1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    ///edit Dubbelpost srry
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2005
  2. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een tijdje geleden een nieuwe lay-out voor mijn voetbalsite gemaakt. Dat is te zien op de volgende foto.

    [​IMG]

    Kan iemand mij wat feedback geven op deze layout?
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zou de linker- en rechtermarges van je middelste kolom wat groter maken, zit nu wel erg dicht op de rand. Verder vind ik de achtergrond wat te druk, ik weet dat het gras moet voorstellen maar het maakt het er niet echt mooier op. Ook zou ik de header nog wat bijschaven, vooral de tekst kan nog wat verbeterd worden. En misschien iets meer ruimte tussen de nieuwsberichten? Zit nu wel heel erg dicht opgepakt. Of anders opsplitsen per dag ofzo...

    Op zich wel een aardige layout, op die paar puntjes na :)
     
  4. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    het gras wat lichtermaken.. het valt teveel in het oog :)
    witte layer erboven.. opacity wat lager.. :)

    edit:

    DW en ik op 1 lijn
     
  5. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    @Tha_Rix en Darkwing
    Achtergrond is aangepast. Had het bewust zo donker gemaakt, anders kreeg ik misschien klachten dat die te fel was. Dit ziet er in ieder geval wat beter uit. :)

    @Darkwing
    Ik heb de marges met een paar pixels aangepast. Ziet er nu wat overzichtelijker uit. :)

    De header heb ik het lettertype wat mooier gemaakt. Ziet er ook beter uit :)

    Wat het nieuws betreft. Ik heb het systeem niet zelf gemaakt, maar van CuteNews. Ik zal op de helpdesk even vragen hoe ik zoiets per dag moet opsplitsen.

    Bedankt :)

    Resultaat

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2005
  6. mars15

    mars15 Guest

    dan vind ik die met dat donkere gras mooier
     
  7. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Вы запросили страницу сайта «all3d.by.ru», который не обновлялся слишком давно, был посчитан устаревшим и перенёсен в архив. Последняя редакция сайта произошла 262 дня назад: 11-го февраля 2005-го года.

    Hmm, tenzij je vloeiend Russisch kunt kan het nog wel eens lastig zijn om hier textures te vinden :+
     
  9. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik spreek wel Russisch maar om die hele site te vertalen, nee daar doe ik niet aan.
     
  10. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe daar ook niet aan, maar heb toch een texture van die Russische site gehaald. Die wordt denk ik de nieuwe achtergrond. :)

    Daarnaast heb ik ook nog van wat anderen klachten gehad over dat de site traag is, dus ik zal de plaatjes wat minder groot moeten maken.

    Verder moet ik ook nog alle codefouten uit de site halen, want mijn site bevat maar liefst 116 fouten volgens het W3C :confused:

    Zo gauw alles klaar is, zal ik het hier weer posten.
     
  11. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie site hoor NAC. Heb zelf sinds een tijdje ook een site, je kunt er niet veel , eigenlijk maar 1 ding, maar dat is wel super, namelijk luisteren naar RHCP 8)

    LINK in me sig. Feedback gevraagd (geen feedback over inhoud, info over rhcp komt nog) (feedback wel met beperkingen, heb namelijk een beperkt programma, nl. Dreamweaver '04)

    greetz wooly
     
  12. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    waarom kies jij voor beperkingen? THE SKY IS THE LIMIT PEOPLE!
     
  13. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooie site :), maar hij is wel breed, want in 800x600 krijg ik brede schuidbalk. Misschien dat je deze weg kunt werken?

    En wat betreft het programma. Jij hebt een beter programma dan ik. Ik heb namelijk Dreamweaver MX, maar hij is goed genoeg :)
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Klote-IE!!! Wat een baggerbrowser, het kan niet eens fatsoenlijk met PNG-files overweg!

    Ik zit altijd te kloten met PNG-afbeeldingen in IE. PNG is gewoon veel beter dan GIF, omdat het alpha-channels heeft, zodat je fatsoenlijke gradients kunt gebruiken zonder dat het zo korrelig en ranzig wordt zoals met GIF het geval is.

    Ideaal zou je zeggen. Ware het niet dat Internet Explorer gewoon GEEN alpha-channels in PNG ondersteunt! In plaats van een mooie transparante achtergrond krijg je een grijze achtergrond! En dat, beste mensen, ziet er dus gewoon niet uit.

    Neem dit menu:

    [​IMG]

    In Firefox met een mooie transparante achtergrond, in IE met een lelijke grijze balk.

    Dit menu moet ik verwerken in de header van een website, als losse bestanden per menu-item. Alleen krijg ik dat dus niet voor elkaar zonder in IE een ranzige bende grijze plaatjes te krijgen. Ik heb Photoshop, ImageReady en Fireworks al geprobeerd zonder resultaat.

    Heeft iemand een idee hoe ik het wel voor elkaar krijg om fatsoenlijke PNG-afbeeldingen te maken waar IE wél mee overweg kan?
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik kan in IE gewoon transparante gifjes gebruiken.:eek:

    Even snel gifje laten maken van de png file (geen superkwaliteit dus ivm de lichte shadow die ie nu niet goed pakt, dat is iets dat gif niet goed kan, zolang het duidelijk onderscheid heeft is het geen probleem (ronde vormen wordt ook al korrelig)):
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat wel, maar puur indexed transparantie, geen alpha channels. Bij GIF is een pixel transparant of gevuld met een kleur. Bij png heeft elke pixel een RGB waarde voor de kleur, plus een alpha waarde voor de opacity. Die laatste bepaalt dus de transparantie. En dat laatste is nou juist waar IE niet mee om kan gaan.

    Dat is nu precies het probleem. In GIF ziet dat er gewoon niet uit, je hebt alpha channels nodig om de outer glows en slagschaduwen goed weer te geven. Gif is dus uitgesloten.

    Een noodoplossing is om de achtergrond van de header over te nemen, en het voorgrondplaatje exact te positioneren. Dat heb ik in de header van Luuk-Online ook gedaan, maar het is tijdrovend pokkewerk, superirritant als je later iets wilt wijzigen, verre van ideaal dus.
     
  17. edding3000

    edding3000 Guest

  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben thuis ook weer eens bezig met een nieuwe (portfolio) site, maar valt niet mee om met een goede layout te komen.
    Ik kom de laatste tijd wel een hoop mooie sites tegen die als inspiratie dienen, maar het nadeel is dat er tegenwoordig ook weer iets te veel gebruikt wordt gemaakt van een lichte, schuine arcering, dikke witte border met ronde hoeken en 2 kleuren in een balk ipv een gradient.
    Dit is allemaal heel mooi, maar wordt nu ook weer zo standaard.
     
  19. edding3000

    edding3000 Guest

    schuine arcering = hip op dit moment.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net even beetje wezen prutsen. Ondanks dat het veel gebruikt wordt nu vind ik het wel erg mooi om ook wat mee in mijn site te doen.
    Ga nu eens voor een donkere site (vorige blog was licht) en wederom simpel en strak.

    Heb dit tot nu toe (tekst in header was nog even snelle invulling van het stramien):
    [​IMG]
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina