1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat weet ik maar al te goed 'vriend'. ;)

    Php word steeds meer gebruikt, voor dynamische websites...of wil jij dit nu gaan ontkennen?
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2005
  2. edding3000

    edding3000 Guest

    omg, like css en php hebben 0% verband met elkaar.
    php = scripttaal = serverside.
    css/html = opmaaktaal = clientside.

    Je haalt de dingen echt door elkaar :).
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    OMG heb je gelezen wat ik poste? damn...lees nu eens terug ik zei al tegen shcaap die dacht dat css sites helemaal 'hip' zijn dat er tegenwoordig meer met PHP word gewerkt...en SITES ZOWEL UIT CSS ALS UIT TABLES ZIJN GEBOUWD....en dat er maar weinig sites zijn die HELEMAAL in CSS zijn....:'-( hier word ik moe van....echt...
     
  4. edding3000

    edding3000 Guest

    ik zie de connectie php naar css nog steeds niet. dat is like hetzelfde als dit:
    er worden meer appels gegeten want de boer die maakt meer peren.

    Maargoed, css sites zijn naar mijn mening hip. Wil echter niet zeggen dat ik een table layout bagger vind hoor. Css komt alleen wel zeer professioneel over. Ook ziet je code er een stuk geiler uit!
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    code geil dus, don't blame me maar ik vind er niks hip aan, aangezien 'gelukkig' de meeste wel nog met tables werken ;) Heb de voorbeelden al gegeven. En heb ook al meerdere malen gezegt dat css goed gebruikt kan worden voor o.a backgrounds, fonts en dergelijke...maar de opbouw voor de rest niet, maar goed het is net wat je gewend bent he, ik zal wel van de oude massa zijn... *zucht*
     
  6. edding3000

    edding3000 Guest

    ik gebruik ook weleens tables hoor ;).
    Maar als je een webdesign bedrijf ben bijvoorbeeld, en je komt met een table layout aan, dan ga ik twijfelen aan de kwaliteiten. Zeker als ze daar bovenop ook nog beweren alle nieuwste technieken te gebruiken.

    mooie css site (werkt niet in IE met opzet van de devver :D ) www.amygdela.com
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Die site vind ik dus alles behalve professioneel, hijs lelijk en heeft nog eens reclame ook (google ads horen niet op een pro site) ;) en waarom lijken al die css sites zo op elkaar? Maar das dan mijn menig he ;)

    Aangezien klanten vaker kijken naar de buitenkant dan naar de binnenkant (de codes) gaat het daarvooral om. Die codes boeien hun minder dan het werkelijke design gedeelte, als je soms op mijn site duide met bovengenoemde tekst. ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2005
  8. edding3000

    edding3000 Guest

    Nee ik doelde niet op jou site overigens.
    Vind je site er leuk uitzien btw :).

    Die ads zijn overigens zijn eigen links en geen google links. Ik vind dat idd ook niet geweldig.
    Maar de details in die site! schuine streepjes rollovers etc! Heel mooi gedaan :).

    Weet iemand wanneer de public beta van IE7 uitkomt eigenlijk?
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Bedankt ook al is het een css/table site ;)

    ghehe ach ja vijandelijk tegenover elkaar doen is ook niks. Die rollover dingen zijn wel leuk, maar ik kan hetzelfde in dreamweaver heb ik met mijn menu ook gedaan, simple functie maar werkt opzich wel aardig. En natuurlijk is het ook een smaakverschil, ik vind de site niet veel bezonders mischien als ik me er verder in verdiep dat ik wel wat bezonders kan ondekken. :) Moet wel zeggen dat de codes wel overzichterlijker zijn ja. Bij mij staan er veel scripts en filters her en der, maargoed ben ook geen pro nog, vind het gewoon leuk om voor mensen websites te maken. En later mischien mijn boterham ermee te verdienen...hope so.
     
  10. edding3000

    edding3000 Guest

    Ik ben ook geen pro hoor.
    Ik maak regelmatig een site en heb (zoals elders in de topic te lezen is) een eigengescript forum. Zelf ben ik ook niet geweldig in het css boxmodel, maar daarvoor heb ik ook die site uit mijn eerdere post. Je pakt de css/html en verandert het! Zoiets zelf verzinnen is like onmogelijk.
     
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    klopt, helaas heb je meelopers en vooruitdenkers...
     
  12. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    een beetje website kun je niet helemaal uit css opbouwen hoor.. of je moet echt 100 divjes gaan zitten maken..
    het is beter om wat css te gebruiken maar dat zeker in combo met tables!

    ik vind het popiejopie gedoe om alleen met css te werken.. je schakelt als je maar lang genoeg websites maakt toch wel over op tables omdat ze 100x fijner werken..
     
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Kijk hier eens en oordeel zelf. Met css kun je veel meer dan je denkt, als je weet hoe je er mee om moet gaan kun je er veel meer mee dan alleen met tables (hoewel tables soms onvermijdelijk zijn). Frames zijn helemaal not-done tegenwoordig.

    Als ik Excess-Denied hoor praten in deze thread schieten de tranen me in de ogen...
     
  14. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    ik weet dat je met css een hoop kan.. maar bijna alles kan met tables en ik zie het voordeel van css niet...

    ik vind trouwens divjes altijd irri om mee te werken mja mijn mening..
     
  15. edding3000

    edding3000 Guest

    je draait het om. het moet zijn: ik zie het voordeel van tables niet...
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    lolbroek...bij mij schieten de tranen al in me ogen als ik weer zo'n post van je tegen kom. *zucht* En vertel waar ik deze eer aan heb? ;)

    Gelukkig ziet Tha Rix het net als mij in dat css niet bedoelt is voor een gehele website.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2005
  17. edding3000

    edding3000 Guest

    Maar wie ben jij om de visie van het W3 te negeren?
    Als we allemaal zo waren reden we nog in auto's van 100 jaar oud want die zijn allicht goedkoper en makkelijker te produceren. Ik bedoel, makkelijk is niet altijd beter ;).
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Doe jij nou maar jou ding met je css dan doe ik de mijne...net als Darkwing met zijn mambo open source. ;)
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Wat heeft dat er mee te maken? Alsof ik verder niks aan webdesign doe... niet zo snel met je oordelen komen vriend.
    Tegenwoordig maak ik mijn websites XHTML Transitional volgens de maatstaven van W3C. Dat wil niet zeggen dat ik alleen maar css gebruik en geen tabellen, maar dat betekent wel dat ik tabellen zo min mogelijk probeer te gebruiken als opmaakinstrument. En frames zijn al helemaal taboe.
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zover was ik ook al dat frames uit zijn, maar nu heb je nog steeds me vraag niet gepost de vraag was namelijk waar die tranen vandaan kwamen, of was je die opeens kwijt na het lezen dat jezelf per ongeluk mambo gebruik?! ;) VRIEND.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina