1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Doe het dan goed:

    PHP:
    <?='tekst'?>
    puntkomma hoeft niet en als er geen variabelen in staan kun je gewoon single quotes gebruiken. Persoonlijk gebruik ik altijd single quotes en voeg ik variabelen zo in:
    PHP:
    <?='hello '.$user.'!'?>
    ' schijnt iets sneller te zijn omdat PHP dan weet dat hij geen variabelen tegen kan komen.
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Altijd baas boven baas ;)
    Mja, gebruik eigenlijk altijd dubbele quotes, hoewel ik variabelen wel meestal op dezelfde manier als jij invoeg. Dan toch maar eens aanwennen om enkele quotes te gebruiken, hoewel ik me niet voor kan stellen dat het echt een enorme snelheidswinst oplevert.
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    En dit is voor de beginnende webdesigner?
    Ik snap er de BALLEN niet van! :D
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Haha, ja eigenlijk moet er ook een topic voor gevorderde webdesigners komen. Bij deze in de maak :cool:
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Single quotes is iets sneller, maar heb eens wat resultaten bekeken van iemand die er een onderzoekje naar deed en de resultaten waren verwaarloosbaar. Bij menig site was het verschil niet te merken (en ben je alsnog aan het wachten op plaatjes ed). Gebruik zelf ook bijna altijd enkele quotes, daar niet van. :)
    <?= ?> notatie gebruik ik eigenlijk nooit. Werkt het ook met <?php= ?> (las eens dat <?php beter is dan <?, al heb ik nooit problemen ondervonden met <?, gebruik echter wel gewoon <?php de laatste tijd).
     
  6. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
  7. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Darkwing bedankt voor je uitleg ;)
    De afgelopen dagen nog steeds zitten klooien met mijn contactformulier...
    Elke keer als ik er dingen in had gezet dat de velden worden gecontroleerd dmv van PHP kreeg ik alleen maar een lege pagina te zien :confused:

    Nu werkt mijn formulier wel gewoon, alleen worden de velden niet gecontroleerd.
    Ik heb dr echt zo lang mee zitten klooien... Alleen ik moet ook nog andere opdrachten voor school afmaken, dus ik heb het maar even zo gelaten..

    Dat scriptje dat je gemaakt werkt wel goed, ik zou alleen niet weten hoe ik dat nog doorgestuurd kan krijgen naar mijn email (als iemand dus het formuliertje invult, dat ik dán die gegevens in mijn email krijg te zien)

    Hier staat mijn contactformulier zoals die nu is:
    http://homepages.fcj.hu.nl/1512920/portfolio/contact.php
    Mijn volledige site staat nu dus op http://homepages.fcj.hu.nl/1512920/portfolio

    Ik moet nog een aantal kleine dingen veranderen, maar verder laat ik hem denk ik zoals die is.

    Is er misschien ook een tool waarmee je een site map kan laten maken?
    (zodat ik een sitemap heb voor mijn website, gewoon als HTML pagina met links naar alle pagina's op mijn site?)

    / Die heb ik al gevonden (Micro-Sys software Sitemap generator)

    Nog een vraag (jah, ik blijf bezig):
    Wat is beter? Een vast hoogte instellen voor je boxen (voor bij mij de box content)
    Ik heb hem nu op 600px staan. Hij is dan altijd 600px hoog, ook als die ruimte niet gebruikt wordt.
    Maar is dat "beter" dan dat elke keer de hoogte veranderd?
    Ik vind het er zelf mooier uitzien als de pagina altijd even hoog is...
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2006
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    //niet meer belangrijk
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2007
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Mediatechnologie @ HU Amersfoort :cool: :cool:
    Ik werd alleen niet toegelaten met Havo E&M :'-(
    Lijkt mij een erg leuke opleiding.
    Maar Digitale Communicatie bevalt me ook wel tot nu toe...

    Dat kasteel in je portfolio, die heb je al helemaal in 3D ontworpen of niet?
    In welk jaar zit je van Mediatechnologie?

    Ik vind het wel een mooie site ;)
    Dat envelopje voor contact is ook wel leuk..
    Hij valt alleen niet echt op imo...
    Je hebt rechtsboven je navigatie en dan linksonder een envelopje, die niet meteen zichtbaar is @ 1024x768
    Ik zou zelf de teksten aan de linkerkant van de pagina zetten.
    Normaal gesproken kijken mensen als eerst aan de linkerkant wat daar staat (ok, jouw linkerkant is wel mooi dan), maar de informatie staat aan de rechterkant...

    Maar misschien had je er wel een goede reden voor om het zo te doen? ;)
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik doe die opleiding nu een maand:9 Daarvoor 1jaar Industrieel Product Ontwerpen gedaan @ zwolle

    Dat kasteel is een samenraapsel van verschillende foto's, allen met photoshop in 1 geheel gemaakt zeg maar en bewerkt. Was een opdrachtje, en moest er toch iets neer kwakken ;)

    Over de opmaak, mja zou ook kunnen, maar vond het zo wel leuk staan ;)

    Over die enveloppe je wel een punt. Ik zit zelf op 1280x1024 dus dan maakt het niet uit, maarja dat heeft dus niet iedereen

    thx voor feedback iig :D


    //edit ff gekeken op 1024x768, oef wat ziet de site er dan slecht uit :mad:
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2006
  11. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb straks even geprobeerd om Joomla te installeren op mn host, ik dus alles geupload (de nieuwste versie) toen kwam ik in het installatie scherm, na 2 stappen moet je een mysql database opgeven enz. ik dus een database aangemaakt, user aangemaakt, alles ingevuld in het installatie scherm, maar ik krijg steeds de error dat de username en password niet kloppen.. ?

    Wat doe ik verkeerd?

    Edit: Ik had de verkeerde host ingevuld.. |:- Nu werkt het wel :)
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2006
  12. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor dubbelpost, maar anders valt het niet echt op..

    Weet iemand een goede tutorial oid om zelf een template te maken voor Joomla? En dan bedoel ik niet een tut waarmee je het in Dreamweaver moet maken, maar gewoon zelf php gedoe erin zetten ofzo.
     
  13. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Welke joomla versie? Ik heb begrepen dat de nieuwe versie (1.1 of 1.5 ofzo) een sterk verbeterd templatesysteem heeft, dus ik zou als je nu met een nieuwe site begint gebaseerd op Joomla beginnen met de beta van die nieuwe versie.
     
  14. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb versie 1.0.11, dat is de laatste versie als het goed is.
    Ik heb teminste geen hogere versies gevonden.

    Edit, toch gevonden. Ik zal eens de 1.5 beta installeren.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2006
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem en het is een typisch noob probleem. Heb er nog over zitten denken dit in het flash topic te plaatsen maar daar heeft het eigenlijk weinig mee te maken dus hier komt ie:

    Hoe embed ik een swf in mijn html op een manier dat zowel IE als FF en de andere browsers hem kunnen zien.
    Eerst had ik hem vrij makkelijk, toen was ie met FF te zien maar niet met IE.
    Een vriend van me heeft me toen een kort javascript gegeven met de bijhorende HTML maar toen deed ie het weer niet in FF....

    Dus wie weet de simpelste manier om een swf te embedden op een manier die compatible is met zowel FF als IE.

    (Ik ben een n00b met HTML en met java heb ik nog nooit iets gedaan, ik zeg het maar alvast :p).

    Alvast heel erg bedankt.
     
  16. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn twee manieren om een swf te embedden, met een object- of embed-tag. Een voor Firefox en een voor IE, weet ff niet meer welke tag bij welke browser hoort. Maar als je ze allebei neerzet, komt het goed.

    HTML:
    <object width="550" height="400">
    <param name="movie" value="somefilename.swf">
    <embed src="somefilename.swf" width="550" height="400">
    </embed>
    </object>
     
  17. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Je kunt het beste bijgevoegd script gebruiken, dan heb je geen rand in Internet Explorer.

    Rename flash.txt naar flash.js
    Zet het script waar je het wil hebben
    Zet het volgende tussen <head> en </head>:
    HTML:
    <script type="text/javascript" src="flash.js"></script>
    Zorg er wel voor dat je naar de juiste locatie verwijst.

    Voeg nu voor elk flash object de volgende code toe:
    HTML:
    <script type="text/javascript">writeFlash('path/to/flash.swf', width, height);</script>
    Let ook hier op dat je path/to/flash.swf vervangt door het correcte pad, en dat je de breedte en de hoogte invult.

    Hopelijk lukt het zo.

    [edit]
    was bestand vergeten
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • flash.txt
      Bestandsgrootte:
      875 bytes
      Weergaven:
      9
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Komt deze manier wel door de XHTML validatie heen? Zelfs in XHTML Transitional wordt de EMBED tag niet ondersteund. Zo ja, dan moet ik dat ook maar eens gebruiken, want nu komt mijn site alleen vanwege één Flash-object niet door de validator.

    Had je nou een attachment bij je post geplaatst? Zo ja, dan is ie niet zichtbaar voor ons.
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Yo man heel erg bedankt voor je reactie (doerak15 btw ook bedankt maar die manier had ik al geprobeerd en daarmee lukte het dus alleen in FF).

    Maar spleasure ik heb 1 vraagje. Je hebt het over een bijgevoegd script, maareh.... welke want ik zie geen bijgevoegd script :p? Verder snap ik m helemaal :). Thx.
     
  20. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Sorry, vergeten. Hij staat er nu bij. En dit gaat niet werken met XHTML omdat FF document.write() in XHTML niet leuk vindt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina