uhm, dan gebruik je je css niet goed, dat design dat ik je gaf werkt zeker perfect in IE, FF, moz en Opera.
Daarbij komt dat css VEEL beter zijn dan tabellen. als een browser het niet ondersteund ziet je css site er namelijk toch goed uit .
heel handig voorbeeld zijn textbrowsers als lynx. deze kunnen geen plaatjes weergeven (ook geen css) en als je dus bg-plaatjes gebruikt zie je deze niet in die browser!
de browserverschillen in css zijn er zeker wel, maar dat is 10 minuten werk en dan is het meestal gefixed (omdat ie zich niet aan standaarden houd).
Daarbij komt dat een site met tabellen groter is kwa omvang en langzamer laad.
Zoekmachines (google, altavista, enz) kunnen VEEL makkelijker pagina's indexeren gemaakt met divs en spans.
aangezien die spiders alleen TEXT willen en geen lay-out. Die scheidt je als het goed is net perfect door css goed te gebruiken!
als je alleen bv fonts door css laat regelen DAT niet je site er pas verneuqt uit op browsers die dit niet ondersteunen!
Dat is dus ook niet de reden waarom je css moet gebruiken.
Je kunt met tabellen (bijna) net zulke mooie sites maken als met divs.
Het grote voordeel is dat je minder dataverkeer en je code schoner en profesioneler overkomt
EDIT/ ik werkte tot voorkort altijd met de text editor van dreamweaver maar ben nu overgestapt naar ultra edit!
Je kunt daar ook code dicht en openklappen wat bij grote projecten wel makkelijk is. Ik ben namelijk bezig met forumsoftware
zit nu aan +/- 10.000 regels code dus dan is dat wel handig .
Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2005