1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gaan jullie te werk als jullie een nieuwe website maken? Beginnen jullie in photoshop en slicen jullie het daarna? Of begin je gewoon gelijk in html/css.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Eerder deed ik het met slicen en simpele html, maar dat werden best zware sites zonder dat er veel inhoud was.. Nu probeer ik het zoveel mogelijk met css te doen en allemaal wat dynamischer.
    Ben alleen een redelijke n00b @ web coden.

@ [2k], dat ligt of aan je monitor of aan je ogen ;). Maar nu is het ook gewoon één groot vlak wat je ziet he. Dat wordt natuurlijk veel minder. Max 1/4 denk ik.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe heeft de site van gamekings het zo voor elkaar gekregen dat ze foto's met een coverflow hebben? Plus dat het nog verschuift ook? Flash??

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Flash volgens mij, weet ik niet zeker. Ze maken gebruik van Wordpress als CMS:)

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Flash inderdaad.

Zelf begin ik in PS (of beter eigenlijk, vanuit papier en documenten als voorbereidend werk, wat erg belangrijk is bij grotere projecten). Slice het zelf daarna handmatig. Als je het in PS sliced, krijg je onnodig grote plaatjes van vlakken, die je makkelijk met 1px breedte/hoogte kan laten herhalen.

@ Gerjan: Zal wel aan monitor liggen.
    Dat krijg je al snel met grijze lijnen of kleine dambord-styles. Net als diverse optische illusies, waarbij het beeld niet beweegd, maar het toch lijkt te gaan bewegen. Als er een ruime site voorkomt, zal het niet zo erg zijn, maar nu is het effect best aanwezig, aangezien het nu een groot vlak is met om-en-om pixels.

6. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

ik begin nu steeds meer van dreamweaver te snappen, maar een paar posts hierboven vroeg ik hoe het kon dat mijn pagina zo uitgerekt was, toen kreeg ik als antwoord dat ik de with moest aanpassen. Maar waar staat dat?

Gr Daan

EDIT: hoe kan ik zeg maar een pagina maken met precies dezelfde layout als de rest( linker menu balk etc) maar waar zeg maar alle spelers opstaan? en als je er op klikt dat je meer info krijgt? ik heb de standaar dreamweaver layout: amusement overal gebruikt, maar toen ik die zelfde probeerde maar dan de catalogus pagina, stonden daar te weinig hokjes op, (minimaal 12) hoe doe ik dit, en bij die pagina behou je de menubalk ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2008
  7. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    In het properties scherm als je die table hebt geselecteerd. Bij jou staat de width volgens mij op 200%.

8. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

ok, ik doe rechtermuisknop, tabel, alles selecteren, en dan naar het eigenschappen menu, dan staat er vergroting instellen, die staat op 100%, als ik hem kleiner maak, word de site zelf ook onleesbaar klein8)

Gr Daan

9. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor een project op school moet ik samen met 4 andere een website designen voor onze school. Ieder maakt momenteel ze eigen design en dan kiezen we de mooiste eruit en die leggen we voor aan de opdrachtgever.
    Ik heb momenteel dit:

Let niet op de advertenties voor de opendag en die " Ben jij geschikt voor de ICT" die zijn tijdelijk alleen om weer te geven wat ik daar wil hebben.

Ik heb geprobeerd het zo simpel mogelijk te houden aangezien het een website voor een school is.

Ik wil graag kritiek!

10. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Even een vraag. Een probleem waar ik altijd tegen aan loop is het kiezen van de juiste naam voor mijn site. De vorige had cijfers in zijn naam, wat nogal irritant kan wezen.

De bedoeling van mijn site is dat het een blog wordt waar ik zowel over games (skate, GH, Rock Band) als over muziek (metal, rock en punk) dingetjes wil plaatsen.

Mensen hier op het forum met sites voor blogs etc. (leedbek.nl bijvoorbeeld) hoe zijn jullie op de namen voor jullie blogs/sites gekomen?

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    leedbek komt van laid back Luke lijkt mij. En hij heet Luuk :+ Hatsee.

Ik heb toch maar besloten om mijn portfolio in flash te maken. Dat beheers ik tenminste en er hoeft weinig op te komen. Flash(AS3 )+XML voor de inhoud.
    Kom er net pas achter dat je flash ook zoals een png een transparante achtergrond kan geven.. Scheelt me weer een hoop werk.

Laatst bewerkt: 14 sep 2008
  12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Een naam vinden is altijd lastig, helemaal om ook nog eens een toepasselijke vrije domein erbij te vinden.
    Waarom niet gewoon winterbase.nl?

Een blog site zal sowieso niet extreem druk bezocht worden. Bij bijna iedereen die ik ken met een blogsite, haken ze na verloop van tijd ook weer af en wordt er steeds minder geblogt.

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Winterbase.nl is al in gebruik door TMF, door dat stomme programma van ze:+

Over dat bloggen heb je gelijk. Ik zie het bij maten van me die vol energie beginnen en dan na verloop van tijd afhaken. Misschien moet ik dan toch eens gaan nadenken over iets anders dan een blog-site:)

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag. Ik wil graag een div maken die een bepaalde grootte is maar als de tekst te groot is voor dat stuk dat hij mee groeit. Ik heb nu een div die zichzelf aanpast aan de grote van de tekst, maar als er geen tekst staat zie je die div ook niet en dan ziet me site er gaar uit.

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.

15. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het spijt me heel erg van de dubbelpost, als het echt niet mag verwijder dan maar die hierboven maar ik kom er gewoon niet uit. Ik wil graag een banner op me site krijgen maar het lukt gewoon niet. Hoe weet ik welke formaat banner ik moet maken en hoe plaats ik hem op me site?
    me codes:

HTML:
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
    <link rel="stylesheet" rev=Stylesheet href="stylesheet.css">

<title>Martin Visser</title>
    </head>
    <body>
    <div class="content">
    <div class="header">
    <ul id="nav">
    <li id="nav-home"><a href="#">Home</a></li>
    <li id="nav-about"><a href="#">Biografie</a></li>
    <li id="nav-archive"><a href="#">Activiteiten</a></li>
    <li id="nav-lab"><a href="#">Links</a></li>
    </ul>
    </div>

</body>
    </html>

CSS:
    .header{
    background-image:url("http://i37.tinypic.com/rr8rom.jpg");
    position:absolute;
    top: 0px;
    right: 0px;
    left: 0px;
    height:150px;
    }
    .content{
    position:relative;
    background-color: #99cccc;
    padding:5px;
    width: 770px;
    margin: 0px auto;
    }
    body{
    color: #000000;
    font-family:Verdana, Times, serif;
    font-size: 12px;
    background-color:#657383;
    }
    #nav {
    margin:0;
    padding:0;
    float:left;
    width:100%;
    border:1px solid #42432d;
    border-width:1px 0;
    }
    #nav li {
    padding:0;
    margin:0;
    display:inline;
    }
    #nav a:link,
    #nav a:visited {
    color:#000;
    background:#006699;
    padding:20px 40px 4px 10px;
    float:left;
    width:auto;
    border-right:1px solid #42432d;
    text-decoration:none;
    font:bold 1em/1em Arial, Helvetica, sans-serif;
    text-transform:uppercase;
    text-shadow: 2px 2px 2px #555;
    }
    #nav li:first-child a {
    border-left:1px solid #42432d;
    }
    #nav a:hover {
    color:#fff;
    background:#727454;
    }

Wat ik dus wil is waar nu die gradient onder die buttons staat een banner krijgen. Maar het lukt me niet om hem daar te krijgen en ik weet niet hoe groot hij moet zijn.

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.

16. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    .header{
    background-image:url("http://i37.tinypic.com/rr8rom.jpg");
    position:absolute;
    top: 0px;
    right: 0px;
    left: 0px;
    height:150px;
    }

Die url vervangen door de url van je banner (die je op je eigen hosting zet..) en die mag volgens mij 770px breed (width) en 150px hoog(height) zijn.

Dit denk ik omdat je content div 770px breed is.

Laatst bewerkt: 16 sep 2008
  17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Je mist sowieso nog een afsluitende div van de content div.
    Onder de navbar div zou je een div voor de banner neer kunnen zetten.
    728x90 px of 480x60 pixels zijn gangbare formaten.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ben nu twee dagen lang al een aantal tutorials aan het lezen over XHTML + CSS en heb vandaag maar eens wat getest met een weblayout maken dmv divjes. Zoals je hieronder ziet is de achtergrond gepikt van Gerjan (:+) en heb ik ook de bovenkanten van de binnenste boxen ook fftjes gepikt van een andere site en wat gecopy-paste. Maarja, het is enkel om even te leren + bekijken hoe het een en ander werkt:

Eigenlijk is het veel makkelijker dan verwacht, die combinatie van CSS + (X)HTML. Natuurlijk kan je het zo moeilijk maken als je wilt, maar met een creatieve blik, wat photoshop skills en wat kennis van deze twee dingen kun je al een behoorlijk goede basis site maken :)

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Potjandrie :+ Niet dat ik het alleenrecht heb op die pixels hoor :9

Ben nog steeds bezig met flash, alleen plaatjes via xml inladen (en dan vooral op juiste plekken krijgen) vind ik nog wel lastig :)

Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  20. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Op dit moment ben ik niet meer in bezit van een website. Ik ga binnenkort een nieuw domein + ruimte aanvragen maar tot die tijd wil ik wel alvast wat klooien met van alles en nog wat.

Iemand een gratis host met FTP toegang en zo? Het gaat er alleen even om dat ik wat dingetjes kan proberen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina