1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een website maken al lang en ik heb een .tk account gereserveerd.
    Ik heb 50 mb webspace van mijn internet provider. Ik ben een beginner met HTML en die andere shit xhtml php enz. is me een stapje te ver. Ik ben geduldig zat daar niet van want dat heb je hier wel.. hhm terug naar het onderwerp: Hoe de neuk zet je je webpagina's online? Ik heb nu een mainpage die nog leeg is hoe kom ik daarbij? Om er wat op te zetten want de mainpage heb ik bijna klaar. Ik moet hem alleen nog uploaden maar hoe en waar? Het staat echt nergens duidelijk uitgelegd ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

    edit:
    Aha, wacht ik heb het door denk ik.
    Een .tk domain is een verkorting van een bestaande website.

    edit: Nou het werk niet hoor.. ik hoop dat iemand me kan helpen.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2006
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Bij je .tk domein moet je instellen op welk adres je site te vinden is, bijv. iets als http://home.provider.nl/username/
    Je bestanden kan je online zetten dmv met een ftp programma naar die locatie te gaan.
    Op de site van je provider zal er ongetwijfeld wat over staan.
     
  3. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben al een tijdje bezig met websites maken.

    Dit doe ik met photoshop/imageready en dreamweaver voor de html. Nu zijn dit altijd vrij simpele sites maar nu wil ik toch een stapje verder, ik zie vaak sites die op de "home"-page allemaal updates hebben staan en die site rekt dan mee uit met hoeveel updates er komen te staan (net zoals bij weblogs), mijn vraag is nu, hoe moet ik dit doen ? (dat de site dus meerekt en niet dat je een scrollbalk krijgt binnen je frame)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  4. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    geen frames gebruiken..
     
  5. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je dat iets duidelijker uitleggen?
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    simpel, het vak waarin jij je .htm of .html file plaatst is te klein om dat bestand te bevatten. Met andere technieken krijg je het vak niet groter of uitrekbaar zonder dat het ten koste gaat van je andere frames. Je kunt dan beter gebruik maken van CSS ofzo.
     
  7. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dan zal ik wel eens kijken op de eerder gegeven site, bedankt
     
  8. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    php is wel erg handig voor de navigatie.. dat kan mbv. includes :)
     
  9. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was ook bezig met een website, maar omdat ik erg vastliep ben ik gestopt, maar wil nu de draad weer oppakken.

    Ik werk(te) met frontpage, nu wil ik een invulformulier op de site zetten, ik kan het formulier wel maken, maar dan weet ik niet waar en hoe ik de ingevulde gegevens op moet slaan.
    Het probleem is dus om de gegevens die anderen invullen op mijn scherm te krijgen... heeft iemand suggesties?
     
  10. Black FoX

    Black FoX Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben eergisteren begonnen met SQL leren en het is me gelukt om een database te maken die met php scripts en formulieren 'communiceert'. Wel lastig, maar met wat zoekwerk en trial-and-error kwam ik een heel eind. :)

    @king-steven: Ik weet niet hoe het formulier er precies uitziet, maar een mogelijkheid is dat het formulier via jouw site naar je inbox wordt verstuurd. Dat is niet zo heel moeilijk om te fixen.

    Als je de gegevens wilt opslaan zul je denk ik toch een MySQL database erbij moeten hebben waar de gegevens naar toe gaan en die jij vervolgens uitleest of ophaalt...
     
  11. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Tja, de simpelste (maar slechtste) oplossing is je form-info gelijk versturen naar een e-mailadres:
    HTML:
    <form method="post" action="mailto:je@email.adres">
    Dat hoeft niet hoor. Php heeft een uitgebreide functionaliteit om gegevens op te slaan in bestanden en die weer uit te lezen. Zo kun je al je gegevens in een simpel .txt bestandje opslaan op je website. Natuurlijk is dit een heel onveilige manier om je gegevens op te slaan.
    Een andere manier is om de ingebouwde mail-functie van php te gebruiken. Kijk maar eens op www.php.net/mail voor uitgebreide uitleg hierover.

    Feit is wel dat de makkelijkste en beste manier om gegevens van een formulier te verzenden of op te slaan met een serversided scripttaal is, zoals php of cgi. Dat betekent dat je er wel even voor moet gaan zitten om zoiets te leren. De overgang van Frontpage naar volledige php sites scripten is alleen wel erg groot...
     
  12. Madoperator

    Madoperator Rape

    Berichten:
    937
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik dan persee een CMS nodig?
     
  13. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze is niet echt voor de "beginnende webdesigner", maar ik probeer het toch.
    Ik ben voor mezelf een registratie systeem aan het maken. Een systeem waarmee ik de uitslagen van formule 1 races kan invullen en info kan opvragen over de teams, coureurs etc..

    Nu wil ik een pagina maken waarmee ik de constructeur kan wijzigen voor elke aparte coureur, want coureurs wisselen nog wel eens van team. Ik heb een lijst gemaakt waar alle coureurs onder elkaar worden gezet, en ik wil dat elke regel een dropdownbox krijgt waarin alle constructeurs staan. Als alles goed werkt moet ik een coureur kiezen, in de desbetreffende regel het nieuwe team kiezen en met een druk op de knop de tabellen updaten.

    hiermee haal ik de lijst op uit de database:
    PHP:
    $sql_driver "SELECT ID_d, naam, team, (SELECT naam FROM team WHERE ID_t = team) AS 'teamnaam' FROM driver";
    $run1 mysql_query($sql_driver);
    hiermee maak ik de lijst met coureur zichtbaar:
    PHP:
    while($rij mysql_fetch_array($run1)){
    echo 
    "<tr><td>" $rij['ID_d'] . "</td><td>" $rij['naam'] . "</td><td>" $rij['teamnaam'] . "</td>";
    }
    In bovenstaande regel wil ik nog een cel maken met de dropdownbox, nog een loop gebruiken binnen de while-loop lukt niet.

    Hoe krijg ik een gegenereerde dropdownbox op elke regel van een gegenereerde tabel
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mailto:... zou ik nooit in een form-tag zetten als action. Geheid dat er diverse browsers hierdoor over hun nek gaan.
    Zo was ik laatst bezig met een mail, moest even een script van iemand testen, boem, crash, weg mail.
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Om mijn sites op te maken gebruik ik altijd div's voor de verschillende onderdelen.

    Weet iemand nog een andere handige manier? Want ik heb gehoord dat er ook nog een andere manier was (en nee geen tables :p).
     
  16. unXist

    unXist F5 hoer

    Berichten:
    707
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dat met de frames is nu gelukt :) maar nu wil ik graag een fotoalbum/image gallery mét thumbnails op mn pagina zetten, mn webspace kan geen PHP/ASP/SQL hebben daarom moet het een html scripted iets zijn of java, nu kan ik er wel een boel programma's voor vinden maar die ondersteunen alleen .jpeg plaatjes terwijl ik juist .gif/.png nodig heb omdat ik alleen het plaatje en niet de witte achtergrond wil laten zien. Weet iemand misschien een script of programma waarmee dit wel gaat lukken ?

    Bvd, FR@
     
  17. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    je hebt echt Php nodig tenzij je alles los elke keer erop wilt zetten..

    ik geloof dat picasa (is van google) wel html gallery's aanmaakt die je zo kan uppe..
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dreamweaver heeft ook een ingebouwde image gallery functie die kant en klare HTML pagina's genereert, misschien dat je daar eens naar kunt kijken.
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Eindelijk de nieuwe site van onze band af. Maanden mee bezig geweest samen met onze drummer die informatica studeert. Compleet nieuwe restyle, compleet herschreven met een heel nieuw cms. Ik ben zelf erg blij met het eindresultaat, een flinke verbetering met de oude site.

    Ik heb zelf het hele design gedaan plus een flink deel van de code van de frontpage, onze drummer heeft het hele cms geschreven. Vandaag zijn we de hele avond bezig geweest om de site online te zetten, en dat was toch nog een flinke bak werk. Ben blij dat ie nu eindelijk af is :)
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er nice uit :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina