Deze is niet echt voor de "beginnende webdesigner", maar ik probeer het toch.
Ik ben voor mezelf een registratie systeem aan het maken. Een systeem waarmee ik de uitslagen van formule 1 races kan invullen en info kan opvragen over de teams, coureurs etc..
Nu wil ik een pagina maken waarmee ik de constructeur kan wijzigen voor elke aparte coureur, want coureurs wisselen nog wel eens van team. Ik heb een lijst gemaakt waar alle coureurs onder elkaar worden gezet, en ik wil dat elke regel een dropdownbox krijgt waarin alle constructeurs staan. Als alles goed werkt moet ik een coureur kiezen, in de desbetreffende regel het nieuwe team kiezen en met een druk op de knop de tabellen updaten.
hiermee haal ik de lijst op uit de database:
PHP:
$sql_driver = "SELECT ID_d, naam, team, (SELECT naam FROM team WHERE ID_t = team) AS 'teamnaam' FROM driver";
$run1 = mysql_query($sql_driver);
hiermee maak ik de lijst met coureur zichtbaar:
PHP:
while($rij = mysql_fetch_array($run1)){
echo "<tr><td>" . $rij['ID_d'] . "</td><td>" . $rij['naam'] . "</td><td>" . $rij['teamnaam'] . "</td>";
}
In bovenstaande regel wil ik nog een cel maken met de dropdownbox, nog een loop gebruiken binnen de while-loop lukt niet.
Hoe krijg ik een gegenereerde dropdownbox op elke regel van een gegenereerde tabel