1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ohja, die is freeware :p CuteFTP is idd niet gratis, maar ik vind hem wel errug handig ;) Maar Filezilla is ook een goed proggie hoor :)

3. *360*

*360* Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb FileZilla nu gedownload. Gratis, in het Nederlands, en het werkt prima! :)

4. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij doet filezilla erg irritant, hij verbreekt de verbinding met de server de hele tijd ondanks dat ik actief ben. Ik heb dus Core FTP Lite gedownload, die is ook gratis. Hier kun je ook bepaalde dingen instellen zodat je maar 1 klikje nodig hebt om in een server in te loggen.

Weet iemand trouwens een programmaatje of website waarop je makkelijk kunt kijken hoe je website er in de verschillende browsers uitziet?

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Test hier maar...
    http://browsershots.org/

6. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Het is misschien heel simpel,maar ik kom er niet uit.

Ik heb nu alles erop staan,maar nu moet ik de links doen naar info,route etc. Die pagina's die ik daarmee wil, wil ik hebben zonder dat hij een nieuwe pagina opent,en dat de banner en menu blijft staan. De site is opgebouwd in tabellen.

Meer info nodig?

Laatst bewerkt: 16 apr 2008
  8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    jij bedoelt dus dat je alleen het stukje waar je geen wilt linken. byv de info pagina, dat dan alleen de tekst verandert. die in het hoofdgedeelte staat.

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja,dus net als in xbw bijvoorbeeld: Het menu en alles blijft staan,maar de inhoud veranderd. Moet ik dan zegmaar 4 dezelfde HMTL pagina's maken met dezelfde layout maar ander inhoud, die ik dan link in het menu? Ja toch,

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Eh ja.

Bij xbw blijft het menu niet 'staan' hoor, het wordt alleen door je browser gecached waardoor het de volgende keer sneller laadt.

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Komop, je snapt toch wat ik bedoel. Mijn vraag is gewoon heel simpel,Moet ik voor elke pagina die ik wil steeds dezelfde frames,layout etc maken of kan het sneller?

12. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Werk je nu met frames of niet? Zo ja, dan heb je inderdaad aparte pagina's waarvan er slechts eentje opnieuw geladen hoeft te worden. Maar frames = slecht, dat kan elke webdeveloper beamen.

Als je niet met frames werkt, dan kun je elke pagina inderdaad opnieuw maken. centrale stylesheets kunnen helpen om bepaalde dingen centraal te houden. Als je een klein beetje verstand hebt van php is het eenvoudig om een soort template-structuur te maken met de functie include(); Je deelt je html dan op in verschillende, onveranderlijke delen, die je overal tussen kunt gooien.

Een voorbeeldje:

PHP:
    <?

include(
    "header.php"); //hier komt alles in je <head> tag en de opbouw van je pagina en eventuele header in de <body>.

?>

<!-- Hier pleur je de daadwerkelijke inhoud van de betreffende pagina neer -->

<?

include("footer.php"); //eventuele sluittags van generieke divs, eventuele footer, gevolgd door </body> en </html>.

?>
    De te includen bestanden kunnen ook gewoon html bestanden zijn als ze verder geen serverside scripts bevatten.

Uiteraard kun je dit zo ingewikkeld maken als je wil, dit is het meest eenvoudige voorbeeld.

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Even een kort Flash vraagje. Ben even aan het klooien om MySQL gegevens te tonen in een SWF. Dit lukt, maar ik krijg maar 1 entry tegelijk te zien. Maar ik wil alle entries tonen.

www.rivanov.nl/flash/test.swf

En dit is het stukje code dat het gebruikt:

PHP:
    //function to load external data using the loadVars() object
    //l=name of loadVars object
    //n=name of text field 
    //t=trigger to decide whether to show all entries or just one.
    //e= entry number to display (number)
    //f=file to load from (string)
    function lv(lntef) {

sb.setSize(null200);

sb2.setSize(null50);

//create a new loadVars object if one doesn't already exist if it does, use it

if (== undefined) {

= new LoadVars();

l.onLoad = function() {
                var 
    i;

//clear out any text that might already be there

n.htmlText "";

//to show a single entry at a time we use the following code

if (== undefined) {

n.htmlText += "<b>"+this["date"+e]+"<br>"+this["title"+e]+"</b><br><br>";

n.htmlText += this["entry"+e];
                } else {

//cycle through and show all entries

for (i=0i<this.ni++) {

n.txt.htmlText += "<u><a href='asfunction:_root.loadArc,"+this["id"+i]+"'>"+this["title"+i]+"  -  "+this["date"+i]+"</a></u><br>";
                    }
                }

sb.update();

sb2.update();
            };
        }

l.load(f);
    }
    Het ligt mijns inziens aan de (t=undefined), maar waar moet ie opstaan dan?

Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb weinig kaas gegeten van Flash, maar loopt ie de for lus wel meerdere keren door?
    Probeer bijv. eens this.n te tonen en te kijken wat het resultaat is. Dat lijkt mij het punt waarop ie meerdere resultaten moet weergeven.
    Anderzijds zou het de trigger kunnen zijn. Zet eens een extra output bij de trigger, bijv '---'. Als je dat ziet weet je iig dat ie niet bij de for lus komt en daarmee ook maar 1 resultaat toont.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hmm kom er niet echt uit. Hopen dat Darkwing snel online komt..of heeft ie ook geen kaas gegeten van Flash? :+

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Haha nog geen 10 uur na mijn laatste post en ik word alweer gemist 8)

Maar helaas, ik houd me de laatste tijd niet echt meer bezig met Flash en Actionscript. Heb ff snel naar de code gekeken maar kan er niet veel wijs uit worden. Komt ook omdat je nogal onduidelijk namen gebruikt voor je variabelen. Waarom werken met namen als l, n en f? Daar ga je van in de war raken. Je kunt beter duidelijk varnamen gebruiken zodat je gelijk ziet waar welke variabele voor staat. Voor die 2 microseconden snelheidsverlies hoef je het niet te laten lijkt me ;)

En wat [2k] al zegt, de beste manier om dit soort dingen te debuggen is op verschillende plekken in de loop een trace te plaatsen.

Maar begrijp ik het goed, wil je je blog compleet in Flash gaan maken? Waarom???

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Deze code heb ik even van een tutorial geplukt. En ik wil mijn site niet in Flash maken, maar ik heb een opdracht gekregen en die mensen willen een site in Flash hebben. Dus wil ik even experimenteren met MySQL data in Flash.

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    En je hebt ze niet weten te overtuigen dat het presenteren van tekst / data een zeer onverstandige keuze is? ;) Vanuit SEO-technisch opzicht (search engine optimization), navigatieperikelen en crossbrowser-ondersteuning (denk aan text-based browsers of voor blinden/slechtzienden) is een Flash-only website absoluut niet aan te raden. Gelukkig zie je de overkill aan Flash tegenwoordig een stuk minder.

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Waar kan ik dan beter mee werken? Divs?

Even ter duidelijkheid,ik heb geen opleiding gevolgd tot webdesigner,ik leer het steeds op het internet.

Laatst bewerkt: 22 apr 2008
  20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Volgens mij kon hel wel wat flash. AS weet ik niet zeker.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina