1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    O-)

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Het is een .inc bestand aangezien ik het in de Content DIV include.
    Dit is het stukje code van de desbetreffende Include.

HTML:
    <h2>Drukwerk</h2>
    <h4>Hieronder zie je verschillende vormen van drukwerk die ik heb gemaakt.<br>Je kunt voor verschillende doeleinden bij me terecht, zowel voor het ontwerp van een logo, visitekaartje of briefpapier. Ook voor een complete huisstijl kun je contact met me opnemen.<br></h4>
    <h8><a href="images/drukwerk_bernice.jpg" rel="lightbox/lightbox" title="Ontwerp huisstijl">Bernice van der Heijden Autismebegeleiding</a></h8><br>
    <h7>Ontwerp van huisstijl (logo, briefpapier en visitekaartje)</h7><br>

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb het nu maar even anders opgelost. Vond de manier waarop ik eerst wilde toch niet zo denderend, heb nu het opgelost door icons te gebruiken!

Check het op www.rivanov.nl -> Portfolio! :)

4. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Op me vaders website,staat een soort van flash menu en daar kan je email aanklikken om natuurlijk een email te verzenden en een vraag bijvoorbeeld te stellen. Maar dat email adres is oud en we hebben een nieuwe,maar hoe kan je dat veranderen? Ik zie het niet in het HTML staan.

M.v.g.

Grumpiestocean

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je moet die in de FLA file van het menu aanpassen.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    En hoe doe je dat :p?, ik denk dat dat wel met flash moet, maar ik weet niet waar hij staat op de site. Ik heb nu zegmaar ingelogd in de site,maar kan hem niet echt 1.2.3. vinden.

Laatst bewerkt: 29 feb 2008
  7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    De FLA staat ook niet op de site. Dat is de SWF. De FLA zal wel ergens lokaal staan bij de persoon die de site heeft gemaakt.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    WTF,de website bouwer is namelijk doodgegaan....daarom heb ik het overgenomen..:emo: Ik kan dus een heel nieuw menu in elkaar flansen?

IK HEB HET AHHA, me pa had nog een cd'tje liggen waar alles was van gekopieeerd. Chill....

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is dit een klotewerk niet,shitt.. Ik heb nu Macromedia flash proffesional 8 en dat FLA bestandje,maar hoe krijg je nou alleen de email button veranderd. Want als ik Email aanklik,dan pakt hij het hele menu en niet alleen Email.

iemand :D?

EDIT LAAT MAAR.

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je het eindelijk voor elkaar, wil je het SWF uploaden,zegt de webserver:''De naam voor de pagina is niet geldig
    Een bestandsnaam moet een geldige extensie bevatten ''. Het heet gewoon menu.swf..... WTF, ik word gek

11. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me afvraag: wat vragen jullie per uur als je freelance webdesign doet? En wat is een normaal uurloon voor een junior webdesigner in part time dienst?

Als ik freelance flash / design doe vraag ik tegenwoordig 20 euro per uur (ik begon 8 maanden geleden met 10 euro). Maar ik ben nu aangenomen bij een bedrijf als parttime webdesigner en heb werkelijk geen flauw idee wat dan een normaal uurloon is. Ik ben nog bezig met mijn HBO interactieve media en heb dus geen noemenswaardig design diploma, wel echter al wat ervaring.

Iemand verder nog ervaring mee?

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was weer eens te ongeduldig :+

13. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Freelance is rond de 20 euro per uur wel een mooi uurloon (als ik het zo van medestudenten hoor). Sommigen vragen ook meer, rond de €40,-
    Ik denk dat het net is hoe ver al je bent. Als klanten zien dat je verder denkt dan wat hun van je vragen, goede eindproducten opleverd kun je wel hoger dan €20,- lijkt me.

Ik vraag nu zelf ook nog rond de €10,- per uur, maar dat zijn dan ook gewoon kleine opdrachtjes voor kennissen en niet officieel. Dan vind ik ook niet dat je veel kan vragen.

Voor parttime bij een bedrijf weet ik even niet zeker wat ik voor prijzen ik gehoord heb, maar heb je al een indicatie van het bedrijf gekregen?
    Volgens mij is startersloon als je bent afgestudeerd rond de €2200,- bij een volledige werkweek..

Maar dat zou ik nog even rond kunnen vragen, werkt er bij mij ook eentje part time bij een bedijrf. Alleen is die al een stop hoger, die is meteen maar projectleiding etc. gaan doen daar :p Kreeg daar van hem ook een baan aangeboden, ik weet alleen nog niet zeker of ik het zal doen.

Wel leuk natuurlijk, maar is toch lastig met schooldagen te combineren. Zal dan 1 dag in de week worden en 's avonds misschien wat uurtjes.
    Daarnaast volgend studiejaar ook stage.

14. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook weer wat rondgevraagt en volgens de meesten is 8 euro per uur netjes voor part time designer die nog in opleiding is.

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Dat kan nog wel eens tegenvallen!

16. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee mensen, ik zoek:

Een gastenboek, waarbij er in ieder geval een admin functie in zit om reacties te verwijderen en hij moet geimplementeerd kunnen worden in eender welke website.

Ik heb er al een paar geprobeerd maar krijg ze niet goed geintegreerd...

17. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zelf schrijven? Een gastenboekje schrijven is echt basic php.

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou misschien logisher zijn.
    Maar ik hoor de prijzen dan ook van mensen die ook heel veel projectleiding erbij doen.

Uhm jah.. misschien wel. Ik zie het tegen die tijd wel. Ik wordt alleen ook niet opgeleid als puur webdesigner. Uhm hoe zal ik het zeggen... meer als expert in digitale media zeg maar (Digitale Communicatie HU, CMD)
    (in ieder geval zo wordt het mij nu rooskleurig verteld, jullie vast zelf wel hoe dat gaat bij hogescholen wat voor betrouwbare informatie ze je geven)

Maar die €2200,- heb ik gehoord van iemand die net is afgestudeerd aan dezelfde opleiding die ik doe.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik ook zoiets: Media Technologie @ HU, wordt dus ingenieur media technoloog ofzo 8)

20. Elendill2003

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, als je afgestudeerd bent aan een HBO kan je wel van ongeveer 2000 euro uitgaan als je het een beetje slim aanpakt. Zelf doe ik interactieve media aan de HvA en dat ik ook geen pure webdesign opleiding. We krijgen ontzettend veel conceptontwikkeling, design, programmeren en interactie ontwerp voor alle interactieve media. Dus ook interactieve installaties, mobiele telefoons, televisie etc etc.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina