1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Amerikaans official xbox magazine

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mirik, 25 feb 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    kom es online!

2. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Dacht dat je sliep:)

3. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    IK???

NOOIT!!

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8

VNU bestond toch nie tmeer :confused: (overgenomen oid)

5. StormX

StormX from Storm Inc.

Leuk Bevonden:
    0
    kan, maar das pas sinds kort dan

argh mijn gehuegen is bad, maar er komt wel een blaadje ]:-

6. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met demo cd hoop ik:D

7. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Vanaf 28 feb komt het officiele Engelse (uk) magazine uit in de UK. (dus met demodisk)
    Deze zal wel rond begin maart ook in nederland te koop zijn.

Misschien kan je daar beter Lid van worden (is iets dichter bij huis)

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zeg toch duidelijk dat ik de amerikaanse wil?

ik heb een amerikaanse Xbox!!!!!

DING DONG!! 8)

9. Paula

Paula Guest

You rang melord?

OK, ik heb ze maar ff weggehaald

Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2002
  10. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Oke!?

Ehhhh........het zijn er....eh........drie?

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    wat krijg ik nou? Een Xbox? een Xbox Joke? of een Joke?

12. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    pfffffff het zijn er 1155.
    Volgens mij.

13. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    iemand al iets gelezen of de US OXM demos op onze PAL werken? ik zit er ook mee te spelen om die us OXM te halen, maar dan moeten de demos wel werken natuurlijk..

zolang OXM niet de regiocode heeft ingesteld op de dvd dan zou het eigenlijk moeten kunnen.. de xbox conexant chip zou het dan naar pal moeten omzetten on-the-fly als ik het goed heb.

14. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat het gaat werken, naar mijn weten zit er op de oxm disc ook een regocode.

15. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Er worden Zelfs Xboxen uit hongarije en MExIIIIIIIIIco naar japan gestuurd

dus er zit iets in de bios die het pal of NTSC maakt, word wel een keer gekraakt

maarja waneer!

16. Paula

Paula Guest

Dit staat ook op tweakers maar boeiend:

Hier een hoop voedsel in verband met copieren: dit heb ik gecopieerd van ene Tamerius van gameforum.nl. Dit is wat hij zei:

xbox is zwaar beveiligd, is echt niet leuk meer.. op ongeveer 15 fronten is het ding hard aangepakt.

mensen van MIT (de hightec US universiteit) zijn er met apparatuur van $100.000 mee bezig en het schiet nog lang niet op... nee ms heeft daar zeker hun best op gedaan (en de 500 hackers die microsoft had ingehuurd om 5 maanden lang dat ding te beveiligen).

maar vroeg of laat wordt ie wel gekraakt, denk nog een maandje of 3.. elke console is namelijk binnen 6 maanden gekraakt tot nu toe.

maar zelfs als ie gekraakt is blijven er grote problemen, je hebt namelijk zeker een MODchip nodig.. echter die modchip kan ook wel eens een hele dure zijn, want ze zijn er nog steeds niet achter waar de boot procedure opzit gebrand.. er zijn namelijk 3 chips die nodig zijn om te booten: in elk geval de bios, de PIC controller en het lijkt er op dat de derde wel eens de Nvidia GPU kan zijn!!! maw, je zou dus een aangepaste GPU erin moeten zetten, en iedereen weet hoe duur een Geforce 3 TI 500 is.. (niet dat je die er in moet zetten, maar dan weet je wat het kost).. dus dan kost je modchip iets van 750,00 FL zonder inbouw kosten, lol!

een ander groot probleem is dat de xbox dual layer dvd's gebruikt.. hij leest wel DVDr maar zelfs die zijn te klein.. CDROM kan je wel vergeten voor 90% vd spellen, en een DVDr kost je al snel Fl 20,00 en dan nog moet de sound & video gedownsampled worden voordat het erop past.

wat ze wel al gekraakt hebben :
    - de video uitgang vd xbox is helemaal bekend, dus er staan schemas op hoe je een tvout voor de xbox kan maken
    - xbox usb -> PC usb converter, een PC toetsenbord + muis aansluiten is mogelijk maar er is geen software die hier gebruik van maakt.
    - men weet welke CDr en CDRW media gelezen kan worden door de xbox door audiocds te laten rippen op een xbox.
    - het xbe file formaat (de .exe variant voor de xbox) is in detail beschreven, dus men kan lezen wat een .xbe file doet tijdens het uitvoeren van een game.
    - alle files op de xbox zijn beveiligd via 1024bit RC-4 cryptie!!!!! en deze encryptie methode zal nooit via brute-force gehacked kunnen worden.. je bent er een paar 100 jaar meebezig met zo'n 30.000 PCs op volle toeren.
    - ze kunnen geen enkele file aanpassen omdat de xbox controleert of de files wel officieel zijn
    - ze kunnen van DOA en halo een dump maken.. momenteel alleen van deze 2 games omdat elke game zijn eigen encryption key gebruikt en om deze key te vinden heb je een logical analyzer nodig ($50.000).. deze game-dumps zijn niet te booten, omdat a) de originele dumps gebrand moeten worden op dvdbranders die dual layers kunnen doen (en die bestaan niet, en duurt nog wel 1-2 jaar voordat die komen) en b) een xbox dvd heeft een aantal eigenschappen die ervoor zorgen dat de xbox weet dat het een xbox dvd is ipv een dvd-r.. er moet dus een modchip komen om dit te omzeilen maar de modchip zelf is encrypted met 1024 bit en dat is onkraakbaar.. enigste middel zou zijn om bij MS in te breken en de masterkey te pakken te krijgen (of een MS medewerker moet het toevallig ergens op het web laten glippen)
    - de xbox HD is beschermt met een uniek HD password, elke HD heeft zijn eigen password en dit password moet je eerst uitlezen via een analyzer op de bus voordat je toegang kan krijgen.
    - de HD gebruikt een eigen FAT systeem, FATX, en die is dus niet zomaar leesbaar.. wel heeft men al eigen drivers gemaakt zodat dit wel al werkt.
    - men kan wel vrij simpel de xbox HD dumpen (mits je beschikt over je eigen HD password), echter hier staat niks echt interessants op, behalve cache rotzooi en het xbox dashboard
    - men weet precies van elke chip in de xbox de naam en fabrikant.
    - xbox gebruikt standaar dvd-9 formaat, maar beschrijft ze anders (van buiten naar binnen zoals de dreamcast dat ook deed), op de eerst laag staat een FAKE toc die ervoor zorgt dat je de echte data niet kan zien op een normale DVDrom, je ziet dan alleen een filmpje waarin wordt getoond dat deze disc een xbox dvdrom is.
    - ook de DVD gebruikt een eigen filesysteem (XDVDFS), ook dit is opgelost
    - de bios is in binaire vorm beschikbaar, echter de xbox gebruikt flash rom.. en xbox spellen kunnen dus theoretisch de bios weer terug flashen naar de originele staat.. dus op die plaats een gemodde bios zetten heeft geen nut want dan overschrijven de nieuwe xbox games gewoon weer met de originele bios
    - men weet ongeveer hoe de xbox boot (dus welke componenten in welke volgorde aangesproken worden, en wat ze dan doen)
    - ze hebben ook de EEPROM gelift, waar oa je serie nr staat (elke xbox heeft een uniek serienr), je netwerk address, de hd keys, de regio bit en je persoonlijke encryptie key. de verwachting is dat zodra er een modchip is dat je dan via een tooltje zelf je regio voor dvds en games zelf kan aanpassen.. omdat de xbox een conexant chip heeft kan de xbox zelf alle NTSC, PAL, SECAM etc wisselingen uitvoeren.
    - manier om de xbox dvdspeler ook cdr te laten lezen (standaard kan de xbox alleen CDRW, DVD en DVDr herkennen). hiervoor moet je de pot vd laser aanpassen en dat is dus niet iets wat iedereen zelf gaat doen.
    - ze hebben de dashboard scripts gevonden (op de HD) maar kunnen ze alleen lezen want ook deze scripts worden door de xbox geverifieerd of ze wel authentiek zijn (weer die 1024 bit encryptie).

zolang de RC-4 encryptie niet gekraakt wordt op een of andere manier, en daar is het stelen van de master key uit MS kluis nog de beste optie voor momenteel, dan draait er nooit iets op de xbox.. het kan nog wel even duren maar gelukkig zijn er erg veel hackers mee bezig om de xbox te kraken zodat ze er linux op kunnen laten lopen. De xbox zal wel eerder gekraakt worden dan de gamecube, maar dit komt dan omdat er gewoon veeeeel meer mensen geintresseerd zijn in het hacken van een xbox dan de gamecube.. Een console met HD, breedband en lekkere stevige processor voor DIVX af te spelen is voor hackers wel interessanter dan een pure gameconsole waar je alleen maar games mee kan spelen. Ook het feit dat alle hardware voor hobby programmeurs vrij bekend is (intel cpu, nvidia GPU) is er natuurlijk ook meer vraag naar een manier om op de xbox te programmeren.

De dreamcast had bijna niks van dit soort beveiliging, en de PS2 had alleen maar een goed beveiligde bios en verder ook niks.

soullie: als er op 3 plaatsen gecontroleerd wordt of de xbox wel klopt via checksums dan wordt het moeilijk om de GPU niet te veranderen.

dus stel:
    1. bios controleert alle hardware of ze okay zijn (crc checksum)
    2. PIC controller controleert of BIOS checksum wel klopt (en bios niet aangepast is)
    3. GPU controleert PIC + BIOS nog eens.

als je de bios wilt veranderen dan zal je toch PIC + GPU moeten aanpassen.

en aangezien de GPU 1 chip is, zal je de hele chip moeten vervangen..
    momenteel is het nog niet zeker wat de 3de chip is die de zaak in de gaten houdt.

ze hebben wel getest of ze de bios kunnen veranderen, door bv 1 byte te veranderen maar zodra ze dit doen start xbox niet meer op.. de PIC houdt de bios in de gaten, dit is altijd de functie van die PIC controllers.. dat is dus 2.

speculaties zijn nu dat de 3de controle in de Nvidia MCPX of GPU zit.. allebei lekker duur in elk geval.

en RC4 gekraat?? dan is ook meteen de beveiliging van het Pentagon en NASA gekraakt zo'n beetje.. nee, dat duurt nog wel een hele tijd voordat ze daar een tegen algoritme voor gevonden hebben..
    Op die website wat jij bedoelde hebben ze een 56-bit key gekraakt, en deden daar 250dagen over? dan gebruiken ze ook nog een Cluster van pcs om dit te doen.. ze je dit al voor de xbox gebeuren?? .. en dan nog 56-bit = 250dagen.. tel maar eens uit hoe lang je bezig bent met 1024 bit key.. hou daar ook nog rekening mee dat je brute-force niet zo makkelijk op de xbox kan laten loslaten want je moet dan een file aanpassen, je eigen CRC erop loslaten met een key die je wilt testen en dan xbox laten opstarten om die file te testen.. het is niet zo dat je even een bruteforce programma kan starten op je xbox, want dit programma heeft weer die authorization key nodig..

In elk geval zijn de xbox hackers niet bezig om RC4 te kraken want dat duurt te lang. maar ze zullen de RC4 key wel eens vinden denk ik zo, de games worden door microsoft ergens namelijk voorzien van deze key en op een gegeven moment zal een insider die daar werkt wel door iemand omgekocht worden voor een flink duit geld door een of andere hongkong firma die wel cash ziet in het maken van illegale kopietjes.. ik zie de chinese mafia ofzo daar wel een bedrag van $100.000 dollars voor neerleggen.

17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ojah...cool!

modchip schiet op!

dat zou handig zijn hoe fik niet te importeren, kopietjes hoef ik niet persee te knnen spelen.

maar dat ie pal en ntsc kan doen wil ik wel en die regio voor dvd's eraf ook.

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Good ol' Tamerius.. is nog crewlid geweest hier :)

19. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou zekers strak zijn. Informatief verhaaltje by the way:)

20. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik helemaal mijn best gedaan om die k*t smilies te tellen en dan krijg ik niet eens een reactie :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina