1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    ahhh ok tnx
     
  2. mars15

    mars15 Guest

  3. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat geen javascript op de pagina, dus er gebeurt ook niets als je een optie kiest.

    Edit: Zo werkt ie wel. Alleen de links ontbreken nog.
    PHP:
    <html>

    <
    head>
    <
    meta http-equiv="Content-Language" content="nl">
    <
    meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
    <
    title>Bannner</title>
    <
    script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
    <!--
    function 
    MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
      
    eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
      if (
    restoreselObj.selectedIndex=0;
    }
    //-->
    </script>
    </
    head>

    <
    body bgcolor="#C0C0C0">

    <
    div style="position: absolute; width: 862px; height: 117px; z-index: 1; left: 76px; top: 28px; background-image:url('http://frfotopagenl.fr.funpic.org/Sportlog/Banner/gras1.JPG')" id="laag1">
        <
    br>
        <
    br>
        <
    br>

    &
    nbsp; <p>&nbsp;</div>
    <
    div style="position: absolute; width: 117px; height: 380px; z-index: 2; left: 76px; top: 153px; background-color:#FFFFFF" id="laag2">
    <
    p>&nbsp;Menu<br>
    &
    nbsp;Foto's<br>
    &nbsp;Wedstrijd Verslag<br>
    &nbsp;Links<br>
    &nbsp;About</div>
    <div style="position: absolute; width: 738px; height: 378px; z-index: 3; left: 199px; top: 153px; background-color:#FFFFFF" id="laag3">
        <font face="Trebuchet MS" size="2">Welkom op de Sport Foto Log van Fr-Fotopage.nl / sport.fr-fotopage.nl <br>

        <br>
        &nbsp;Hier onder vind u de verschillende verslagen terug. Het gaat hier om 
        voetbal verslagen maar ook andere sport verslagen + evenementen verslagen 
        staan hier in de toekomst bij</font><br>
        <br>
        <font face="Trebuchet MS" size="2">&nbsp;Voetbal verslagen<br>
    &nbsp;</font><p><font face="Trebuchet MS" size="2">&nbsp; excelsior-mvv</font></p>
        <p><font face="Trebuchet MS" size="2">&nbsp; excelsior-nec</font></p>

        <p><font face="Trebuchet MS" size="2">&nbsp;</font></p>
        <form method="POST" onChange="MM_jumpMenu('
    parent',this,0)">
        
            <p><select name="menu1" onChange="MM_jumpMenu('
    parent',this,0)">
            <option selected disabled>Kies
            </option>
            <option>Excelsior-MVV
            </option>
            <option value="verslag-excelsior-nec.htm">Excelsior-NEC
            </option>
            </select></p>
        </form>
        <p><font face="Trebuchet MS" size="2"><br>

        <br>
    &nbsp;Evenementen verslagen</font></p>
        <p>&nbsp;</div>

    </body>

    </html>
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2006
  4. mars15

    mars15 Guest

    Bedankt man :)
     
  5. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een site gemaakt bij freewbs maar kan ik er dan ook gratis .nl van maken dus bijv van freewebs.com/xbox maken in xbox.nl
     
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, een domain naam claimen kost hoe dan ook geld. Veel hosting bedrijven bieden webruimte in combinatie met een domijn naam aan. Kost niet zo veel meer tegenwoordig. B-one is redelijk goedkoop.
     
  7. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    daar ben ik weer

    Ik heb een filmpje in wmv op de server staan nu wil ik vanaf een site dat je op een link klikt en dat hij dan dat filmpje opend! in een nieuw window en ook in de browser

    Is dit mogelijk (met html..)
     
  8. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ja hij doet het ..

    ij streamt alleen niet echt (je ziet geen buffering staan is daar nog iets aan te doen?

    ik heb op die site veel info kunnen vinden maar wat ik nu wil weet ik niet waar ik het zoeken moet:

    Ik wil het venster dat geopend word een vaste afmeting geven hoe doe ik dat?

    dus bijv 400 hoog 600 breed!
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Olé!

    Na heel wat uurtjes hard buffelen is ie eindelijk klaar: onze fictieve meubelsite: Møbels Inc. - Oldskøøl Møbels from Sweden!

    Dit heb ik gemaakt samen met Ruud als project voor school, waarbij je een (fictieve) webshop met CMS moest maken. Ik had al een CMS liggen, dus dat heb ik uitgebreid met webshop-mogelijkheden. Het design heeft Ruud verzorgd, ik heb alle php-code en html geschreven en samen zijn we verantwoordelijk voor de creatieve invulling van het assortiment :D

    Alles werkt, en daar ben ik best wel trots op: zoeken, producten bestellen, inloggen, bestellingen plaatsen enz. Probeer het gerust eens uit, je hoeft niet bang te zijn voor een rekening :+

    Mocht je nog bugs tegenkomen, laat het dan ff weten, en heb je nog suggesties voor nieuwe meubels (en originele namen), meld het gerust! :)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Niet verkeerd.
    Mis nog de roflcopter-cap kapstok (minstens 2 haakjes, aangezien je die kwijt moet wanneer er geen ROFLCOPTER-O-MATIC aangelegenheden zijn. :+
    Heb het bestellen zelf nog niet bekeken, maar in eerste instantie lijkt het een prima shop/site.

    En een op maat gemaakt kastje voor mijn roflcopterlol-accessoire.
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  12. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht bij het winkelmandje dat het rode kruisje bedoeld was om het aantal te verminderen, maar het bleek dus de hele bestelling te verwijderen.
     
  13. de j

    de j New Member

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een site bij freewebs maar hoe kan ik nou zien hoeveel mensen er op we website komen?
     
  14. mars15

    mars15 Guest

    door een stats teller te nemen
     
  15. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    aka counter, kan op velemanieren worden gedaan; van javascript tot php
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    Ik weet dat het nooit aan je gebruiker ligt maar altijd aan de ontwerper, maar toch: een rood kruisje staat 'doorgaans' toch echt voor verwijderen.

    En Luuk, moet je nu echt overal vertellen dat ik die verkleurde poep heb gefotoshopped, ik ben er echt niet trots op ofzo ;)
     
  17. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Tip: controleer of het aantal producten positief is. Ik heb zojuist een bestelling voor -100 Miriks geplaatst.
    En hier gaat ook iets mis:
    http://demo.luuk-online.nl/search.php?q=%3Eaap (vulde <aap in)

    edit: als ik " invul als telefoonnummer verdwijnt het teken in het formulier omdat je er geen htmlentities/htmlspecialchars overheen gooit :)

    edit2: als ik in het winkelmandje het plusje gebruik om een artikel extra te bestellen zou het mooi zijn als het subtotaal ook direct wordt verhoogd. Misschien gewoon er een bij doen door middel van een http request? zodat je daarna niet op updaten hoeft te klikken

    edit 3: als ik op je adminpaneel (http://demo.luuk-online.nl/admin/login.php) probeer in te loggen met een foute username krijg ik een error, wel ff mysql_num_rows doen he :)
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2006
  18. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    hahahahaha die Rofl Copter is GraPPiG :D :p (srry voor off topic |:- )
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Thx voor de tips, dit was een haastklus, moest binnen een week de hele frontend scripten, zo'n beetje de hele week elke dag tot een uur of 4 's nachts doorgewerkt, en dan willen er wel eens foutjes in sluipen ;)

    Ik merk wel dat ik meer moet letten op beveiliging. Meestal vang ik post-variabelen wel af met htmlentities of mysql_escape_string, maar ik moet daar nog secuurder in zijn.

    Deze site is al beoordeeld en voldeed ruimschoots aan de opdracht, dus hier ga ik verder niet veel werk meer in steken. Het achterliggende cms is nu wel helemaal gefinetuned (afgezien van die login error, die ga ik fixen, thx :)).
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    weet iemand dit!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina