1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dan nog blijven het frames, en frames zuigen. Als je ook maar iets van een serieuze site probeert te maken kan ik je frames absoluut afraden.

2. mars15

mars15 Guest

toch vind ik dat je hier niet echt last heb van frames

hier

3. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    iframes kunnen nog wel door (mits ze je gebruikt met de juiste javascript).. maar normale frames zijn echt taboe!!

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    DW = Dreamweaver! :+

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Sorry, maar ik vind het geen geslaagde toepassing. In de eerste plaats vind ik de middenkolom veel te smal, waardoor de content niet goed tot z'n recht komt. Daarnaast hebben frames gewoon veel praktische nadelen, zoals zoekmachine-verwerking, printproblemen en wat dies meer zij. In jouw geval zou je ook gewoon een 3-kolom layout kunnen maken met meescrollende linker en rechter kolom. Daar ondervindt de gemiddelde bezoeker geen enkel nadeel van, en het leidt uiteindelijk tot een betere, mooiere, beter gestructureerde website.

Ik ben ook geen voorstander van iframes eigenlijk... maar dat kan persoonlijk zijn ;)

Whaha ohja :+
    Mja Dreamweaver is handig voor de beginnende webbouwer, en ik gebruik het zelf ook nog wel af en toe om snel een weblayout te bouwen en die direct te kunnen beoordelen, maar als je met php en andere dynamische webelementen gaat werken heb je aan Dreamweaver niet veel meer en gebruik ik liever een goede teksteditor zoals UltraEdit.

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja ik ga gaandeweg de opleiding ook PHP leren. Heb er namelijk ook een studieboek voor moeten bestellen (Basiscursus PHP 5). Maar we leren ook Dreamweaver. En aangezien ik even snel een kleine site moest maken, gaat dat sneller in DW (Dreamweaver dus ;))

7. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    No offence, maar om HTML, CSS, Javascript, PHP of SQL onder de knie te krijgen heb je geen boeken of les nodig. De tutorials die op internet te vinden zijn, in combinatie met sites als php.net en w3schools.com zijn ruimschoots voldoende..

8. Peanutnl

Peanutnl Halo3

Leuk Bevonden:
    0

_O_ Kladblok owns _O_

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat weet ik..maar ik heb het boek toch nodig om de lessen te kunnen volgen! :)

10. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    rivanov welke opleiding doe je eigenlijk dan? Want ik moet dit ook allemaal doen voor mijn opleiding en gebruik ook dezelfde boeken. Snap alleen nog niet veel van dreamweaver. moet er maar eens hard tegenaan gaan om alles onder de knie te krijgen!

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nadeel van die site met frames is dat je een horizontale scrollbar hebt. En wat voor nut heeft het om een scrollbar midden in je site te plaatsen?
    Voor PHP gebruik ik ook gewoon DW, lekker makkelijk met de verschillende kleuren en handig en snel bij je files kunnen (mapstructuur ernaast).
    Op werk gebruik ik Zend (van de makers van php dacht ik), een ontwikkelstudio, wat zijn voor en nadelen heeft. Voordelen is dat je met haakjes en accolades goed ziet waar het begint en eindigt en dat er ftp in zit (met ook mappen-structuur ala verkenner), nadeel is dat je de opkomende boxjes echt weg moet halen met escape als je niets in wilt vullen en dat het echt enkel opties voor php geeft, dus html en form opties die je in dreamweaver wel krijgt, zie je niet in zend opkomen.

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Probeer UltraEdit eens. Is een multi-use text editor, met kleuraanduidingen voor de meeste scripttalen zoals php, java en C++. Niet alle onzinnige poespas die DW heeft, wel uitgebreider en duidelijker dan kladblok. Gebruik het nu een paar jaar en het blijft voor mij de ideale editor voor php en platte html.

Trial is te downloaden van www.ultraedit.com, en als je handig bent hoeft het niet bij een trial te blijven ;)

//Edit: UltraEdit heeft ook een mappenstructuur, je kunt rechtstreeks werken vanaf een FTP-locatie, je kunt geneste items inklappen (zoals if-then statements en for-while loops), en heeft nog meer handige tools. Echt een aanrader!

Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik doe de opleiding ICT Media Design (al een keer gezegd hier in dit topic volgens mij) aan de Fontys Hogescholen in Eindhoven.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zal hem eens downloaden. Inklappen van ifs en whiles etc zou wel prettig zijn.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ik had een screenshot gemaakt, alleen vergeten te plaatsen |:-

Bij deze alsnog:

16. edding3000

edding3000 Guest

Gaaf! komt er weer een nieuwe stillus layout :p ?

Btw: Als je met asp werkt en databases heb ik nog een tip voor die personen!
    Gebruik niet gewoon recordset.open SQL,0,1 oid.
    Maar gooi het door een functie heen.
    Aangezien ASP geen or die() heeft net als php moet je die even zelf maken!

simpel voorbeeld:

Code:
    dim total_queries
    dim current_open_queries
    dim total_db_time

public function open_query(sql_statement,recordset,cursortype,locktype,die_message)

dim no_error, cur_proc_time

'error handling for sql query
    	on error resume next

cur_proc_time = Timer()

'open the recordset!
    	with eval(recordset)
    		.open sql_statement, adoCon, cursortype, locktype
    	end with

'if sql error.
    	If Err.number <> 0 then 

'err msg laten zien

end if

cur_proc_time = timer() - cur_proc_time

'set normal error handling
    	On Error Goto 0	

'update globals
    	current_open_queries = current_open_queries + 1
    	total_queries = total_queries + 1
    	total_db_time = total_db_time + cur_proc_time

end function

public function execute_query(sql_statement,die_message)

'error handling for sql query
    	on error resume next	

cur_proc_time = Timer()

'open the recordset!
    	adocon.execute(sql_statement)

'if sql error.
    	If Err.number <> 0 then 

'laat err msg zien

end if

cur_proc_time = timer() - cur_proc_time

'set normal error handling
    	On Error Goto 0	

'update globals
    	total_queries = total_queries + 1
    	total_db_time = total_db_time + cur_proc_time

end function

public function query_movenext(recordset)

'open the recordset!
    	with eval(recordset)

.movenext

end with

end function

public function close_query(recordset)

with eval(recordset)

.close

end with

'update globals
    	current_open_queries = current_open_queries - 1	

end function

Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2005
  17. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Pff, dat is geen geheim ofzo hoor :)

@Edding: ja, we zijn druk bezig met een nieuwe restyle. Voorlopig zijn we echter drukker bezig met het admin panel dan met de website zelf, daarover hebben we morgen vergadering.

Ik heb ook een nieuwe opdracht gekregen om de website (en een hele huisstijl inclusief reclamecampagne) van een muziekschool te bouwen, dat ga ik samen met een vriend/studiegenoot doen. Het concept ligt klaar voor beoordeling, dus ik krijg het nog druk binnenkort :)

19. Ruud

Ruud Guest

Wat is daar nou weer nofi aan? Het is jouw mening en ik kan d'r niet echt aanstoot aan nemen. Ben d'r niet mee eens tho ;)

Je kunt er gewoon niet onderdoor dat je met boeken duidelijker en diepgaander op de stof in kunt gaan en (wanneer je net als elk gewoon mens vooraan begint en achteraan stopt ;) ) weet waar je mee bezig bent.
    Tutorials zijn leuk omdat je snel iets 'tastbaars' krijgt, maar vaak weet je maar half wat je gedaan hebt en wat er nu eigenlijk staat.

Niets mis met tutorials hoor, maar het is in mijn ogen onzin te zeggen dat je een pakket of taal onder de knie kunt krijgen dmv websites en tutorials.

20. Peanutnl

Peanutnl Halo3

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder Tutorials of Boek kun je het ook wel leren hoor :)
    ik zelf heb geen boek/tutorial gebruikt om HTMl, CSS, PHP en SQL te leren...
    toch kan ik het aardig goed :)

edit spellingsfoutje :)

Laatst bewerkt: 15 sep 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina