1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black FoX

    Black FoX Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    2
    Ziet er netjes uit; clean en strak. Trouwens, is deze pagina dan "uitrekbaar" als de content meer ruimte eist dan het contentvlak op die plaatjes biedt?
    Ik loop namelijk altijd tegen het probleem aan dat er te weinig content op mijn template gezet kan worden, omdat de pagina niet uitrekbaar is...
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, is uitrekbaar.
     
  3. edding3000

    edding3000 Guest

    je moet toch wel zeggen dat dit nog amper een design te noemen is ;)
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik vind die cursieve lijnen niet echt mooi. Ze zijn te opvallend, waardoor het afleidt van de content. En ik vind de kleurstelling wel erg somber hoor... wat wordt de inhoud van de site? Een weblog is meestal niet zo gebaat bij een donkere layout, en een portfolio moet in het oog springen; de vraag is of dat lukt met deze donkere kleurstelling.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Arcering mag nog iets minder opvallend inderdaad.

    Wordt een mixje van portfolio/blog.
    Niet als serieuze portfolio om er echt klanten mee te trekken bijv. maar meer om wat van mezelf te laten zien in mijn stijl.
    Komt dus andere info op van sites die ik gemaakt heb, mn current ds wallpaper, favo muziek/film/game van het moment, quotes/korte blogs/ foto's etc. :)

    Is nog wat sober, wat nog iets verbeterd zal worden zodra er wat meer kleur in komt, maar wil het deze keer simpel, donker (sober) en strak houden ipv licht en strak. :)
     
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Die schuine arcering doet mij denken aan GeenStijl.nl. Daar ziet het er best wel netjes uit, dus ik hoop dat je (2k) het ook lukt om een donkere lay-out te maken, zonder dat het te veel op andere sites begint te lijken.
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond deze thread door op php te searchen. Wou eigenlijk zelf een topic over php openen maar deze was der al (en hij was meer compleet).
    Maargoed ik moet php leren voor mn school. Iemand een goede tutorial sire? (is waarschijnlijk al vaak gevraagt maar heb geen zin om t helemaal te zoeken, srry :p)
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo een 11 threads hieronder: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=44349
    'PHP Leren' . :)
    Als je googled zijn er zoveel sites waar je php tutorials kan vinden. Je hoeft maar iets als phphulp.nl in je adresbalk te vinden en je hebt al een site. Dan heb je nog phpfreakz en een hoop andere sites met php tutorials en scripts.
     
  9. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kwam de site vandaag ook weer tegen, wist de link niet meer.
    Zal hem in de toekomst geregeld wel weer gaan gebruiken. :D
    Ben weer aardig wat verder. Wat groene balkjes erin verwerkt wat het een stuk kleuriger maakt (al is het ook niet echt origineel meer). :)
    Zal vanavond of morgen ofzo nog wel eens nieuwe plaatjes posten.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  11. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Vissen doe je op een boot, niet met een boot.

    greetz wooly
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Euhm, ja ok. :confused:
    PS: pas je sig even aan, deze is erg storend en wordt anders verwijderd.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2005
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    die had volgens mij in het onderschrifttopic gemoeten.. :)
     
  14. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, oeps... had inderdaad in dat topic gemoeten, drukte perongeluk op favorieten en dan op edit, kwam het in dit topic.

    2K. ik zou m'n sig wel iets kleiner maken.

    greetz wooly
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Grr, fijn dat al die browsers hetzelfde omgaan met CSS, ahum.
    Het heeft even geduurd voordat FF de float: left goed pakte, maar nu is er een nieuw probleem. IE zet borders aan de binnenkant en FF aan de buitenkant, hoe is dit aan te passen?
     
  16. Peanutnl

    Peanutnl Halo3

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    dat snap ik ff niet helemaal (of ligt het aan mij??)... leg eens uit... aub :p
     
  17. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik liep eerst ook wat te kloten met CSS en HTML en die border-problemen. Ik had het opgelost door gewoon naar een apart plaatje te linken in je css file, die net 1 of 2 pixels groter is dan je tabel, bij de tabel gewoon geen border gebruiken. Die tabel gaat er dan overheen. Het zal wel niet 'mooie' code zijn maar zo had ik het opgelost.

    Hij bedoelt dat als je bijvoorbeeld een tabel of wat dan ook van 150 pixels maakt de ene de tabel 148 pixels maakt met aan beide kanten 1 pixel border, terwijl de ander de tabel 150 pixels maakt met 2x1 pixel border, dus heb je een tabel van 152 pixels. Denk ik.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, dat bedoel ik. Ook met paddings gaan ze beiden niet helemaal gelijk overweg.
    Vreemdgenoeg merkte ik zojuist dat het probleem zich niet meer voordoet en de site nu zowel in IE (en Maxthon), FF, en Safari en IE op de mac geheel goed weergeven wordt.
    * Blij is. :cool:
     
  19. mars15

    mars15 Guest

    Ik heb voor me Feyenoord website een lay-out laten maken door een relaxte kerel ik vind het mooi geworden....

    alleen nu het volgende obstakel.. dit is alleen de achtergrond. Ik moet nu de site gaan vullen.

    Wie wil hier bij gaan helpen alsjeblieft ?
    Ik weet namelijk niet hoe ik nu tekst kan gaan neerzetten
    wie wil er helpen

    alvast bedankt

    marcel
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zo, ik heb mijn site maar eens een kleine restyle gegeven. Een 'winterse' look, met een animerende header in Flash gemaakt.

    Ik heb mijn site zo gemaakt dat ik heel makkelijk de look and feel van de website compleet kan veranderen. Ik hoef slechts twee plaatjes te veranderen, een paar regels in de template-file van de header (voor het flash-object) en twee kleurtjes in de stylesheet en het ziet er weer compleet anders uit.

    In de lente weer een compleet nieuwe look :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina