namelijk veel meer die gewoon nog tables gebruiken, en haast geen 1 alles in css heeft. ;) Greycobra, Deviantart...en zelfs Google ;)
     
  4. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    CSS heeft meer te maken met de opmaak van een site, en PHP meer met het navigeren en opvragen van info.
    Verder is het met CSS mogelijk om met heel weinig tekst een site compleet anders te maken, dus je hebt niet zoveel CSS nodig voor een site.
    Blijf jij maar lekker geloven in tables en de limitaties ervan, en stop maar lekker als je één klein foutje maakt met een div. Probeer er ook maar niet van te leren, want je behoort toch nooit te leren van je fouten? :eek:

    We zullen over een paar jaar eens zien hoe t gaat. Ooit je beroep van websites bouwen maken zou ik maar opgeven als je niets nieuws wilt leren..
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nu maak jij de vergelijking, en we zullen zien. ;) Eerst zien of Css het gaat redden, doe nu maar je werk mod want aangezien, ik toen straks al een bericht had gereporteerd wat gewoon meer als een uur duurde voordat je uhm gesloten had terwijl je online was, kan jij beter even leren het mod vak goed uit te voeren. ;) So easy on modje...
     
  6. edding3000

    edding3000 Guest

    dooed: www.mischablog.nl/wb/webdesign1.html, www.garbitch.nl, www.softway.nl (suct maar gaat het niet om, gaat om css).
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
  8. edding3000

    edding3000 Guest

    loooooooooooool

    Dat je mijn werk beledigt is 1, maar dat je weer de plank volledig misslaat doet het hem.

    edit./ ik vraag me ten zeerste af of je er meer van bakt dan mij.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2005
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Tja als je niet wou dat ik je werk beledig wat ik betwijfel dan had je ze niet moeten posten, kijk als jij nou net zoals mij met bijv. Google of een andere grote bekende website zou komen met css als standaard dan was ik mischien meer onder de indruk. ;)
     
  10. edding3000

    edding3000 Guest

  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    _O_ is het niet geweldig...i'm impressed, das de site van de grote tegenstander van IE en aangezien hun met Css proberen de nieuwe standaard te zetten tja...ik denk er nog even over voordat ik me laat overhalen om hetzelfde te doen. :{ Die vraag was aan Darkwing...doooeed
     
  12. edding3000

    edding3000 Guest

    W3 == mozilla :confused:
    niet echt nee.
    Hier nog 1: http://frontpage.fok.nl/
    Forum is ook grootendeels css, tabulaire data niet natuurlijk. Topiclisting etc

    keej, dacht dat die vraag aan mij was.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wow.....wow :{ zal ik nog even voor je zoeken naar werkelijk indrukwekkende sites gemaakt met zowel css als tables?! Nee laat ook maar...
     
  14. edding3000

    edding3000 Guest

    doh, tabellen zijn ook niet fout. als je iets in tabelvorm laat zien moet je uiteraard tabellen gebruiken.
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Waarom zeik je er dan zo op? Echt snap jou/jullie probleem niet hoor.... Hoewel jullie allemaal vast FF gebruiken, en vast altijd opzoek zijn naar het nieuwste van het nieuwste, hoeft dit niet te gelden als uitgangspunt voor het betere werk. ;)
     
  16. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    umm.. CSS is bedoeld om je pagina's ook sneller te laten laden. En als IE niet zo zou zuigen, zouden er VEEL minder mensen een alternatieve browser gebruiken..
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    ;) Mijn internet is snel genoeg hoor, laden merk ik weinig tot niks van, en het ligt er ook maar net aan hoe je je site opslaat in bijv. je tools (hoe kleiner bestand hoe sneller ie laad heay). IE word altijd nog meer gebruikt (mischien door n00bs maar dan nog), ben benieuwd of IE7 hier weer verandering in gaat brengen.
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    umm.. neem dit niet al te persoonlijk op, maar je bent een vrij egocentrische webdesigner.
    Er zijn nog genoeg mensen met dialup. Een site moet gericht zijn op de gebruikers, en niet op de designer, hoewel die t ook goed moet vinden.
    beetje jammer dat je dat niet ziet.. :{
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Alsjublieft gast, ik weet echt wel hoe ik een website moet behouden, ik schroef het allemaal zo in elkaar dat het voor een mens met dialup ook bereikbaar is, dus bevooroordeel nou maar niet zo snel. Want tuurlijk houd ik daar wel rekening mee.
     
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ende ik citeer: "Mijn internet is snel genoeg hoor, laden merk ik weinig tot niks van".
    Dan adviseer ik een cursus schrijven, want het komt heel anders over op de lezers..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina