'Amerikaanse kinderen als proefkonijn'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Chemische Kip, 22 nov 2005.

1. Ik kijk even naar het laatste nieuws op internet en ik kom dit tegen:

Bron:
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/59799

Tevens http://www.planet.nl/planet/show/id=74127/contentid=657064/sc=8ee867 daar te vinden.

Ik kon dit niet geloven toen ik het las, nooit geweten dat een regering zo ver kan doordraaien en zelfs KINDEREN gebruikt worden om chemische proeven op te testen. Er zijn al meerdere vreemde acties uit de VS gekomen, maar dit slaat toch werkelijk alles:'-(. Er staat ook bij dat zelfs congresleden er tegen protesteren, omdat er gewoon allerlei
    hiaten in die richtlijnen zitten. Zo zegt een agentschap van de nieuwe regelgeving:

“We vinden het hoogst onethisch, en zouden dus nooit onderzoek uitvoeren, goedkeuren of meewerken met het opzettelijk blootstellen van zwangere vrouwen, baby’s of kinderen aan chemische stoffen”

Terwijl men in de regels dit vond:

# Het testen van mishandelde of verwaarloosde kinderen is toegestaan zonder toestemming van ouders of voogd.
    # Er mag getest worden op kinderen met een geestelijke handicap. Mocht het zo zijn dat het kind zelf geen toestemming kan geven dan is de toestemming van de ouders of een voogd nodig.
    # Er mag meer dan normaal gezondheidsrisico genomen worden met het testsubject als er een direct voordeel voor het getest kind kan ontstaan.

De EPA accepteert verder resultaten van studies uit andere landen (waar soms totaal geen ethische regelgeving wordt gehanteerd), zolang de EPA de tests maar niet zelf heeft uitgevoerd.

Vinden jullie dit nou normaal, vinden jullie dat dit mogelijk gemaakt mag worden? of juist helemaal niet. Ben wel benieuwd naar wat mensen hier van vinden.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2005
  2. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn ze daar al langer bij bezig, als ge op Live komt weet ge wat ik bedoel ...

Mja eigenlijk kan het niet en zeker niet wezen en gehandicapten...
    dan zit bush te schelden over het 'as van het kwaad' waaronder wit-rusland, Noord-Korea, Irak,...
    de VS zelf zo onethisch als hel

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    only in america.

Schandalig maargoed je kan ook niet meer verwachten van een holbewoner als bush aan het hoofd

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    crap dit is wel heel erg ziek,

Om kinderen te gebruiken :confused:... en dan ook nog de verwaarloosde, mishandelde, gehandicapte... Wat dachten die rand debiele daar? laat ik een groep pakken die zich zelf toch niet kan verdedigen?

Ik kan begrijpen dat je uiteindelijk op mensen moet testen, al ben ik daar niet blij mee. en er zijn mensen die dat vrijwillig doen, vaak uit wanhoop. Ik vind dat al verkeerd, laat staan om kinderen te pakken.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit kan alleen in de VS.

Wanneer een blote borst op tv is is het hele land in rep en roer.

Laten ze die chemische rotzooi dumpen op het witte huis.

6. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me nog herinneren dat niet zo lang geleden heel amerika op zijn kop stond toen ze hoorde dat hier in groningen kinderen met heel weinig overlevingskans (open ruggetjes en dat soort narigheden) werden ingeslapen.
    Wel typisch als je dit dan leest...

7. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    amerika word steeds gestoorder, op deze manier komt er daar ook gwoon weer een burgeroorlog met zo'n grafregering.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Hier in europa gebeuren medische testen vrijwel altijd op volwassen vrijwilligers die hiervoor een kleine vergoeding krijgen en die vanuit medisch oogpunt vrij goed opgevolgd worden en dit gebeurt dan nog met medicijnen die al talloze malen zijn getest in laboratoria's.
    Maar in dit geval vrees ik ervoor , aangezien ze daar weeral de zwaktste en minst weerbare groep uitkiezen om hun testen te doen of deze nieuwe medicijnen wel voldoende getest zijn op laboratoriumniveau zodat deze geen aanslag op de gezondheid van de testobjecten betekend.

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dat er hiaten in een regelgeving zit betekent niet automatisch dat er zulke dingen gebeuren

En zie maar weer eens www.urbanlegends.com: http://urbanlegends.about.com/library/bl_epa_guinea_pigs.htm

Laatst bewerkt: 23 nov 2005
  10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee , meestal niet , toch niet in europa aangezien je hier eerst moet opzoek gaan naar het beroemde achterpoortje , en hier diegene die nu in amerika geviseerd worden als proefkonijnen worden hier wel degelijk bij wet beschermd .
    In amerika hebben ze echter op dit gebied de voordeur wagenwijd opengezet om misbruik te maken van een grote groep potentiele proefkonijnen die ofwel te jong zijn , ofwel in een zodanig zwakke positie verkeren om zichzelf tegen zulke zaken te verdedigen , en diegene die hier proefkonijn zullen moeten spelen zullen indien het in sommige gevallen verkeerd afloopt de sukkelaars worden die op de slachtbank van het kapitalisme gelegd worden en dit om de nu al gigantische winsten van de farmaceutische industrie nog groter te maken en de eventuele ongelukjes die er dan nog zouden kunnen gebeuren zullen dan wel op een efficiente manier mooi onder de mat geveegd worden.

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Door muggenstift te gebruiken....?
    Sorry hoor, maar wollig taalgebruik gaat niet zo verschrikkelijk ver. Bij mijn weten worden er al jaren in nederland experimenten op mensen gedaan waarvan men de lange termijn gevolgen nog niet weten (en mensen doen het graag omdat het goed betaald). En natuurlijk praten we hier over kinderen, maar we hebben het hier dan ook over stiften die teekbijten helpen voorkomen!!! Niet over dr. Mengele praktijken :{

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Alle amerikanen zijn toch gehandicapt ;)

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Tijd om ff Osama'tje te bellen... die kunnen wel een paar randebielen missen neem ik aan...

14. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik raad jou aan om Fahrenheit 9/11 eens te kijken, dan kom je erachter dat Osama een vriend is van Bush :)

15. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    shit man echt ziek :eek:
    kunnen ze het dan niet op dieren uit testen ofzo?
    maarja, langs de andere kant... 1 chemische kip is wel al genoeg
    just kidding dude :9

16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie dit ook nog in Noord-Korea gebeuren en in china...

17. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk beginnen die idiote reclames van die meneer die "graag polyverotetrachloramineacetaatdispersie in de oogjes van uw hondje" wil spuiten een beetje te werken...is het WEER niet goed.

Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.
    Gelukkig schijnt daar een nieuw experimenteel chemisch stofje voor te zijn dat...ach laat ook maar.

18. Panzerdelta

Panzerdelta Konnichiwa!

Leuk Bevonden:
    0
    in china doden ze ook baby's alser al een kind in het gezin is dus dan kan je dat wel verwachten

19. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    ipv van meteen een grote mond open te doen, zoals veel dwangarbeiders hier doen, kan je natuurlijk nooit op een zo'n nieuws tekstje afgaan.
    in werkelijkheid liggen de regels veel gecompliceerder dan hier wordt verteld, en zal dit stukje dan ook wss uit een sensatiekrant komen.
    voor diegenen die helaas nooit op school hebben gezeten zal ik nog zeggen dat de president dit soort wetten niet zelf verzint, omdat hij die tijd niet heeft.
    hij zal alleen toestemming moeten geven als deze nieuwe ''wet'' al ooit de president bereikt.
    domme mensen zullen altijd dom blijven...

20. Heeft iemand dat dan beweerd?

Deel Deze Pagina