1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    en wat stond daar nou ook alweer achter he ;)

"en het ligt er ook maar net aan hoe je je site opslaat in bijv. je tools (hoe kleiner bestand hoe sneller ie laad heay). "

Dus wat betekend dat nou, modje...zou dat mischien betekenen dat ik wel degelijk rekening daarmee hou?! Mischien he... ;) Enough...dit gaat werkelijk nergens meer over.

2. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    de eerste keer zal dan altijd langzaam zijn.

3. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het een sluit het ander niet uit lieverd. Nu doe je het weer, je vergelijkt css met php, en dat is appels met peren vergelijken. Je kunt een compleet in CSS opgemaakte site hebben die met php is gescript. Kennelijk heb je dat nog niet helemaal door. Kennelijk weet je dus niet waar je over praat. Opmaaktaal en scripttaal, css en php, appels en peren. You do the math.

Weet je wat, ik ga niet eens meer met je in discussie. Als je niet kunt winnen ga je mensen persoonlijk proberen te pakken, en dat is gewoon zwak. Mij omdat ik toevallig Mambo gebruik, Mr.E om z'n moderatortaken, dat doe je toch echt verkeerd vriend.

Je mag trouwens wel eens naar je site kijken, want die stikt van de fouten. En waarom pleur je al je tekstinformatie in een jpg-afbeelding? Te moeilijk om je tekst netjes opgemaakt in een divje te krijgen?

4. edding3000

edding3000 Guest

Irritant hoor. je hebt overal smoesjes op. Je wilt niks van anderen aannemen, en je doet net alsof alles wat jij doet goed is.
    Je vergelijkt appels met peren (css met php), en je snapt het idee achter css niet ook.
    Dan zeg ik dat tabellen niet altijd fout zijn, en mis je met je reactie weer totaal de boot.

Ik concludeer dat je gewoon niet weet waar je over praat.

edit/ ik doel hier uiteraard op Excess-Denied

Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2005
  5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Twee zielen, één gedachte :D

6. edding3000

edding3000 Guest

is wel even schrikken dat ik Mischa ben dan hé. 8)

:{

7. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Haha alleen maar omdat jullie niet tegen mij opkunnen met gebrabbel gaan jullie mijn site doormeten, das best grappig...aangezien ik dat zelf ook al heb gedaan met doctorhtml en weet van de fouten erin. En Darkwingetje zeg jij nou maar niks met je mambo...(ja nogmaals ja) Maak eerst maar eens een normale site :D Hier wou ik het bij laten voor vandaag!

8. edding3000

edding3000 Guest

WHAHAHAHAHAHAHAHHAHA. Je bent echt zo koppig als de pest.
    Overigens heb ik je site niet 'doorgemeten', maar vooruit, ik zal het even doen.
    Onsamenhangend, Boven- en onderkant zijn ronduit lelijk afgewerkt.
    Je menu is onduidelijk, doordat je te weinig padding gebruikt.
    waarom heb je like een meter lange banner voordat de rest komt?!
    grijs op grijs leest altijd lekker ja. Zeker als je dan in je linker vak een donkerdere kleur gebruikt dan in je rechter vakje.
    Waarom daaronder zo een grote lege ruimte?
    Zelfs voor je links pagina gebruik je plaatjes, de gedachte van html is je duidelijk ontschoten.
    Maargoed, zelfs als dit je meneer van de hoge school (of wat dan ook) het tegen je zegt geloof je het denk ik nog niet.

9. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    wouw.. wat mij betreft mogen ze het wachtwoord "de aanhouder wint" speciaal voor Excess-Denied uit het spreekwoordenboekje halen..

*zucht.

Heb je ooit eens gehoord van argumenten? zoja, gebruik die dan ook. Indien je er niet van gehoord heb, raad ik je wederom een cursus Nederlands aan.
    wat is er mis met een Mambo server? Waarom is jouw site zo geweldig ondanks alle fouten? Waarom vind je het niet logisch dat wij jouw site doormeten als je de sites die we aangeven telkens afkraakt?
    Fouten maken is menselijk, je hebt vandaag aangetoond heel erg menselijk te zijn.

/edit:
    wat heb jij je tekst mooi opgemaakt!
    en ook al een grammatica- en spellingscontrole gedaan zie ik..

..dus niet _0/

Laatst bewerkt: 10 sep 2005
  10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    _O_ ...ik heb genoten!

11. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dan nog wel een tip voor Excess-Denied, haal de pop-up onder de rechtmuisknop weg, dat is wel één van het, dan wel, hét grootste cliché die je kan gebruiken in een website. Bovendien is het makkelijk te omzeilen.

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat heeft ie dan sinds vandaag, want gisteren kon ik nog ongestoord rechtsklikken. Zoiets is inderdaad erg irritant, onnodig en onuitnodigend. Een teken van wantrouwen naar je bezoekers toe.

Ik ben vandaag bezig geweest met een portfolio site, maar heb mijn eerste ontwerp alweer weggeflikkerd. Meestal heb ik pas na een stuk of 5 ontwerpen iets waar ik tevreden mee ben. Ik wil in ieder geval een strakke site zonder poeha. Maar heb nu even geen inspiratie.

13. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Precies. Sowieso hebben die dingen echt geen enkel nut.

Overigens, Excess-Denied. Je zet jezelf compleet voor lul. Je weet niet helemaal waar je over praat, dat is niet erg, maar probeer dan niet de wiseguy uit te hangen die alles weet, want je praat veel onzin.

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb een vraagje over frames in Dreamweaver. Ik snap helemaal niet dat het niet werkt.
    Het gaat om het volgende: Ik heb een frameset gemaakt met links een Menu frame en rechts een contentframe.

Nu wil ik dus dat als ik op een link in het Menuframe klik, dat hij die opent in het Contentframe.
    De contentframe heet index.htm

Maar als ik nu op Info klik dan opent hij die pagina in een nieuwe browser.
    Dit is de code:

HTML:
    <a href="info.htm" target="index.htm">Info</a>
    Wat doe ik verkeerd? Dit moet toch goed zijn? Zo doe ik het anders ook namelijk! :confused:

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De target moet de naam van het frame zijn waarin de pagina geopend moet worden.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Doet hij dus ook niet. Maar nog iets vreemds. Ik heb verschillende tutorials gezocht en daar staat dat als je een link wil maken je op het woord moet klikken, en dan onder bij Properties de link moet kiezen. Dus info.htm en dan bij Target in het dropdown menu de Index kiezen. Maar die komt er bij mij helemaal niet bij te staan. Staan alleen _blank, _parent, _self, _top.

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Targets zijn de locaties waarin een link geactiveerd wordt (als huidige venster of nieuw venster).

18. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb opnieuw een klein probleempje met Styles.

Ik voer in mijn styles de opmaak van mijn letters op de pagina in en link die dan weer naar alle pagina's op de site via een lenked stylesheet. Het probleem is nu dat de kleur van het lettertype meeveranderd op de site, maar het lettertype zelf niet. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Dit is de style
    body {
    font-size: 8 pt;
    font-family: Verdana, Tahoma, Arial;
    color: green;}

a {color:black;text-decoration:none}
    a:hover {color:#000000;text-decoration:underline}

div.menu a {
    color: #FFFFFF;
    text-decoration: none;
    font-family: Verdana, Swiss, Helvetica;
    }
    div.menu a:hover {
    color: #FFFFFF;
    text-decoration: underline;
    }

.menu{
    color: black;
    text-decoration: none;
    font-family: Verdana, Swiss, Helvetica;
    }

Ik heb alle font tags in de pagina's verwijderd waar de style zou moeten werken

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat weet ik! :) Maar dat doet hij dus niet bij mij. Ik wil de link weergeven in de Index. Dus ik heb als target Index. Maar dan opent hij nog steeds een nieuw venster!

/edit: het is al gelukt!

20. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    als je van target _self maakt, dan moet het wel in hetzelfde versnter blijven.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina